Feb 01

Tibet-Od Katmanduja do Lhase

Čas trajanja potovanja Tibet: od 17 dni

Cena: od 3033 €

Program

ODHODI:

1.8.2019 (polno – čakalna vrsta))

 

1. dan LJUBLJANA – KATHMANDU. Zbor v Ljubljani in polet preko Istanbula v Katmandu. Nočitev in obroki na letalu. (letalo)

2. dan KATMANDU. Prihod v Katmandu. Po ureditvi obmejnih formalnosti se odpravimo na izlet po Katmandujski dolini. Baktapur je mesto, kjer domujeta srednjeveška umetnost in arhitektura. Mesto slovi po lepih trgih in templjih in mu prav zato pogosto rečejo tudi “živi muzej”. Najbolj impresivna je gotovo 5-nadstropna pagoda Njatapola, najvišja v dolini in najlepši primer nepalskega rezbarstva in arhitekture. UNESCO je v tem mestu uspel obnoviti večino zgradb, ki pokažejo, kaj so bili nekoč sposobni ustvariti newarski umetniki iz Nepala v lesu, kamnu in kovini. Blizu je tudi Pašupatinat, najsvetejši kraj nepalskih hindujcev. Kar je Varanasi za indijske hindujce, to je Pašupatinat za nepalske. Tukaj je sveta reka Bagmati in na stotine manjših templjev. Sprehodimo se med njimi in po obrednih kopalnih stopnicah ob reki ter pokramljamo s svetimi možmi, ki so prav tu našli svoje zatočišče. Vrnitev nazaj v Katmandu. Namestitev v hotel in zaslužen počitek. (H, Z)

Poglej celoten program

3. dan KATMANDU – POKARA. Zgodnji zajtrk in vožnja proti Pokari, turističnemu biseru Nepala. Reka Trisuli, je reka, ki ponuja izredno dobre rafting pogoje, zato bomo izkoristili to priložnost in si privoščili nekajurni spust z rafti po reki (za doplačilo). Lepa reka, ki se vije po zeleni dolini, nam bo krasna sopotnica pri naši nepozabni avanturi. Za tiste, ki se ne boste želeli udeležiti rafting avanture, bo poskrbljeno v kampu ob reki, kjer si boste lahko privoščili krajši sprehod ali počitek ob reki. Iz ravninskega dela Nepala se bomo zopet dvignili proti Himalaji, skoraj čisto ob vznožje pogorja Anapurn. Pokara je zelo živahno turistično mesto, ki mu daje poseben pečat tudi sveto jezero Peva. Namestitev v hotel in nočitev. (H, Z)

4. dan POKARA – izlet v SARANGKOT. Dan začnemo pred sončnim vzhodom in se odpeljemo proti Sarangkotu, hribu, ki domuje v bližini Pokare. Sledi enourni vzpon na ta 1.592 m visok hrib, od koder bomo imeli krasen pogled na pogorje Anapurn in Daulagiri. Na vrhu si privoščimo zajtrk in masala čaj in se čudimo veličini Himalaje. A to je šele začetek. Polni vtisov nad Anapurnami se vrnemo nazaj v Pokaro. V mestu obiščemo tibetanski begunski center, odpravimo se tudi na vožnjo s čolnom po jezeru. Po želji se lahko popoldan odpravimo tudi do Pagode miru, ki botruje nad mestom. Prost večer preživimo na obali prijetnega jezera v družbi iz celega sveta. nočitev v hotelu. (H, Z)

5. dan POKARA – KATMANDU. Po zajtrku se odpravimo nazaj proti nepalski prestolnici. Vožnja se bo vila po najbolj prometni nepalski cesti, po dolinah reke Seti in Trisuli. Mesto Katmandu nas pozdravi s prijaznim kaosom in živahnimi ulicami. Tukaj je moč najti čisto vse, kar nam poželi srce; od odlične sveže pripravljene kave in pravkar spečenih piškotov do skrivnostnih nizkih vrat hiš v labirintu uličic starega mesta, kjer kar na cesti pripravljajo odlične prigrizke po domačem okusu. Tukaj je večerno vzdušje najlepše in se hitro zavleče v noč samostojnega raziskovanja te prijazne prestolnice gorske države. Nočitev v hotelu. (H, Z)

6. dan KATMANDU – RASUWA-GADHI (2.600 m). Zajtrk. Začnemo zgodaj, saj nas čaka vožnja proti nepalsko-tibetanski meji Rasuwa-Gadhi. Vseskozi nas spremlja čudovita narava. Namestitev v preprostem penzionu tik pred mejo. Nočitev. (P, Z)

7. dan RASUWA-GADHI – prelaz KYIRONG – PAIKU TSO (4.590 m) – TINGRI (4.350 m). Zajtrk. Odpravimo se do meje ter opravimo obmejne formalnosti. Odpeljemo se proti strehi sveta. Prečkamo prelaz Kyirong, od koder spustimo do ledeniškega jezera Paiku Tso. Sledi še vožnja do vasi Tingri. Nočitev v preprostem penzionu. (P, Z)

8. dan TINGRI –  izlet do baznega tabora Everesta (5.150 m). Zajtrk. Eden viškov potovanja je gotovo vožnja do baznega tabora Everesta. Pokrajina se vedno znova spreminja, tako v barvah, kot po obliki … Odpravimo se do najvišje ležečega samostana na svetu (Rongbuk), ki ob lepem vremenu ponuja prekrasne poglede na Everest in Cho Oyu. Pot nadaljujemo še osem kilometrov do baznega tabora, kjer se za alpiniste pot proti vrhu šele začne, mi pa si privoščimo sprehod. Uf, kako je redek zrak … Pozno popoldne se vrnemo nazaj v Tingri. Nočitev v preprostem penzionu. (P, Z)

9. dan TINGRI – SAKYA (4.280 m). Zajtrk. Nadaljujemo dolgo panoramsko vožnjo z zanimivimi postanki in sprehodi proti samostanskemu mestecu Sakya, ki je v čudoviti naravi grajen v obliki trdnjave in se ponaša z najbolj atraktivno dvorano v Tibetu, pa tudi svojevrstno sivo-belo-rdečo kombinacijo barv. Nočitev v preprostem penzionu. (P, Z)

10. dan SAKYA – SHIGATSE (3.900 m). Zajtrk. Vrnemo se na Cesto prijateljstva in nadaljujemo pot proti Shigatseju. Ob prihodu raziščemo ogromen samostanski kompleks Tashilumpo, največje in najbolj aktivno versko središče na Tibetu, tradicionalni sedež Pančen Lame (drugi najvplivnejši rod tradicionalnih tibetanskih vodij). Čudovit samostan z zanimivo zgodbo, kateremu sledi prijeten mestni večer. Nočitev v penzionu. (P, Z)

11. dan SHIGATSE  – GYANTSE (3.950 m) – jezero YAMDROK (4.440 m) – LHASA (3.650 m). Zajtrk. Gyantse je mestece s prijetnim tibetanskim vzdušjem, nad katerim se bohoti slikovita trdnjava Dzong. Preko starega mestnega jedra se sprehodimo do kar 35 metrov visoke stupe Kumbum, ki jo je dal zgraditi mestni princ leta 1427. Stupa se ponaša s številnimi poslikavami in velja za enega najlepših primerkov tradicionalnega nepalskega stila gradnje na Tibetu. Za prelazom Karo La (5.010 m) se nam odpre pogled na sveto “škorpijonovo” jezero Yamdrok, ki varuje življenski duh Tibeta, saj naj bi v njem domovala božanstva. Pot nas vodi preko še enega prelaza, Khamba La (4.794 m), in kmalu se spustimo v rodovitno dolino največjega tibetanskega mesta. Nočitev v hotelu. (H, Z)

12. dan LHASA. Zajtrk. Kar je za kristjane Jeruzalem in za muslimane Meka – to je za Tibetance Lhasa!  Raziskovanje Lhase začnemo z ogledom palače Potala (Unesco)! Njeni začetki segajo v 7. stoletje, v današnjo podobo pa jo je obnovil 5. Dalai Lama sredi 17. stoletja. Številke govorijo o samih presežkih: visoka je 117 m, ima 13 nadstropij, od vzhoda proti zahodu se razteza 400 m … Potala je prava smetana tibetanske kulture in izjemno arhitekturno delo, ponuja pa tudi čudovit razgled na Lhaso. Popoldan obiščemo samostan Sera, ki slovi po popoldanskih meniških debatah. Sledi prost večer v enkratnem vzdušju na tržnici Barkhor ter najstarejših ulicah okrog templja. Si privoščimo momote ali thukpo in uživamo v izvrstnih okusih te neverjetne dežele? Nočitev v hotelu. (H, Z)

Ogled palače Potala: V veljavi so posebna pravila za obisk Potale. Lokalne oblasti določajo urnik ogledov skupin. Število obiskovalcev je omejeno, vsakdo ima le uro časa za ogled. Potrudili se bomo, da bomo palačo obiskali in program potovanja ustrezno prilagodili.

13. dan LHASA. Zajtrk. V srčiki Lhase obiščemo tempelj Jokhang. S tibetanskimi romarji si privoščimo “koro” okoli templja in z vsemi čuti vsrkavamo enkratno vzdušje, potem pa tempelj tudi obiščemo: to je velik kompleks s štirimi nadstropji, kjer hranijo mnoge relikvije, kip 12-letnega Sakjamuni Bude in druge dragocenosti. Popoldan raziščemo samostan Drepung, ki je s 7.700 menihi največji samostan v Tibetu in ponuja čudovit vpogled v meniško življenje. Tu začutimo tibetanski budizem in njegovo vtkanost v vsakdanje življenje domačinov … Prost večer. Nočitev v hotelu. (H, Z)

14. in 15. dan LHASA – vlak v PEKING. Zajtrk. Prosto do odhoda na železniško postajo, od koder sledi vožnja z nočnim vlakom v Peking. (Z, PT)

16 in 17. dan PEKING – LJUBLJANA. Jutranji prihod v Peking. Prosto do odhoda na letališče. Polet iz Pekinga proti Zagrebu. Sledi še prevoz do Ljubljane. (letalo)

V primeru neugodnih vremenskih razmer je možna prerazporeditev programa.

Koristne informacije

CENA (najmanj 15 udeležencev) vključuje: letalski prevoz po programu, letališke in varnostne pristojbine (343 EUR), nočitve po spodnjem opisu, prehrano glede na oznake pri vsakem dnevu potovanja, prevoz z nočnim vlakom od Lhase do Pekinga, prevoze in oglede z avtobusom ali kombiji, slovensko vodenje in lokalne vodnike, vstopnine po programu, vsa potrebna dovoljenja za potovanje po Tibetu, stroške priprave in organizacijo potovanja.

OBVEZNA DOPLAČILA:

Nepalski vizum – na letališču 25 USD
Doplačilo za skupino v velikosti 10 – 14 oseb 120 €

DOPLAČILA PO ŽELJI:

Odstopnina (4,56 %) od vrednosti aranžmaja -TRIGLAV ** 4.56 %
Doplačilo na kraju samem (priporočljive napitnine) 60 €
Doplačilo za enoposteljno sobo 390 €
Zdr. zav. Mondial, do 22 dni, svet, posamično, osnovno kritje – S* 25.09 €

POPUSTI:

Članski popust od redne cene aranžmaja 3.5 %
Popust za otroke 2-12 let na dodatnem ležišču 10 %
Popust za otroke 2-12 let na osnovnem ležišču 5 %

Namestitve in prehrana: 7 nočitev v hotelih 2 – 3* (lokalna kategorizacija), 5 nočitev v preprostih penzionih, 2 nočitvi na nočnem vlaku Lhasa – Peking. Penzioni na Tibetu so zelo preprosti, sobe so lahko večposteljne, WC in kopalnica sta ponavadi skupna. Doplačilo za enoposteljno sobo velja za nočitve v hotelih.

Doplačila po želji na kraju samem (na osebo): – rafting po reki Trisuli 50 EUR.

NEPALSKI VIZUM: Slovenci potrebujemo nepalski vizum. Pridobimo ga na nepalskem letališču. Potrebujete vsaj 6 mesecev veljaven potni list in 2 barvni fotografiji.

DOVOLJENJE ZA VSTOP V TIBET: Posebna dovoljenja za potovanje po Tibetu so vključena v ceno. Za to potrebujete 2 barvni fotografiji z belim ozadjem ter kopijo vašega potnega lista.

KITAJSKI VIZUM: Slovenci potrebujemo kitajski vizum. Vizum si mora vsak potnik urediti sam v Ljubljani. Cena vizuma je 60 EUR. Mesec pred odhodom vam bomo poslali navodila in dokumente, ki jih boste potrebovali pri ureditvi.

VIŠINA IN VIŠINSKA BOLEZEN: Potovanje se odvija na višini od 3.600 – 5.200 m. Obstaja možnost višinske bolezni, pred samim potovanjem se morda posvetujte z zdravnikom. Potovanje vključuje aklimatizacijski pristop ter gibanje in dinamiko, ki telesu pomaga premagovati višinske izzive. Z dobro telesno kondicijo se možnost višinske bolezni zmanjšuje. Na Tibetu je na voljo tudi s kisikom obogaten zrak. Za uspešno prilagoditev višini priporočamo: počasno gibanje, pitje vode (vsaj 3 l ali več na dan), pomaga tudi uživanje česna, po želji (posvetujte se z vašim zdravnikom) pa tudi kakšen aspirin zvečer (pomaga pri redčenju krvi).

V primeru večjih težav zaradi višine pomaga edino spust na nižjo višino. Organizator potovanja ni odgovorna za stroške, ki nastanejo zaradi tega.

SPALNA VREČA: obvezna za temperature do -5 stopinj Celzija (comfort), priporočamo puhasto spalno vrečo

Tibet in Nepal

KITAJSKI VIZUM IN DOVOLJENJE ZA VSTOP V TIBET: Posebna dovoljenja za potovanje po Tibetu in kitajski vizum so že vključeni v ceno potovanja. Za to potrebujemo 2 barvni fotografiji ter kopijo vašega potnega lista najkasneje 10 dni pred odhodom.

NEPALSKI VIZUM: Slovenci potrebujemo nepalski vizum. Pridobimo ga na nepalskem letališču. Potrebujete vsaj 6 mesecev veljaven potni list in 2 barvni fotografiji.

ZDRAVJE: Obveznih ali priporočljivih cepljenj za to potovanje ni. Če jemljete kakšna posebna zdravila, jih zadostno količino vzemite s seboj. Vsi potniki ste zavarovani z dodatnim zdravstvenim zavarovanjem z asistenco v tujini nad 3000 metrov CORIS.

VREME: Nepal ima tipično monsunsko podnebje z dvema sezonama. Od oktobra do maja je podnebje suho (pobočja hribov so v rjavih tonih, izgledajo pusto in izsušeno), od junija do septembra pa je podnebje vlažno (pobočja hribov ozelenijo). Poletni monsun pride sredi junija.

1. Subtropsko monsunsko podnebje (Terai)
2. Zmerno podnebje s hladnimi in suhimi zimami ter hladnimi in deževnimi poletji (osrednje hribovje)
3. Visokogorsko ostro podnebje (Himalaja) – Himalaja leži 1500 km bližje ekvatorju kot Alpe, zato je snežna meja precej višje.

Katmandujska dolina: ima zelo vroča poletja, temperature se lahko dvignejo tudi nad 30°C, najbolj vroče je tik pred začetkom poletnega monsuna. V zimskih mesecih lahko sončni dnevi dosežejo 20°C, a ponoči se lahko temperature spustijo do 0°C.

Kitajska je ogromna dežela in zato lahko pričakujemo mnogo raznolikih podnebnih območij. Na Kitajskem poznamo vse mogoče podnebne ekstreme, od hudega mraza do izjemne vročine. Tibet pogosto daje občutek, da se več letnih časov zgodi v enem dnevu. Značilne so ekstremne temperaturne razlike, med dnevom in nočjo in tudi med soncem in senco. Pogosto dnevne temperature skočijo vse do 38°C, nočne pa se lahko spustijo tudi do 0°C v istem dnevu. Poleti so dnevi toplejši, noči pa še vedno hladne, zime pa so znane po hudem mrazu tako podnevi kot ponoči. Večino leta Tibet ne prejme veliko padavin, tako da je v vseh letnih časih zelo suho podnebje. Primeren čas potovanja je med aprilom in oktobrom.

Potovanje po Tibetu poteka na visoki višini (od 3.200 – 5.200 m), temu primerne so tudi temperature in vreme. Pripravljeni moramo biti tudi na veter in občasni dež, lahko tudi sneg.

Več informacij o vremenu v Nepalu in v Tibetu dobite na www.wunderground.com.

VIŠINA IN VIŠINSKA BOLEZEN: Potovanje se v tibetanskem delu odvija na višini od 3.600 – 5.200 m. Obstaja možnost višinske bolezni, pred samim potovanjem se posvetujte z zdravnikom. Potovanje vključuje aklimatizacijski pristop ter gibanje in dinamiko, ki telesu pomaga premagovati višinske izzive. Z dobro telesno kondicijo se možnost višinske bolezni zmanjšuje. Na samem potovanju je na voljo tudi s kisikom obogaten zrak.

Za uspešno prilagoditev višini priporočamo: počasno gibanje, pitje vode (vsaj 3l ali več na dan), pomaga tudi uživanje česna, po želji (posvetujte se z vašim zdravnikom) pa tudi kakšen aspirin zvečer (pomaga pri redčenju krvi). V primeru večjih težav zaradi višine, pomaga edino spust na nižjo višino. Organizator potovanja ni odgovorna za stroške, ki nastanejo zaradi tega.

HRANA IN PIJAČA: Nepalska hrana je zelo podobna indijski in je svetovno znana po svoji značilni in edinstveni kuhinji. Veliko je zelenjavnih jedi na skoraj nešteto različnih načinov, saj je mnogo Nepalcev vegetarijancev. Te jedi so izjemno prefinjeno začinjene in ustvarjajo pravo bogastvo okusov. Tudi začimbe se razlikujejo glede na regije in hrana gorskih območij je bolj sladkih okusov, hrana južnih območij pa bolj pikantna. Tudi v nepalskih kuharskih loncih se pogosto znajde kakšno meso, največkrat piščanec. Vedno je na voljo tudi veliko svežega sadja. Med pijačami je vsesplošno priljubljen mlečni čaj, ki mu delajo družbo še mnoge druge brezalkoholne pijače. Med alkoholnimi pijačami je najbolj dostopno pivo.

Hrana na Tibetu je skromna in preprosta. Tradicionalna jed je tsampa (ječmenovi svaljki), zraven se pije masleni čaj. V mestih se prehranjujemo v preverjenih lokalnih restavracijah z domačimi jedmi (občasno tudi bolj turistične). Priporočljive so energijske tablice, rozine, suho sadje, oreščki,… za premostitev morebitne lakote.

Svetujemo vam pitje ustekleničene vode. Za vse ostale podatke vam je na voljo vaš vodnik.

VARNOST: Nepal in Tibet sta varni deželi. Ljudje so prijazni in odprti. Kljub prijaznim in poštenim ljudem, se v gneči lahko vedno gibljejo tudi žeparji, ki jim diši vaša lastnina. Priporočamo vam, da ste pozorni na osebno lastnino in da na potovanje ne nosite dragocenosti ali drugih vrednejših predmetov! Organizator potovanja ne odgovarja za njihovo morebitno izgubo. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

OBLEKA IN OBUTEV: Dobro se pripravite na zaščito pred soncem (glava, vrat) in mrazom (rokavice, kapa, tople nogavice, nepremočljiva vetrovka, topel velur in tople hlače). Pohodniško-planinska obutev naj bo vodoodporna. Za potovanje po Tibetu potrebujemo tudi spalno vrečo za temperature do -10C.

LOKALNA VALUTA V NEPALU: Nepalska Rupija NPR

LOKALNA VALUTA NA TIBETU: Kitajski Yuan RMB

KREDITNE KARTICE, BANKOMATI: S kreditnimi karticami lahko plačujete v večjih trgovinah v mestih. Denar lahko dvignete tudi na bankomatih z različnimi provizijami (VISA, MASTERCARD, nekje MAESTRO). Včasih dvigovanje na bankomatih in plačevanje s kreditnimi karticami v Nepalu in v Tibetu ne deluje, zato vam priporočamo dovolj gotovine za vsak slučaj!

PLANIRANI STROŠKI: Za tekočo potrošnjo (hrana, pijača, manjši nakupi) se predvideva poraba od 20 do 25 EUR na dan. V gornji znesek niso vštete priporočljive napitnine in doplačila.

KOMUNIKACIJA, TELEFON, INTERNET:

Klicna številka iz Nepala v Slovenijo je 00 386 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Klicna številka iz Slovenije v Nepal je 00 977 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Telefoni in internet so na voljo v večjih krajih, mobiteli delujejo redko.
Klicna številka iz Kitajske v Slovenijo je 00386 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Klicna številka iz Slovenije na Kitajsko je 0086 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Telefoni so na voljo v večjih krajih, mobiteli delujejo večinoma povsod. Tudi internet je na voljo v vseh večjih krajih.

ELEKTRIČNA NAPETOST: V Nepalu je napetost 230 V. Adapterja ni potrebno nositi zraven, ker imajo vtičnice prilagojene našim vtikačem. Na Tibetu je napetost 220 V in uporabljajo večinoma enake vtičnice, kot jih uporabljamo mi.

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI – NEPAL

Velikost: 147,181 km2
Prebivalstvo: cca. 30 milijonov
Glavno mesto: Katmandu
Jezik: nepalski in drugi
Vera: večinsko hindujci, ostalo še budistične, muslimanske in druge skupnosti
Ureditev: zvezna demokratična republika, 14 območij, 75 okrožij oz. pančajati, predsednik države: Ram Baran YADAV
Lokalni čas: GMT +3,5
Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI – KITAJSKA

Velikost: 9.596.961 km2
Prebivalstvo: cca. 1,35 milijarde
Glavno mesto: Beijing (Peking)
Jezik: kitajščina oz. mandarinščina; mongolski jezik (uraden v avtonomni regiji Nei Mongol), jezik uigur (uraden v avtonomni regiji Xinjiang Uygur), tibetanski jezik (uraden v avtonomni regiji Xizang – Tibet) + mnogi jeziki številnih etničnih skupin;
Vera: večinsko taoizem in budizem, 3-4% krščanstvo in 1-2% islam
Ureditev: komunistična država, 23 provinc, 5 avtonomnih regij in 4 mestne občine, predsednik države: Xi Jinping
Lokalni čas: GMT + 8 (uraden za celotno državo)
Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …

 

Splošni pogoji - organizator potovanja: AGENCIJA OSKAR

I. SPLOŠNA DOLOČILA

Ti splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Oskar d.o.o. (v nadaljevanju Oskar Plus) oziroma v njenem imenu pooblaščena agencija, in potnik, ki se prijavlja za določeno potovanje v organizaciji Oskar Plus. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.

V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje preko interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani www.oskarplus.net oziroma prodajalca www.agencija-oskar.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.

Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup/plačilo potovanja.

Ti splošni pogoji ne veljajo za nakupe letalskih vozovnic ter prodajo aranžmajev v organizaciji drugih ponudnikov turističnih aranžmajev, kjer nastopa Oskar Plus kot posrednik in potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Ti splošni pogoji tudi ne veljajo za pogoje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini (če je vključeno v ceno potovanja), kjer Oskar Plus ravno tako nastopa le kot posrednik in veljajo splošni pogoji zavarovalnice.

II. PRIJAVA IN POGODBA

Za razpisno potovanje v organizaciji Oskar Plus se potnik lahko prijavi v Oskar Plus, d.o.o. ali kateri drugi pooblaščeni agenciji. Program potovanja velja kot ponudba. Na osnovi ponudbe se potnik pisno ali ustno prijavi na ustrezno potovanje. Ob prijavi potnik prejme dokument pooblaščene agencije (račun/pogodbo o potovanju), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem potovanju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnega koli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku 3 (treh) dni po izdaji računa. S plačilom prvega obroka računa (akontacija) se šteje, da je pogodba sklenjena. Potnik je dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter izvršiti plačilo v skladu z določbami iz IV. točke teh splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.

Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev). Za zavezujočo prijavo se poleg plačanega 1. obroka računa šteje tudi vsaka prijava ali naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo ali delno plačilo cene potovanja ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.

Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za potovanja, ki jih organizira Oskar Plus za t.i. zaključene skupine oziroma po naročilu (individualne ponudbe). V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na ustrezno potovanje z izpolnitvijo prijavnice, ki je posebej izdelana na osnovi pogojev iz programa, oziroma s kakršno koli drugo pisno potrditvijo. Z izpolnitvijo prijavnice oziroma predložitvijo osebnih podatkov potnikov se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi potovanja dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev).

Agencija Oskar je v skladu s pogodbo dolžna potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot so napovedane v pogodbi oziroma programu potovanja, in skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.

Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi. Oskar Plus ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma lahko ne bi izpolnjeval tekom potovanja.

III. PRIJAVNINA IN VARŠČINA

Oskar Plus za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev v višini 15 EUR na rezervacijo oziroma v polovični višini za enodnevne izlete. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Oskar Plus lahko zaračuna potniku 21 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. V primeru, da potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.

IV. PLAČILO

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo pri Oskar Plus ali pooblaščeni agenciji, oziroma ko Oskar Plus prejme plačilo na transakcijski račun. Potnik ob prijavi plača 30 % cene potovanja, v kolikor ni na programu potovanja drugače označeno. Preostali del plača potnik najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Oskar Plus (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo prvega obroka pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik na plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved rezervacije in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi potovanja iz IX. točke teh splošnih pogojev.

Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Oskar Plus, Oskar Plus pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.

Oskar Plus lahko v programu določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njenemu predstavniku (“obvezno doplačilo na kraju samem”). V tem primeru Oskar Plus ne nastopa kot organizator niti kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno od izvajalca storitve na kraju samem.

>Kadar za potnika potovanje rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

V. CENE

Cene potovanja so določene s programom potovanja, ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceni so vštete storitve, navedene v programu potovanja. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe/izdaje računa.

V skladu z veljavno zakonodajo lahko Oskar Plus to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe, in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. V primeru spremembe cene iz tega naslova Oskar Plus najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom pisno obvesti potnika oziroma pooblaščeno turistično agencijo, ki je naredila rezervacijo, o tem, ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.

Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunavani v tuji valuti, obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave potovanja (planirana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20 – 23 dni pred odhodom). Za preračun se vzame tečaj Banke Slovenije.

Če zvišanje dogovorjene cene preseže deset odstotkov cene potovanja, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo Oskar Plus potniku vrnila vplačani znesek.

Ravno tako Oskar Plus v programu potovanja določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, katera se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. Oskar Plus lahko v programu navede to dodatno ceno (v obliki “obveznega doplačila v primeru velikosti skupine od/do oseb”). Ob prijavi Oskar Plus oziroma pooblaščena agencija potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz naslova “manjše skupine”, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.

VI. ARANŽMAJI, KJER OSKAR PLUS NI ORGANIZATOR POTOVANJA

V primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, nastopa v vlogi informatorja. V teh primerih podaja prejete informacije od organizatorja potovanja potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja potovanja. Na dokumentu Oskar Plus mora biti naveden organizator potovanja. Šteje se, da Oskar Plus prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.

VII. POSEBNE STORITVE IN DOPLAČILA PO ŽELJI

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni potovanja (enoposteljna soba, posebna prehrana, letalska karta, druga doplačila po želji, …) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

V primeru, da so k posameznemu potovanju razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje. Med samim potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku Oskar Plus v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.

V primeru posamezne prijave za potovanja lahko potnik prepusti Oskar Plus, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo, oziroma ki je pripravljen z njim deliti sobo. Ne glede na omenjeno pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na potovanje prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju potovanje odpove, mora drugi doplačati za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.

VIII. ODSTOPNINA

Potnik se ob prijavi lahko odloči za vplačilo odstopnine. Odstopnina znaša 5 % cene potovanja in se obračuna za vsakega potnika na rezervaciji. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine oziroma da odstopnina ni mogoča. Sporazum o odstopnini velja v primeru vojaškega vpoklica, bolezni in smrti v ožji družini (potnik, zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Potnik je na osnovi potrdil upravičen do vrnitve vplačanega zneska potovanja (brez odstopnine). Ne glede na plačano odstopnino ima Oskar Plus v primeru tovrstne potnikove odpovedi potovanja pravico tudi do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi. Prav tako potnik nima pravice do vračila stroškov za pridobitev vize.

V primeru, da je potnik vplačal odstopnino, vendar odpove potovanje iz drugih razlogov, se višina povračila stroškov odpovedi obračuna v skladu s IX. točko splošnih pogojev, potnik pa tudi nima pravice do vračila administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi, stroškov za pridobitev vize ter odstopnine.

Če potnik potovanja ne odpove pred odhodom, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. Smatra se tudi, da je potnik odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnih koli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali pred pričetkom potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačane odstopnine.

V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v času pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, pa ni položil odstopnine, ima Oskar Plus pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki z odpovedjo potovanja nastanejo. Razliko Oskar Plus vrne potniku.

Zahtevka za uveljavitev odstopnine ni mogoče uveljavljati po začetka potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja.

IX. POTNIKOVA SPREMEMBA POGODBE ALI ODPOVED POTOVANJA

Potnik ima pravico zahtevati spremembo pogodbe (npr. sprememba imena, dodatne storitve, sprememba namestitve ipd.) po njeni sklenitvi, Oskar Plus pa je dolžna preveriti v kolikor je to sploh mogoče. V primeru spremembe pogodbe na zahtevo potnika Oskar Plus lahko zaračuna potniku administrativne stroške v višini 21 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi splošnimi pogoji drugače določeno. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški (npr. sprememba letalske vozovnice), pa Oskar Plus zaračuna tudi povrnitev le-teh.

Potnik ima pravico do odpovedi potovanja, in sicer v poslovalnici, kjer se je prijavil, ali direktno na prijavnem mestu Oskar Plus. V primeru, ko potnik odpove potovanje, ima Oskar Plus pravico do povračila stroškov, ki so odvisni od časa, ki je ostal do pričetka potovanja. V vsakem primeru Oskar Plus zahteva povrnitev administrativnih stroškov rezervacije v višini 15 EUR. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški:

•  odpoved od 60 do 45 dni pred odhodom, 15% cene aranžmaja,
•  odpoved od 44 do 30 dni pred odhodom, 30% cene aranžmaja,
•  odpoved 29 do 22 dni pred odhodom, 50% cene aranžmaja,
•  odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80% cene aranžmaja,
•  odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100% cene aranžmaja.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, torej ki jih Oskar Plus narekujejo veljavni pogoji prodaje in/ali jih pogojujejo poslovni partnerji.

Ne glede na zgoraj določene stroške so stroški odpovedi lahko tudi drugačni, če tako piše v programu potovanja ali pogodbi.

Ob odpovedi potovanja pred odhodom mora potnik napisati pisno odpoved oziroma podpisati odpovedni dokument, ki mu ga v podpis ponudi Oskar Plus. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da potovanja ni odpovedal.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z Oskar Plus, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Oskar Plus zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.

Oskar Plus oziroma pooblaščena oseba lahko kadar koli pred potovanjem ali na dan odhoda zavrne osebo, kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih, oziroma ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Oskar Plus ima pravico tudi med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če sam ne skrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi. Oskar Plus bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja programa potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.

Višina stroškov odpovedi potovanja v primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, je določena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.

 X. ORGANIZATORJEVA SPREMEMBA PROGRAMA ALI ODPOVED POTOVANJA

Oskar Plus si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi minimalno potrebno – v programu navedeno – število potnikov. V primerih, ko Oskar Plus izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati potovanja, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše predvideno število potnikov.

Oskar Plus si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Oskar Plus pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Oskar Plus lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Oskar Plus, predvsem, če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Oskar Plus.
Oskar Plus si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Oskar Plus ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.

Odgovornost Oskar Plus je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Oskar Plus ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.

Oskar Plus ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.

V primeru, da Oskar Plus odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Oskar Plus potnika nemudoma obvesti.

V primeru, da stanje na kraju samem Oskar Plus ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Oskar Plus namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.

 XI. POTNI DOKUMENTI

Potnik mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Veljavnost dokumenta se upošteva na ZADNJI dan potovanja! Oskar za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.
Potnik je dolžan pridobiti vizume, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna Oskar Plus po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum Oskar Plus, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Oskar Plus potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če Oskar Plus ne dostavi vseh potrebnih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri Oskar Plus že vplačal pridobitev teh dokumentov.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam.

Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega potovanja ali povrnitve stroškov.

XII. OBVESTILA PRED ODHODOM/POTOVANJEM
Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve računa in posledično obveščanja o potovanju, nosi potnik. V primeru, da potnik v navedenem roku ne prejme obvestila, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova neprejete pošte Oskar Plus ne bo upoštevala.

XIII. ZDRAVSTVENI PREDPISI

Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Oskar Plus ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.

 XIV. PRTLJAGA

Oskar Plus ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, glasbeni inštrumenti ipd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili letalskega prevoznika, v kolikor v programu potovanja ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Pri nizkocenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo oddate ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo vzamete s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.

XV. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Oskar Plus bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno: pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.

XVI. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE

Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Oskar Plus na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij.

Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Oskar Plus le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.

Oskar Plus je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Oskar Plus dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Oskar Plus dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Oskar Plus ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.

Višina odškodnine je v primeru, če po krivdi Oskar Plus ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, omejena z višino vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Oskar Plus pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.

Neodvisno od tega pa odgovarja Oskar Plus potniku za škodo, ki je temu zaradi neustrezne izvedbe aranžmaja nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.

Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.

XVII. UPORABA PODATKOV

Oskar Plus vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s prijavo na potovanje pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje oz. pisno izrazi kadar koli kasneje.

XVIII. KONČNA DOLOČILA

V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.