Feb 01

Klasični Uzbekistan in Kirgizija

Čas trajanja:  od 16 dni

Cena: od 2355 €

Program

ODHODI:

3.8.2019 (zagotovljeno, let iz Ljubljane)

 

1. LJUBLJANA – TAŠKENT. Zbor potnikov na ljubljanskem letališču, od koder preko Istanbula poletimo proti Taškentu. (letalo)

2. dan TAŠKENT. Jutranji pristanek v Taškentu. Sledi celodnevni voden ogled Taškenta. Zajtrk na poti. Najprej si ogledamo stari del mesta; trg Hast Imam, mavzolej Kaffal Sashi, medreso Barak-Khan, kjer hranijo najstarejši svetovni Koran, mošeji Juma in Tillya Sheikh ter medreso Kukeldash z bazarjem Chorsu, kjer pa že vstopimo v novi del Taškenta. Tu si ogledamo trg neodvisnosti Mustaqillik ter muzej Umetnosti. Sprehodimo se skozi mestni trg, kjer se nahaja opera, trg Amir Temur ter trg Bunyodkor, kjer se nahaja medresa Abul Kasim. Večerja in nočitev. (H, V)

3. dan TAŠKENT – let v URGENČ – HIVA (Unesco). Zajtrk. Vožnja na letališče ter polet v Urgenč, od tam pa se odpravimo na raziskovanje. Srednjeveška Hiva je pravi muzej na prostem – v njej preprosto zaživimo bleščeči čas Svilene ceste, karavanskega vzdušja in takratnega mestnega življenja! Turkizno mesto je obdano s srednjeveškim obzidjem, v njem pa nas čakajo odlično ohranjene palače, medrese in mošeje, mavzoleji in druge javne zgradbe … Tu najdemo tudi pravo uzbekistansko tržnico. Prosto za lastno raziskovanje mesta, obisk čajnic, potepanje po tržnici ali počitek. Večerja in nočitev v družinskem hotelu/penzionu. (H, Z, letalo, V)

Poglej celoten program

4. dan HIVA – BUHARA. Zajtrk. Zapustimo Hivo in se odpravimo v osrčje puščave Kizil Kum. Prečkamo slavno Amur Darjo, eno izmed rek osrednjeazijske Mezopotamije. Postanemo in se naužijemo razgleda na Amur Darjo in turkmensko puščavo Kara Kum. Z nekaj sreče zagledamo puščavsko kamelo ali kuščarja. Postanki na poti in nadaljevanje poti proti Buhari. Pozno popoldanski prihod v Buharo. Večerni sprehod. Večerja in nočitev v hotelu. (H, ZV)

5. dan BUHARA (Unesco). Zajtrk. Eno najslavnejših mest na Svileni poti skriva bogastvo zgodovinskih in arhitekturnih poslastic … Dan posvetimo ogledovanju in raziskovanju mestnih znamenitosti in vzdušij: tu je simbol mesta, minaret Kalon, ki nas navduši z opečnatimi vzorci, mavzoleja Tšora Bakra in Ismaila Samanija … Obiščemo letno palačo buharskih emirjev, trdnjavo v obliki mogočne barke ter se sprehodimo med ostanki mestnega obzidja. Vrhunski primerki osrednjeazijske islamske arhitekture! V prostem času se lahko izgubimo v vzdušju starega mesta tudi sami, brskamo po “srednjeveških” trgovinicah. Po želji obiščemo zanimivo bukharsko kopališče ali pa si privoščimo tradicionalno lutkovno predstavo (za doplačilo). Večerja in nočitev v hotelu. (H, ZV)

6. dan BUKHARA – JEZERO AJDARKUL. Zajtrk. Zapustimo Bukharo in se odpravimo proti čudovitemu turkiznemu jezeru Ajdakul v osrčju neskončne Rdeče puščave. Jezero je nastalo kot posledica naravne nesreče, ko je leta 1969 reka Sir Darja zalila bližnji rezervoar. Dopoldan bomo imeli priložnost za skok v jezero, daljši sprehod okoli jezera ali po puščavi ali za opazovanje ptičjega življenja ob jezeru. Čaka nas tudi krajša ježa dvogrbih kamel v “črni” puščavi. Namestitev v preprosti osrednjeazijski jurti. Za večerjo poskrbijo kazaški gostitelji. Nočitev. (kamele, jurte, ZKV)

7. dan JEZERO AJDARKUL – NURATA – SAMARKAND. Puščavski zajtrk. Vožnja v Nurato, mesto, ki naj bi ga ustanovil Aleksander Veliki. Mesto je obdano z Rdečo puščavo na eni strani in neskončno uzbeško stepo in nuratskimi gorami na drugi. Sprehodimo se med ostanki Aleksandrove “Nure”, nato pa se odpeljemo proti Samarkandu. V zgodnjem večeru prispemo v opevani Samarkand! Večerja in nočitev v hotelu. (H, ZV)

8. dan SAMARKAND (Unesco) – vlak v TAŠKENT. Zajtrk. Timurlenkovo mesto je eno najlepših mojstrovin svetovne arhitekture, ki so ga gradili Grki, Arabci in Mongoli. V pestri mešanici starega in novega nas očarajo najlepše zgradbe, ki smo jih kdajkoli videli … Obiščemo slavni trg Registan, ki poleg Ishafanskega trga velja za najlepšega na svetu. Obkrožajo ga tri mogočne medrese. V bližini se nahaja tudi mošeja Bibi Hanum, ki jo je Timur posvetil svoji ženi in o kateri krožijo zanimive legende. Seveda obiščemo Timurlenkov mavzolej Gur-i Mir. Pika na i dnevu pa je obisk Timuridske nekropole Shah-i Zinde, kjer nas očara kalejdoskopska zbirka keramičnega okrasja mavzolejev princes in princev. V poznih popoldanskih urah sledi vožnja z vlakom v Taškent. Večerja in nočitev v hotelu. (H, ZV)

9. dan TAŠKENT – prehod meje v KIRGIZIJO – OŠ. Še v trdi temi drvimo skozi rodovitno dolino Fergane vse do Kirgiške meje. Zdaj vstopamo v odmaknjene kraje osrednjeazijskih prostranstev. Zajtrk na poti. Eksotični prehod meje in vstop v Kirgizijo, ki je zamaknjena pravljica z nekega drugega planeta. Oš je staro karavansko mesto. V skladu z časom se odpravimo do razgledne točke na mesto. Zadnji stik s civilizacijo in potovalnim udobjem, kajti jutri se začenja gorska dogodivščina! Kirgiška večerja. Spanje v ruskem penzionu oz. pri domačinih. (P, ZV)

10. dan OŠ – SUSSAYMIRSKA PLANOTA (2000 m). Zgodnji odhod iz Oša in vožnja ob reki in umetnih jezerih, morda si privoščimo kopanje v Toktogulskem jezeru. Zajtrk na poti. Skozi ozko gorato dolino Misi preko visokega prelaza vstopimo v deželo kirgiških planšarjev, na gola travnata prostranstva deročih hudourniških rek in strahovitih kontrastov. Potovanje si popestrimo s krajšimi sprehodi in postanki za fotografiranje. Proti večeru prispemo na višino 2000 m nad morjem, kjer se srečamo s prvimi kirgiškimi nomadi. Namestitev v penzionu in prosto za večerni sprehod ali obisk domačinov. Večerja in nočitev. (P, ZKV)

11. dan SUSSAYMIRSKA PLANOTA – SONG KUL (3013 m). Po zajtrku se vzpenjamo na planoto Song kul. Vožnja s kombiji skozi Kirgizijo je svojevrstno doživetje! Glavna kirgiška cesta je eksotika iz filma “Ko to tamo pjeva”. Potovanje je polno čudovitih panoramskih postankov in krajših sprehodov po naravi in med domačinskimi vasicami. Pogled na azijsko višavje gorovja Tjan Šan, kjer se za vsakim ovinkom dviga nov “Ah!” in “Oh!” je nekaj posebnega. Čez divje klance se po makadamih prebijamo proti najvišje ležečemu jezeru dobrih 3000 m nad morjem. Komur uspe, ga pogostijo domačini. Namestitev v jurtah pri domačinih na višinski planjavi ob jezeru Song kul v objemu tri tisočakov. (jurte, ZKV)

12. dan SONG KUL (3013 m). Zajtrk. Prost dan na višavju izkoristimo za sprehode, jahanje plemenskih žrebcev ali uživanje v idili najbolj odmaknjenih krajev sveta. Začutimo neverjetne zgodbe, ki smo jih kdaj poslušali o karavanskih poteh. Spoznamo življenje planšarjev, ki živijo v teh krajih. Počasi se ustavlja čas. Tu bi lahko preživeli veliko dlje … Po dogovoru se lahko skupaj odpravimo na nekaj urni sprehod in iskanje petroglifov iz bronaste dobe, ki so jih izdelali nekdanji prebivalci ob jezeru Song kul. Po želji lahko raziščete okolico jezera s konji (za doplačilo). Večerja in nočitev v jurtah. (jurte, ZKV)

13. dan SONG KUL – TASH RABAT (3500 m). Zajtrk. Zapustimo čudovito višavje ob jezeru Song kul in se po spektakularni cesti med svizci spustimo proti dolini Tash Rabat. Po dolini se priključimo nekdaj karavanski poti proti Kitajski, kjer danes sopihajo težki ruski tovornjaki. Skoraj na meji odvijemo v odmaknjeno dolino s posebno energijo. Tu nas čaka kirgiški dragulj – karavanski dvorec Tash Rabat. Enkratno vzdušje, pika na i. Popoldne prispemo do jurt, v katere se namestimo. Preostanek dneva izkoristimo za sprehod po okolici in raziskovanje karavanskega dvorca. Večerja in nočitev v jurtah. (jurte, ZKV)

14. dan TASH RABAT – NARYN – KOČKORKA (1767 m). Zajtrk. Prost čas za dušo, hoja v bližnje hribe ali ježa na konjskih hrbtih (za doplačilo). Popoldne se odpeljemo proti prvemu večjemu kraju Naryn, kjer se ustavimo pri mošeji. Pot nas vodi čez prelaz do izgubljene kirgiške vasice Kočkorka. Večerja in nočitev v preprostem ruskem penzionu. (P, ZV)

15. dan KOČKORKA – ISSYK KUL (1606 m) – BIŠKEK. Zajtrk. V skladu s časom prosto za jutranje raziskovanje trgovskega centra Kočkorke, kjer je možno kupiti tudi tradicionalne izdelke iz klobučevine. Vožnja proti jezeru Issyk Kul (1606 m) in kopanje v višinskem jezeru. Prosto za kosilo v obalnem mestecu Balikči. Občudujemo razgled na mogočno jezero Issyk kul. Slovo od Kirgiške narave in že drvimo po cesti proti sodobnem mestu Biškek. Na potu se ustavimo in si ogledamo mesto Burana. Prihod v Biškek ter ogled mesta. Namestitev in večerja v hotelu. Nočitev. (H, ZKV)

16. dan BIŠKEK – LJUBLJANA. Zgodnje jutranji odhod na letališče in polet preko Istanbula proti Ljubljani.  (letalo)

Potovanje Klasični Uzbekistan in Kirgizija  krovno potovanje, katerega del sta Klasični Uzbekistan  in Doživeta Kirgizija. V primeru, da je Klasični Uzbekistan združen z potovanjem Klasični Uzbekistan in Kirgizija, obračunamo sorazmerno doplačilo za skupino v velikosti (manjša skupina), če je manj potnikov le na delu potovanja.  

Koristne informacije

CeENA (najmanj 20 udeležencev) vključuje: letalski prevoz, notranji letalski prevoz (Taškent – Urgenč), letališke pristojbine in varnostne takse (265 EUR), nočitve in prehrana po spodnjem opisu, prevoze in oglede s klimatiziranim avtobusom, terenskimi kombiji in drugimi vozili, vožnja z vlakom v Taškent, slovensko vodenje in lokalne vodnike, vse vstopnine po programu, stroške priprave in organizacijo potovanja.

OBVEZNA DOPLAČILA:

Doplačilo za skupino v velikosti 15 – 19 oseb 150 €

DOPLAČILA PO ŽELJI:

Odstopnina (4,56 %) od vrednosti aranžmaja -TRIGLAV ** 4.56 %
Doplačilo na kraju samem (priporočljive napitnine) 60 €
Doplačilo za enoposteljno sobo (razen v jurti) 165 €
Zdr. zav. Mondial, do 22 dni, svet, posamično, osnovno kritje – S* 25.09 €

POPUSTI:

Popust za otroke 2-12 let na dodatnem ležišču 10 %
Popust za otroke 2-12 let na osnovnem ležišču 5 %
Članski popust od redne cene aranžmaja 3.5 %

Namestitve in prehrana: 6 nočitev v hotelih  3-4* s polpenzionom v Uzbekistanu, 3 nočitve v preprostih penzionih z zajtrkom, 1 nočitev v hotelu v Kirgiziji, 4 nočitve v osrednjeazijskih jurtah z zajtrkom. V Kirgiziji ni enoposteljnih sob. V ceno so vključeni obroki v skladu z oznakami pri vsakem dnevu v programu.

Doplačila po želji na kraju samem: – tradicionalna lutkovna predstava v Bukhari: okvirno 15 EUR, – tradicionalno kopališče z masažo v Bukhari: okvirno 35 EUR

VIZE: Slovenci za obisk Uzbekistana ne potrebujemo vizuma. Potni list mora biti veljaven najmanj 6 mesecev od vstopa v Uzbekistan.
ZDRAVJE: obveznih cepljenj za to potovanje ni.

VIZE: Slovenci potrebujemo uzbeški vizum ki ga pridobimo na kraju samem in stane okvirno 40 USD. Ob prijavi vam pošljemo obrazec za vizum, 21 dni pred potovanjem nam dostavite potni list ter 3 slike. Potni list mora biti veljaven vsaj 6 mesecev.

ZDRAVJE: Obveznih cepljenj ni. O zdravju se posvetujte na Zavodu za zdravstveno varstvo Ljubljana, Zaloška 29, 1000 Ljubljana, tel.: 386 (0) 1 586-39-00, fax.: 386 (0) 1 540-31 90, info@zdravinapot.si.

VREME: Podnebje Uzbekistana je celinsko s tipičnimi vročimi poletji in mrzlimi zimami. Pomlad in jesen sta obdobji z največ padavinami in najbolj spremenljivim vremenom. Na splošno padavin ni veliko, saj je Uzbekistan v večini zelo puščavski.

Zime v Uzbekistanu niso gostoljubne s povprečnimi temperaturami -2°C in trajajo od decembra do februarja. V tem času je zelo pogost tudi sneg, temperature pa lahko padejo tudi do -40°C. Pomladi v Uzbekistanu so toplejše in trajajo od marca do maja, a imajo nepredvidljivo vreme in največ padavin. Jesen, od septembra do konca oktobra, prav tako prinese dež in tudi zmrzal, temperature zelo nihajo in vreme je nepredvidljivo.

Uzbekistanska poletja so najbolj primeren čas za potovanje. Trajajo od junija do začetka septembra in zanje so značilne najvišje temperature, ki se lahko čez dan vzpnejo tudi do 35°C, včasih več. Razlike med dnevom in nočjo so očitne, a nočne temperature v tem času ne padejo pod 10°C. Padavin je v tem času zelo malo.

Več informacij na www.wunderground.com .

HRANA IN PIJAČA: Uzbeška kuhinja se je razvila predvsem glede na okoljske danosti. Ker v Uzbekistanu goje veliko žitaric, sta kruh in rezanci osnova prehrane. Od mesa je najbolj pogosto in priljubljeno ovčje meso. Meso je pomembna sestavina vseh uzbeških obrokov in sestavlja tudi vsakodnevni zajtrk. pri glavnih obrokih je meso postreženo največkrat v obliki gostih omak, juh, pečeno na žaru, v obliki cmokov, enolončnic skupaj s sezonsko zelenjavo. Zelenjava je na voljo zgolj sezonsko, vse jedi pa so izdatno zabeljene z živalsko maščobo.

Izbira slaščic je skromna, a Uzbeki radi zaključijo svoj obrok s sadnim kompotom, suhim sadjem, oreščki ali slaščico halvo. Med pijačami sta priljubljena tako zeleni kot črni čaj brez mleka in sladkorja, pogoste so tudi mlečne pijače. Od alkohola je na voljo domače vino, dobi pa se tudi pivo in kakšne močnejše lokalne pijače.

Svetujemo vam pitje zgolj ustekleničene vode. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

VARNOST: Uzbekistan je varna dežela. Ljudje so prijazni in odprti. Kljub prijaznim in poštenim ljudem pa se v gneči tržnic in turističnih krajev vedno gibljejo tudi žeparji, ki jim diši vaša lastnina.

Priporočamo vam, da ste pozorni na osebno lastnino in da ne nosite na potovanje dragocenosti ali drugih vrednejših predmetov! Organizator potovanja ne odgovarja za njihovo morebitno izgubo

OBLEKA: Dobro se pripravite za zaščito pred soncem (glava, vrat). Razen pohodniško/planinske obutve pa vam priporočamo odprte čevlje (močnejše sandale z dobrim podplatom) za pretežni del potovanja.

Gibali se boste po muslimanskem svetu. Predlagamo, da vaša garderoba vključuje obleko, ki zakriva ramena, dekolte in kolena (dolgi kratki rokavi, »capri« polkratke hlače, zračna krila…).

Za hladnejše dni vzemite par volnenih nogavic in zaprto obutev, toplo volneno ali velur (flanelasto) srajco, volnen pulover ter vetrovka – in morda tudi volneno kapo!

LOKALNA VALUTA: Uzbeški Som; 1 Som (= 100 tiyinov)

KREDITNE KARTICE, BANKOMATI: Denar lahko dvignete tudi na bankomatih z različnimi provizijami (VISA, MASTERCARD), a zgolj v večjih mestih in bankomati niso pogosti. Plačevanje s kreditnimi karticami ni pogosto. Včasih dvigovanje na bankomatih karticami ne deluje, zato vam priporočamo dovolj gotovine za vsak slučaj!

PLANIRANI STROŠKI: Za tekočo potrošnjo (hrana, pijača, manjši nakupi) se predvideva poraba od 15 do 20 EUR na dan. V gornji znesek niso vštete priporočljive napitnine in doplačila.

KOMUNIKACIJA, TELEFON, INTERNET: Klicna številka iz Uzbekistana v Slovenijo je 00 386 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Klicna številka iz Slovenije v Uzbekistan je 00 998 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Telefoni in internet so na voljo v večjih krajih, mobiteli delujejo v večjih mestih.

ELEKTRIČNA NAPETOST: 220 V, uporabljajo povsem enake vtičnice, kot v Sloveniji.

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI

  • Velikost: 447 400 km2
  • Prebivalstvo: cca. 28,9 milijonov
  • Glavno mesto: Taškent
  • Jezik: uzbeški (uradni) + ruski, tadžikski in nekaj drugih regionalnih;
  • Vera: islam 88%, vzhodna ortodoksna 9%, ostalo 3%
  • Ureditev: republika – avtoritarna predsedniška vlada, 12 provinc, 1 avtonomna republika in 1 mestno okrožje; predsednik države: Islom Karimov
  • Lokalni čas: GMT + 5
  • Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …

 

 

Splošni pogoji - organizator potovanja: AGENCIJA OSKAR

I. SPLOŠNA DOLOČILA

Ti splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Oskar d.o.o. (v nadaljevanju Oskar Plus) oziroma v njenem imenu pooblaščena agencija, in potnik, ki se prijavlja za določeno potovanje v organizaciji Oskar Plus. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.

V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje preko interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani www.oskarplus.net oziroma prodajalca www.agencija-oskar.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.

Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup/plačilo potovanja.

Ti splošni pogoji ne veljajo za nakupe letalskih vozovnic ter prodajo aranžmajev v organizaciji drugih ponudnikov turističnih aranžmajev, kjer nastopa Oskar Plus kot posrednik in potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Ti splošni pogoji tudi ne veljajo za pogoje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini (če je vključeno v ceno potovanja), kjer Oskar Plus ravno tako nastopa le kot posrednik in veljajo splošni pogoji zavarovalnice.

II. PRIJAVA IN POGODBA

Za razpisno potovanje v organizaciji Oskar Plus se potnik lahko prijavi v Oskar Plus, d.o.o. ali kateri drugi pooblaščeni agenciji. Program potovanja velja kot ponudba. Na osnovi ponudbe se potnik pisno ali ustno prijavi na ustrezno potovanje. Ob prijavi potnik prejme dokument pooblaščene agencije (račun/pogodbo o potovanju), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem potovanju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnega koli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku 3 (treh) dni po izdaji računa. S plačilom prvega obroka računa (akontacija) se šteje, da je pogodba sklenjena. Potnik je dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter izvršiti plačilo v skladu z določbami iz IV. točke teh splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.

Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev). Za zavezujočo prijavo se poleg plačanega 1. obroka računa šteje tudi vsaka prijava ali naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo ali delno plačilo cene potovanja ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.

Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za potovanja, ki jih organizira Oskar Plus za t.i. zaključene skupine oziroma po naročilu (individualne ponudbe). V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na ustrezno potovanje z izpolnitvijo prijavnice, ki je posebej izdelana na osnovi pogojev iz programa, oziroma s kakršno koli drugo pisno potrditvijo. Z izpolnitvijo prijavnice oziroma predložitvijo osebnih podatkov potnikov se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi potovanja dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev).

Agencija Oskar je v skladu s pogodbo dolžna potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot so napovedane v pogodbi oziroma programu potovanja, in skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.

Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi. Oskar Plus ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma lahko ne bi izpolnjeval tekom potovanja.

III. PRIJAVNINA IN VARŠČINA

Oskar Plus za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev v višini 15 EUR na rezervacijo oziroma v polovični višini za enodnevne izlete. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Oskar Plus lahko zaračuna potniku 21 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. V primeru, da potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.

IV. PLAČILO

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo pri Oskar Plus ali pooblaščeni agenciji, oziroma ko Oskar Plus prejme plačilo na transakcijski račun. Potnik ob prijavi plača 30 % cene potovanja, v kolikor ni na programu potovanja drugače označeno. Preostali del plača potnik najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Oskar Plus (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo prvega obroka pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik na plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved rezervacije in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi potovanja iz IX. točke teh splošnih pogojev.

Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Oskar Plus, Oskar Plus pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.

Oskar Plus lahko v programu določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njenemu predstavniku (“obvezno doplačilo na kraju samem”). V tem primeru Oskar Plus ne nastopa kot organizator niti kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno od izvajalca storitve na kraju samem.

>Kadar za potnika potovanje rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

V. CENE

Cene potovanja so določene s programom potovanja, ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceni so vštete storitve, navedene v programu potovanja. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe/izdaje računa.

V skladu z veljavno zakonodajo lahko Oskar Plus to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe, in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. V primeru spremembe cene iz tega naslova Oskar Plus najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom pisno obvesti potnika oziroma pooblaščeno turistično agencijo, ki je naredila rezervacijo, o tem, ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.

Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunavani v tuji valuti, obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave potovanja (planirana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20 – 23 dni pred odhodom). Za preračun se vzame tečaj Banke Slovenije.

Če zvišanje dogovorjene cene preseže deset odstotkov cene potovanja, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo Oskar Plus potniku vrnila vplačani znesek.

Ravno tako Oskar Plus v programu potovanja določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, katera se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. Oskar Plus lahko v programu navede to dodatno ceno (v obliki “obveznega doplačila v primeru velikosti skupine od/do oseb”). Ob prijavi Oskar Plus oziroma pooblaščena agencija potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz naslova “manjše skupine”, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.

VI. ARANŽMAJI, KJER OSKAR PLUS NI ORGANIZATOR POTOVANJA

V primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, nastopa v vlogi informatorja. V teh primerih podaja prejete informacije od organizatorja potovanja potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja potovanja. Na dokumentu Oskar Plus mora biti naveden organizator potovanja. Šteje se, da Oskar Plus prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.

VII. POSEBNE STORITVE IN DOPLAČILA PO ŽELJI

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni potovanja (enoposteljna soba, posebna prehrana, letalska karta, druga doplačila po želji, …) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

V primeru, da so k posameznemu potovanju razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje. Med samim potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku Oskar Plus v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.

V primeru posamezne prijave za potovanja lahko potnik prepusti Oskar Plus, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo, oziroma ki je pripravljen z njim deliti sobo. Ne glede na omenjeno pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na potovanje prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju potovanje odpove, mora drugi doplačati za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.

VIII. ODSTOPNINA

Potnik se ob prijavi lahko odloči za vplačilo odstopnine. Odstopnina znaša 5 % cene potovanja in se obračuna za vsakega potnika na rezervaciji. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine oziroma da odstopnina ni mogoča. Sporazum o odstopnini velja v primeru vojaškega vpoklica, bolezni in smrti v ožji družini (potnik, zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Potnik je na osnovi potrdil upravičen do vrnitve vplačanega zneska potovanja (brez odstopnine). Ne glede na plačano odstopnino ima Oskar Plus v primeru tovrstne potnikove odpovedi potovanja pravico tudi do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi. Prav tako potnik nima pravice do vračila stroškov za pridobitev vize.

V primeru, da je potnik vplačal odstopnino, vendar odpove potovanje iz drugih razlogov, se višina povračila stroškov odpovedi obračuna v skladu s IX. točko splošnih pogojev, potnik pa tudi nima pravice do vračila administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi, stroškov za pridobitev vize ter odstopnine.

Če potnik potovanja ne odpove pred odhodom, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. Smatra se tudi, da je potnik odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnih koli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali pred pričetkom potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačane odstopnine.

V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v času pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, pa ni položil odstopnine, ima Oskar Plus pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki z odpovedjo potovanja nastanejo. Razliko Oskar Plus vrne potniku.

Zahtevka za uveljavitev odstopnine ni mogoče uveljavljati po začetka potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja.

IX. POTNIKOVA SPREMEMBA POGODBE ALI ODPOVED POTOVANJA

Potnik ima pravico zahtevati spremembo pogodbe (npr. sprememba imena, dodatne storitve, sprememba namestitve ipd.) po njeni sklenitvi, Oskar Plus pa je dolžna preveriti v kolikor je to sploh mogoče. V primeru spremembe pogodbe na zahtevo potnika Oskar Plus lahko zaračuna potniku administrativne stroške v višini 21 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi splošnimi pogoji drugače določeno. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški (npr. sprememba letalske vozovnice), pa Oskar Plus zaračuna tudi povrnitev le-teh.

Potnik ima pravico do odpovedi potovanja, in sicer v poslovalnici, kjer se je prijavil, ali direktno na prijavnem mestu Oskar Plus. V primeru, ko potnik odpove potovanje, ima Oskar Plus pravico do povračila stroškov, ki so odvisni od časa, ki je ostal do pričetka potovanja. V vsakem primeru Oskar Plus zahteva povrnitev administrativnih stroškov rezervacije v višini 15 EUR. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški:

•  odpoved od 60 do 45 dni pred odhodom, 15% cene aranžmaja,
•  odpoved od 44 do 30 dni pred odhodom, 30% cene aranžmaja,
•  odpoved 29 do 22 dni pred odhodom, 50% cene aranžmaja,
•  odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80% cene aranžmaja,
•  odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100% cene aranžmaja.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, torej ki jih Oskar Plus narekujejo veljavni pogoji prodaje in/ali jih pogojujejo poslovni partnerji.

Ne glede na zgoraj določene stroške so stroški odpovedi lahko tudi drugačni, če tako piše v programu potovanja ali pogodbi.

Ob odpovedi potovanja pred odhodom mora potnik napisati pisno odpoved oziroma podpisati odpovedni dokument, ki mu ga v podpis ponudi Oskar Plus. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da potovanja ni odpovedal.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z Oskar Plus, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Oskar Plus zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.

Oskar Plus oziroma pooblaščena oseba lahko kadar koli pred potovanjem ali na dan odhoda zavrne osebo, kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih, oziroma ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Oskar Plus ima pravico tudi med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če sam ne skrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi. Oskar Plus bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja programa potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.

Višina stroškov odpovedi potovanja v primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, je določena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.

 X. ORGANIZATORJEVA SPREMEMBA PROGRAMA ALI ODPOVED POTOVANJA

Oskar Plus si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi minimalno potrebno – v programu navedeno – število potnikov. V primerih, ko Oskar Plus izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati potovanja, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše predvideno število potnikov.

Oskar Plus si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Oskar Plus pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Oskar Plus lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Oskar Plus, predvsem, če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Oskar Plus.
Oskar Plus si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Oskar Plus ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.

Odgovornost Oskar Plus je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Oskar Plus ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.

Oskar Plus ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.

V primeru, da Oskar Plus odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Oskar Plus potnika nemudoma obvesti.

V primeru, da stanje na kraju samem Oskar Plus ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Oskar Plus namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.

 XI. POTNI DOKUMENTI

Potnik mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Veljavnost dokumenta se upošteva na ZADNJI dan potovanja! Oskar za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.
Potnik je dolžan pridobiti vizume, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna Oskar Plus po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum Oskar Plus, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Oskar Plus potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če Oskar Plus ne dostavi vseh potrebnih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri Oskar Plus že vplačal pridobitev teh dokumentov.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam.

Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega potovanja ali povrnitve stroškov.

XII. OBVESTILA PRED ODHODOM/POTOVANJEM
Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve računa in posledično obveščanja o potovanju, nosi potnik. V primeru, da potnik v navedenem roku ne prejme obvestila, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova neprejete pošte Oskar Plus ne bo upoštevala.

XIII. ZDRAVSTVENI PREDPISI

Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Oskar Plus ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.

 XIV. PRTLJAGA

Oskar Plus ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, glasbeni inštrumenti ipd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili letalskega prevoznika, v kolikor v programu potovanja ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Pri nizkocenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo oddate ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo vzamete s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.

XV. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Oskar Plus bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno: pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.

XVI. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE

Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Oskar Plus na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij.

Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Oskar Plus le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.

Oskar Plus je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Oskar Plus dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Oskar Plus dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Oskar Plus ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.

Višina odškodnine je v primeru, če po krivdi Oskar Plus ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, omejena z višino vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Oskar Plus pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.

Neodvisno od tega pa odgovarja Oskar Plus potniku za škodo, ki je temu zaradi neustrezne izvedbe aranžmaja nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.

Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.

XVII. UPORABA PODATKOV

Oskar Plus vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s prijavo na potovanje pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje oz. pisno izrazi kadar koli kasneje.

XVIII. KONČNA DOLOČILA

V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.