Jul 30

Severni Španija in Portugalska

Čas trajanja: od 9 dni

Cena: od 999 €

Program

ODHODI:

25.4.2020

 

1. dan LJUBLJANA – MADRID – SEPULVEDA – BURGOS. Zbor potnikov v Ljubljani in vožnja do letališča v Benetkah, od koder poletimo proti Madridu. Po prihodu vožnja proti severu čez prostranstva osrednje Španije, na kateri postavimo temelje naše zgodbe. Postanek v slikovito zaspanem  mestecu Sepulveda, enem najlepših v Kastilji… Sprehod in vsrkavanje podeželskega kastiljskega vzdušja, kot dragocene primerjave za nadaljevanje. Vožnja do Burgosa, prvega gotskega bisera, kjer obiščemo katedralo in se sprehodimo po starem mestnem središču. Namestitev in nočitev. (letalo, H,V)

2. dan BURGOS – VITORIA – GERNIKA – GAZTELUGATXE – BILBAO. Zajtrk. Vožnja do Vitorie, središča pokrajine Alava, kjer se dotaknemo baskovske zgodbe. Doživimo kontrast med zgledno zelenim modernim delom mesta in nekim drugim časom ozkih mirnih uličic starega mesta, v katerem počasi začutimo baskovski utrip. Nadaljujemo v Gerniko, ki je hkrati mit in stvarnost – zgodovinsko mesto politike, vojnega masakra in inspiracija za Picassojevo najbolj poznano sliko…. Kmalu se prvič dotaknemo tudi Atlantika, ki nas spremlja naslednje dni. Na poti do Bilbaa se nam odpre mistični pogled na otoček San Juan de Gaztelugatxe. V morda najbolj vitalnem in trendovskem španskem mestu, si najprej napravimo splošni vtis o njegovem presenetljivem preporodu. Privoščimo si sprehod po starem mestnem jedru ter se prepustimo večernemu mestnemu vzdušju. Namestitev in nočitev. (H, Z)

3. dan BILBAO – SANTILLANA DEL MAR – COMILLAS. Zajtrk. Prosti čas za ogled katerega izmed muzejev (Guggenheimov muzej, Muzej lepih umetnosti…). Vožnja po panoramski avtocesti med Atlantikom in gričevjem nadaljujemo v sosednjo deželo Kantabrijo, mimo Santanderja, do Santillane, kjer v skladu z odprtjem obiščemo muzej Altamire. Tudi kraj sam je pomembna muzejsko ohranjena starosvetna znamenitost. Pravo doživetje prave obmorske Kantabrije pa gotovo doživimo v sosednjem mestecu Comillas, kjer se najprej navdušimo nad Gaudijevo mladostno mojstrovino! Namestitev in čarobni večer, morda tudi skok v sveži ocean? Večerja in nočitev. (H*, Z)

Poglej celoten program

4. dan COMILLAS – PICOS DE EUROPA – COVADONGA – OVIEDO. Zajtrk. Zgodnji odhod. Vožnja do spektakularnega gorovja Picos de Europa, kjer se popeljemo z edinstveno gorsko vzpenjačo (za doplačilo) skozi skalo vklesan predor na odmaknjeno planino do starodavne vasice Bulnes, od koder se spustimo na enourni sprehod po spektakularni soteski nazaj v dolino… Za nekatere gotovo eden potovalnih viškov.  Sledi vožnja po čudoviti asturijski pokrajini do romarskega središča Covadonga. Obiščemo jamo, kjer se je krščanski vojski večer pred prvo zmago nad Mavri prikazala Devica Marija in tako oznanila rekonkvisto. Vožnjo nadaljujemo do muzeja tipične severno španske pijače – znamenite sidre, kjer lahko tudi okusimo to tradicionalno lokalno jabolčno pivo. Vožnja do prijetne asturijske prestolnice Oviedo. Namestitev, večerja in nočitev. (H*, ZV)

5. dan OVIEDO – KATEDRALE – A CORUNA – MUROS – SANTIAGO DE COMPOSTELLA. Zajtrk. Jutranji postanek pri znamenitem primerku gracilne asturijske predromanike na hribu nad mestom. Vožnja vzdolož atlantske obale do slikovitih pečin, ki so jih izklesali valovi in so jih domačini poimenovali kar Katedrale. Sprehod po plaži v skladu z bibavico in uživanje ob penečih valovih. Po zeleni gričevnati Galiciji nadaljujemo pot do A Corune, kjer se mimo belih verand mestnega središča pripeljemo do Herkulesovega stolpa, najstarejšega delujočega svetilnika na svetu. Morja se spet dotaknemo pri enem najbolj Galicijskih ribiških krajev, pri Murosu, od tam pa zvečer prispemo do enega kulturnih viškov potovanja – do največjega španskega romarskega središča Santiago de Compostela. Prost večer. (H*, Z)

6. dan SANTIAGO DE COMPOSTELLA – TUI- VALENCA –BARCELOS – BRAGA. Zajtrk. Dopoldanski ogled Santiaga de Compostele. Obiščemo mestno katedralo, ki je cilj mnogih romarjev, ki se podajajo na skoraj 1000 km dolgo romarsko pot sv. Jakoba, Camino de Santiago. Privoščimo si raziskovanje živih uličic starega mesta, kjer še danes veje romarski duh. Ga čutite? Nato se odpravimo proti obmejnemu mestu Tui in kmalu smo v Valenci na Portugalskem – zdaj je vse čisto drugače! Pot nadaljujemo do Barcelosa, tradicionalnega mesta, od koder izhaja legendarni portugalski petelin. Proti koncu dneva se nad romarskim središčem Braga sprehodimo po monumentalnem stopnišču cerkve Dobrega Jezusa z gore.  Namestitev, večerja in nočitev. (H, ZV)

7. dan BRAGA – GUIMARAES – ZAMORA – SALAMANCA. Zajtrk. Vožnja do Guimaraesa, ki velja za  prvo prestolnico Portugalske in je Unescov spomenik kulturne dediščine. Potem vstopimo v srčiko portugalske dežele, ki jo turist redko lahko doživi. Valovita pokrajina zelenih hribov in belih vasic koder nam seže oko. Po Braganci spet vstopimo v Španijo in postanemo v Zamori. S sprehodom skozi staro mesto s slikovito lego nad reko Duero, se prepričamo, da si zasluži vzdevek  »prestolnica romanike«. Še vožnja do Salamance, ki je najbolj živahno kastiljsko mesto. Na sprehodu skozi mestno jedro nas navdušijo stara univerzitetna poslopja, nova in stara katedrala  ter izjemna Plaza Mayor. Namestitev, večerja in nočitev. (H*, ZV)  

8. dan SALAMANCA – AVILA – SEGOVIA – MADRID. Zajtrk. Vožnja do Avile in kratek postanek za občudovanje najznamenitejše mestne ikone – obzidja. V skladu s časom potovanje zaokrožimo pri mogočnem rimskem akvaduktu v Segovii (UNESCO), kjer se sprehodimo še mimo stolnice do pravljične palače Alcazar, ki s številnimi stolpi spominja na gradove iz filmov Walta Disneyja. Vožnja do Madrida. Namestitev in nočitev. ( H, Z)

9. dan MADRID –  LJUBLJANA. Zajtrk. Najprej opravimo panoramski ogled z avtobusom (Paseo de la Castellana, trg Cibeles z vodnjakom Kibele, mestna vrata Alcala, arena za bikoborbe Las Ventas, Plaza de Espana – trg s kipom Don Kihota in Sanča Panse, glavna poslovna ulica Gran Via, …), potem pa se peš odpravimo na odkrivanje uličic mestnega središča. Začnemo v srcu mesta Puerta del Sol mimo opere proti Palacio Real in dalje mimo katedrale po ozkih uličicah do Plaza Mayor in Plaza Santa Ana do muzeja Prado. Vožnja na letališče in polet proti Benetkam. Po pristanku sledi še vožnja do Ljubljane. (Z, letalo)

Koristne informacije

CENA (najmanj 40 udeležencev) vključuje: avtobusni prevoz na letališče v Benetkah in nazaj, letalski prevoz, letališke in varnostne pristojbine (44 EUR), 8 nočitev v hotelih na nivoju 3-4* z zajtrkom ter 4 večerje v skladu z opisom v programu potovanja, prevoze in oglede s klimatiziranim avtobusom (vključeni so ogledi od zunaj), slovensko vodenje, stroške organizacije in priprave potovanja.

OBVEZNA DOPLAČILA:

Doplačilo za skupino v velikosti 30 – 34 oseb 75 €
Doplačilo za skupino v velikosti 20 – 29 oseb 120 €
Doplačilo za skupino v velikosti 35 – 39 oseb 45 €

DOPLAČILA PO ŽELJI:

Doplačilo za enoposteljno sobo 310 €
Odstopnina (4,56 %) od vrednosti aranžmaja -TRIGLAV ** 4.56 %
Zdr. zav. AS TUJINA PLUS, osnovno, do 10 dni 17.49 €
Zdr. zav. Coris, do 10 dni, posamično * 16.5 €

POPUSTI:

Popust za otroke 2-12 let na dodatnem ležišču 15 %
Članski popust od redne cene aranžmaja 3.5 %
Popust za otroke 2-12 let na osnovnem ležišču 10 %

Vstopnine niso vključene v ceno programa. Vstopnine po želji na kraju samem:  BURGOS: katedrala 6,5 EUR, BILBAO: Guggenheimov muzej: 13 EUR, SANTILIANA: muzej Altamira: 3,5 EUR, PICO DE EUROPA: vožnja z gorsko železnico: 23 EUR, NAVA – muzej cidre: 10 EUR, SANTIAGO DE COMPOSTELLA: katedrala 8,50 EUR, SALAMANCA:nova in stara katedrala 5,50 EUR, SEGOVIA: stolnica 3,50 EUR, Alcazar 9 EUR, MADRID: muzej Prado 17 EUR, kraljeva palača 12 EUR.

OBVEZNI DOKUMENTI: Slovenski državljani lahko v vse države članice EU vstopamo z veljavno osebno izkaznico ali seveda z veljavnim potnim listom. Priporočamo, da ločeno shranite fotokopijo dokumenta.

ZDRAVJE: Obveznih cepljenj ni.

VREME: Španija je velika dežela in ima zato različno podnebje glede na lokacijo.

1. Mezeta oz. centralna Španija ima tipično celinsko podnebje. Hladne zime in vroča poletja, štiri letne čase. Padavin je skozi celo leto malo. Zime (november – februar) so zelo hladne in temperature pogosto padejo pod 0°C. Pomlad (marec, april, maj) ima višje temperature, ki ne presegajo 25°C. Poletja so zelo vroča in temperature pogosto presežejo tudi 35°C. Jesen ima prijetne temperature.

2. Severna Španija (obala in hribi) je območje z največ padavinami v Španiji. Sicer pa so za obalo značilne milejše zime, a tudi poletja imajo zmerne temperature, ki se redko dvignejo nad 25°C in tudi takrat so padavine nepredvidljive. Hribi imajo izrazito gorsko podnebje z izjemno mrzlimi zimami in toplejšimi, a še vedno hladnimi poletji.

3. Sredozemska obala ima tipično sredozemsko podnebje z milimi zimami in vročimi poletji. Največ padavin je pozimi (november – februar), a tudi takrat temperature ne padejo pod 10°C. Pomlad je prijetna z dnevnimi temperaturami do 25°C in več sonca, redkimi padavinami. Poletja so vroča, temperature sežejo tudi do 35°C ali več, padavin je malo. Jesen ima zmernejše temperature, ki ne presežejo 25°C in minimalno padavin.

Splošno gledano je za obisk Španije najbolj primeren čas med poznim marcem in zgodnjim novembrom. To je čas višjih temperatur, malo padavin in več sonca.

Več informacij na www.wunderground.com .

HRANA IN PIJAČA: Španska kulinarika zajema širok razpon specialitet, navad, načinov priprave. V tako velikem območju se je kulinarika razvijala zelo lokalno. Med vsemi mogočimi jedmi pa izstopa tistih nekaj, ki so tipično španske. Začne se s tapasi, nekakšnimi predjedmi, ki so na voljo vedno in povsod, tudi v lokalih, kjer strežejo le pijačo. Tapasi so hladni ali topli, mednje spada množica jedi, od solat do mesa, ocvrte hrane, ki se postrežejo v majhnih porcijah, da jih lahko izberemo več različnih. Tukaj na vrhu seznama kraljuje slavna paella, riževa jed z različnim mesom, morsko hrano, zelenjavo, začimbami. Zelo težko boste dvakrat poizkusili enako paello, saj so si povsod zelo različne. Pogoste so tudi tortille, kjer gre za jajčno omleto z različnimi sestavinami. Zelo priljubljen je tudi španski pršut, kot so različne klobase (ne gre brez choriza), mnoge vrste specialnih sirov. Španski obroki vedno vsebujejo meso ali morsko hrano (še posebej pogosto ob obali), saj si Španci sami obroka brez tega ne predstavljajo in meso oz. morska hrana sta pomembnejša, kot priloge. Veliko je tudi jedi iz stročnic, juh, zelenjavne jedi so manj pogoste. Španci so tudi izvrstni peki in pekarski izdelki so še posebej slastni.

Med slaščicami tudi ne gre mimo španskih specialitet kot so flan, vanilijeva krema (custard), rižev puding (arroz con leche), churrosov (španski krof) in torijjas-ov (kruh, namočen v alkohol, sladkor, začimbe in ocvrt) ter mnogih drugih sladkih dobrot. Med pijačami sta od toplih zelo priljubljeni kava in vroča čokolada. Od brezalkoholnih sveži sokovi, limonade. Od alkoholnih pa od domačega vina, piva, sangrije (vino, žganje, sadje in sadni sokovi), lokalne žgane pijače.

Voda je ponekod pitna tudi iz vodovoda. Vse informacije boste izvedeli od naših vodnikov.

VARNOST: Varna dežela. Pozorni moramo biti na osebno lastnino. Dragocene predmete (denar, kreditne kartice, potni list in druge vrednosti) imejte vedno pri sebi ali jih shranite v hotelski sef.Organizator potovanja ne odgovarja za njihovo morebitno izgubo. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

OBLEKA: Glede tradicije v Španiji ni posebnosti pri oblačilih. Pripravite se glede na letni čas, a v vsakem primeru je dobro, da ste pripravljeni na raznoliko vreme. V večini mesecev na toplo, sončno vreme (zelo pomembna je zaščita pred soncem), a nikoli ni odveč kakšen kos toplih oblačil za morebitne hladnejše večere. Tudi zaščita pred dežjem pride prav pri nepredvidljivih padavinah. Če se gibljete ob obali, ne pozabite na kopalke in brisačo.

LOKALNA VALUTA: Euro;

KREDITNE KARTICE, BANKOMATI: S kreditnimi karticami lahko plačujete v trgovinah. Denar lahko dvignete tudi na bankomatih z različnimi provizijami (VISA, MASTERCARD, nekje MAESTRO). Včasih dvigovanje na bankomatih in plačevanje s kreditnimi karticami ne deluje, zato vam priporočamo nekaj gotovine za vsak slučaj!

PLANIRANI STROŠKI: Za tekočo potrošnjo (hrana, pijača, manjši nakupi) se predvideva poraba od 25 do 35 EUR na dan. V gornji znesek niso vštete priporočljive napitnine in doplačila.

KOMUNIKACIJA, TELEFON, INTERNET: Klicna številka iz Španije v Slovenijo je 00 386 + območna št. (brez 0) + klicna številka.

Klicna številka iz Slovenije v Španijo je 00 34 + območna št. (brez 0) + klicna številka.

Pokritje vašega mobilnega omrežja preverite pri vašem operaterju. Telefoni in internet so na voljo povsod.

ELEKTRIČNA NAPETOST: Napetost je 220 V uporabljajo takšne vtičnice, kot v Sloveniji.

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI

Velikost: 505 370 km2

Prebivalstvo: cca. 47 milijonov

Glavno mesto: Madrid

Jezik: španski, katalonski, galicijski, baskovski;

Vera: rimo katoliška 94%, ostalo 6%;

Ureditev: parlamentarna monarhija, 17 avtonomnih skupnosti, 2 avtonomni mestni skupnosti, vodja države: kralj Juan Carlos;

Lokalni čas: GMT +1

Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …

Splošni pogoji - organizator potovanja AGENCIJA OSKAR

I. SPLOŠNA DOLOČILA

Ti splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Oskar d.o.o. (v nadaljevanju Oskar Plus) oziroma v njenem imenu pooblaščena agencija, in potnik, ki se prijavlja za določeno potovanje v organizaciji Oskar Plus. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.

V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje preko interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani www.oskarplus.net oziroma prodajalca www.agencija-oskar.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.

Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup/plačilo potovanja.

Ti splošni pogoji ne veljajo za nakupe letalskih vozovnic ter prodajo aranžmajev v organizaciji drugih ponudnikov turističnih aranžmajev, kjer nastopa Oskar Plus kot posrednik in potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Ti splošni pogoji tudi ne veljajo za pogoje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini (če je vključeno v ceno potovanja), kjer Oskar Plus ravno tako nastopa le kot posrednik in veljajo splošni pogoji zavarovalnice.

II. PRIJAVA IN POGODBA

Za razpisno potovanje v organizaciji Oskar Plus se potnik lahko prijavi v Oskar Plus, d.o.o. ali kateri drugi pooblaščeni agenciji. Program potovanja velja kot ponudba. Na osnovi ponudbe se potnik pisno ali ustno prijavi na ustrezno potovanje. Ob prijavi potnik prejme dokument pooblaščene agencije (račun/pogodbo o potovanju), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem potovanju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnega koli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku 3 (treh) dni po izdaji računa. S plačilom prvega obroka računa (akontacija) se šteje, da je pogodba sklenjena. Potnik je dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter izvršiti plačilo v skladu z določbami iz IV. točke teh splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.

Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev). Za zavezujočo prijavo se poleg plačanega 1. obroka računa šteje tudi vsaka prijava ali naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo ali delno plačilo cene potovanja ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.

Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za potovanja, ki jih organizira Oskar Plus za t.i. zaključene skupine oziroma po naročilu (individualne ponudbe). V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na ustrezno potovanje z izpolnitvijo prijavnice, ki je posebej izdelana na osnovi pogojev iz programa, oziroma s kakršno koli drugo pisno potrditvijo. Z izpolnitvijo prijavnice oziroma predložitvijo osebnih podatkov potnikov se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi potovanja dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev).

Agencija Oskar je v skladu s pogodbo dolžna potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot so napovedane v pogodbi oziroma programu potovanja, in skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.

Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi. Oskar Plus ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma lahko ne bi izpolnjeval tekom potovanja.

III. PRIJAVNINA IN VARŠČINA

Oskar Plus za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev v višini 15 EUR na rezervacijo oziroma v polovični višini za enodnevne izlete. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Oskar Plus lahko zaračuna potniku 21 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. V primeru, da potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.

IV. PLAČILO

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo pri Oskar Plus ali pooblaščeni agenciji, oziroma ko Oskar Plus prejme plačilo na transakcijski račun. Potnik ob prijavi plača 30 % cene potovanja, v kolikor ni na programu potovanja drugače označeno. Preostali del plača potnik najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Oskar Plus (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo prvega obroka pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik na plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved rezervacije in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi potovanja iz IX. točke teh splošnih pogojev.

Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Oskar Plus, Oskar Plus pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.

Oskar Plus lahko v programu določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njenemu predstavniku (“obvezno doplačilo na kraju samem”). V tem primeru Oskar Plus ne nastopa kot organizator niti kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno od izvajalca storitve na kraju samem.

>Kadar za potnika potovanje rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

V. CENE

Cene potovanja so določene s programom potovanja, ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceni so vštete storitve, navedene v programu potovanja. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe/izdaje računa.

V skladu z veljavno zakonodajo lahko Oskar Plus to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe, in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. V primeru spremembe cene iz tega naslova Oskar Plus najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom pisno obvesti potnika oziroma pooblaščeno turistično agencijo, ki je naredila rezervacijo, o tem, ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.

Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunavani v tuji valuti, obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave potovanja (planirana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20 – 23 dni pred odhodom). Za preračun se vzame tečaj Banke Slovenije.

Če zvišanje dogovorjene cene preseže deset odstotkov cene potovanja, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo Oskar Plus potniku vrnila vplačani znesek.

Ravno tako Oskar Plus v programu potovanja določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, katera se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. Oskar Plus lahko v programu navede to dodatno ceno (v obliki “obveznega doplačila v primeru velikosti skupine od/do oseb”). Ob prijavi Oskar Plus oziroma pooblaščena agencija potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz naslova “manjše skupine”, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.

VI. ARANŽMAJI, KJER OSKAR PLUS NI ORGANIZATOR POTOVANJA

V primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, nastopa v vlogi informatorja. V teh primerih podaja prejete informacije od organizatorja potovanja potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja potovanja. Na dokumentu Oskar Plus mora biti naveden organizator potovanja. Šteje se, da Oskar Plus prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.

VII. POSEBNE STORITVE IN DOPLAČILA PO ŽELJI

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni potovanja (enoposteljna soba, posebna prehrana, letalska karta, druga doplačila po želji, …) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

V primeru, da so k posameznemu potovanju razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje. Med samim potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku Oskar Plus v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.

V primeru posamezne prijave za potovanja lahko potnik prepusti Oskar Plus, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo, oziroma ki je pripravljen z njim deliti sobo. Ne glede na omenjeno pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na potovanje prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju potovanje odpove, mora drugi doplačati za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.

VIII. ODSTOPNINA

Potnik se ob prijavi lahko odloči za vplačilo odstopnine. Odstopnina znaša 5 % cene potovanja in se obračuna za vsakega potnika na rezervaciji. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine oziroma da odstopnina ni mogoča. Sporazum o odstopnini velja v primeru vojaškega vpoklica, bolezni in smrti v ožji družini (potnik, zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Potnik je na osnovi potrdil upravičen do vrnitve vplačanega zneska potovanja (brez odstopnine). Ne glede na plačano odstopnino ima Oskar Plus v primeru tovrstne potnikove odpovedi potovanja pravico tudi do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi. Prav tako potnik nima pravice do vračila stroškov za pridobitev vize.

V primeru, da je potnik vplačal odstopnino, vendar odpove potovanje iz drugih razlogov, se višina povračila stroškov odpovedi obračuna v skladu s IX. točko splošnih pogojev, potnik pa tudi nima pravice do vračila administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi, stroškov za pridobitev vize ter odstopnine.

Če potnik potovanja ne odpove pred odhodom, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. Smatra se tudi, da je potnik odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnih koli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali pred pričetkom potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačane odstopnine.

V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v času pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, pa ni položil odstopnine, ima Oskar Plus pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki z odpovedjo potovanja nastanejo. Razliko Oskar Plus vrne potniku.

Zahtevka za uveljavitev odstopnine ni mogoče uveljavljati po začetka potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja.

IX. POTNIKOVA SPREMEMBA POGODBE ALI ODPOVED POTOVANJA

Potnik ima pravico zahtevati spremembo pogodbe (npr. sprememba imena, dodatne storitve, sprememba namestitve ipd.) po njeni sklenitvi, Oskar Plus pa je dolžna preveriti v kolikor je to sploh mogoče. V primeru spremembe pogodbe na zahtevo potnika Oskar Plus lahko zaračuna potniku administrativne stroške v višini 21 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi splošnimi pogoji drugače določeno. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški (npr. sprememba letalske vozovnice), pa Oskar Plus zaračuna tudi povrnitev le-teh.

Potnik ima pravico do odpovedi potovanja, in sicer v poslovalnici, kjer se je prijavil, ali direktno na prijavnem mestu Oskar Plus. V primeru, ko potnik odpove potovanje, ima Oskar Plus pravico do povračila stroškov, ki so odvisni od časa, ki je ostal do pričetka potovanja. V vsakem primeru Oskar Plus zahteva povrnitev administrativnih stroškov rezervacije v višini 15 EUR. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški:

•  odpoved od 60 do 45 dni pred odhodom, 15% cene aranžmaja,
•  odpoved od 44 do 30 dni pred odhodom, 30% cene aranžmaja,
•  odpoved 29 do 22 dni pred odhodom, 50% cene aranžmaja,
•  odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80% cene aranžmaja,
•  odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100% cene aranžmaja.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, torej ki jih Oskar Plus narekujejo veljavni pogoji prodaje in/ali jih pogojujejo poslovni partnerji.

Ne glede na zgoraj določene stroške so stroški odpovedi lahko tudi drugačni, če tako piše v programu potovanja ali pogodbi.

Ob odpovedi potovanja pred odhodom mora potnik napisati pisno odpoved oziroma podpisati odpovedni dokument, ki mu ga v podpis ponudi Oskar Plus. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da potovanja ni odpovedal.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z Oskar Plus, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Oskar Plus zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.

Oskar Plus oziroma pooblaščena oseba lahko kadar koli pred potovanjem ali na dan odhoda zavrne osebo, kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih, oziroma ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Oskar Plus ima pravico tudi med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če sam ne skrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi. Oskar Plus bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja programa potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.

Višina stroškov odpovedi potovanja v primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, je določena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.

 X. ORGANIZATORJEVA SPREMEMBA PROGRAMA ALI ODPOVED POTOVANJA

Oskar Plus si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi minimalno potrebno – v programu navedeno – število potnikov. V primerih, ko Oskar Plus izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati potovanja, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše predvideno število potnikov.

Oskar Plus si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Oskar Plus pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Oskar Plus lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Oskar Plus, predvsem, če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Oskar Plus.
Oskar Plus si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Oskar Plus ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.

Odgovornost Oskar Plus je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Oskar Plus ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.

Oskar Plus ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.

V primeru, da Oskar Plus odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Oskar Plus potnika nemudoma obvesti.

V primeru, da stanje na kraju samem Oskar Plus ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Oskar Plus namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.

 XI. POTNI DOKUMENTI

Potnik mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Veljavnost dokumenta se upošteva na ZADNJI dan potovanja! Oskar za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.
Potnik je dolžan pridobiti vizume, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna Oskar Plus po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum Oskar Plus, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Oskar Plus potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če Oskar Plus ne dostavi vseh potrebnih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri Oskar Plus že vplačal pridobitev teh dokumentov.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam.

Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega potovanja ali povrnitve stroškov.

XII. OBVESTILA PRED ODHODOM/POTOVANJEM
Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve računa in posledično obveščanja o potovanju, nosi potnik. V primeru, da potnik v navedenem roku ne prejme obvestila, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova neprejete pošte Oskar Plus ne bo upoštevala.

XIII. ZDRAVSTVENI PREDPISI

Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Oskar Plus ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.

 XIV. PRTLJAGA

Oskar Plus ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, glasbeni inštrumenti ipd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili letalskega prevoznika, v kolikor v programu potovanja ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Pri nizkocenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo oddate ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo vzamete s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.

XV. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Oskar Plus bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno: pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.

XVI. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE

Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Oskar Plus na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij.

Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Oskar Plus le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.

Oskar Plus je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Oskar Plus dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Oskar Plus dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Oskar Plus ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.

Višina odškodnine je v primeru, če po krivdi Oskar Plus ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, omejena z višino vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Oskar Plus pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.

Neodvisno od tega pa odgovarja Oskar Plus potniku za škodo, ki je temu zaradi neustrezne izvedbe aranžmaja nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.

Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.

XVII. UPORABA PODATKOV

Oskar Plus vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s prijavo na potovanje pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje oz. pisno izrazi kadar koli kasneje.

XVIII. KONČNA DOLOČILA

V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.