Feb 01

MED POTOMCI INKOV

Čas trajanja potovanja Peru: od 16 dni

Cena: od 2760 €

Program

ODHODI:

9.2.2020 (zagotovljeno),   19.4.2020,    11.6.2020

 

– odkrijte izgubljeno mesto Machu Picchu
– zaplujte med plavajočimi otoki na jezeru Titikaka
– doživite eno najbolj barvitih dežel našega planeta

 

 

1. dan LJUBLJANA – MADRID – LIMA. Zbor v Ljubljani in prevoz do letališča v Benetkah, od koder preko Madrida poletimo do Lime. Po pristanku ureditev obmejnih formalnosti, prevoz do hotela in  namestitev. Nočitev. (letalo, H)

2. dan LIMA – PARACAS. Zajtrk. Obiščemo muzej predkolumbovske umetnosti Larco. Impresivna zgradba v kolonialnem stilu iz 18. stoletja je v zasebni lasti in hrani 45.000 predmetov, ki pričajo o razvoju različnih kultur na ozemlju Peruja. Popoldan se odpeljemo proti Paracasu. Nočitev. (H, Z)

3. dan PARACAS – ISLAS BALLESTAS – NAZCA. Zajtrk. Izlet s čolnom okoli otočja Ballestas, kjer ima zatočišče veliko število živalskih vrst – od ptičev do morskih levov, celo pingvini se najdejo vmes. Nekateri to otočje z razlogom imenujejo mali Galapagos. Popoldan se odpeljemo do oaze z jezercem, ki se skriva sredi visokih sipin v Huacachini. Za doplačilo se lahko zapeljemo z buggyi po sipinah in se preizkusimo v deskanju po drobnem puščavskem pesku. Morda pa se zgolj v miru sprehodimo okoli jezerca. V večernih urah prispemo v Nazco, kraj z največjo uganko na svetu. Nočitev. (H, Z, izlet z ladjico)

Poglej celoten program

4. dan NAZCA – AREQUIPA. Zajtrk. Kdo je izrisal skrivnostne črte v puščavi ni več skrivnost. Prav tako ni skrivnost kdaj. Še vedno pa ostaja skrivnost zakaj, saj so liki in črte vidni le iz zraka. Je morda ljudstvo Nazca znalo pred slabimi dva tisoč leti že leteti? Po želji (doplačilo) si privoščimo jutranji polet z letalom nad skrivnostnimi slikami in črtami, z razglednega stolpa pa si od bliže pogledamo dva izmed likov: drevo in roke. Prosto popoldne izkoristimo za počitek. Zvečer se vkrcamo na udoben avtobus, sledi nočna vožnja do Arequipe.  (spalni bus, Z).

5. dan AREQUIPA. V zgodnjih jutranjih urah prispemo v Arequipo, belo mesto. Država v državi. Samooklicana republika in najlepše perujsko kolonialno mesto. Po osvežitvi in zajtrku obiščemo samostan svete Katarine. Barvite hiše in ulice, vrtovi ter dvorišča dajejo samostanu občutek mesta v mestu, zgodba, ki se je odvijala za temi zidovi, pa nam razkrije kakšno je bilo življenje pred slabimi petsto leti. In to ne samo znotraj zidov samostana. V bližnjem muzeju obiščemo Juanito, inkovsko izbrano deklico, ki so jo pred več kot pol tisočletja Inki pospremili na 6.300 metrov visoki vulkan Ampato in jo podarili bogovom v zameno za njihovo naklonjenost. Popoldan izkoristimo za pohajanje po Arequipi. Morda se odpravite na tržnico, morda po trgovinah, ali pa zgolj posedate na najlepšem trgu v Južni Ameriki in uživate. Nočitev. (H, Z)

6. dan AREQUIPA – CHIVAY. Dopoldan se poslovimo od belega mesta in nadaljujemo z vožnjo v kanjon Colca. Pot nas vodi skozi pravo andsko pampo, okrašeno z visokimi vulkani in prostranstvi, polnimi lam in vikunj. Spremlja nas slikovita pokrajina, ki je kot krpanka barvitih polj in teras. Na poti se povzpnemo na prelaz – na kar 4.910 metrov visoko razgledišče sredi vulkanov. Peš pa še kakšen meter višje. Še pred sončnim zahodom prispemo v kanjon Colca, ki nas očara s čudovito panoramo. Nočitev. (H, Z)

7. dan CHIVAY – CRUZ DEL CONDOR – PUNO. Zajtrk. Kanjon Colca velja s svojimi dobrimi tri tisoč metri za enega najglobljih kanjonov na svetu. Fantastična pokrajina barvitih polj, prepredenih s terasami. Domačini v barvitih nošah in z značilnimi klobuki. Mimo slikovitih vasi se odpeljemo nad strmimi bregovi kanjona do razgledišča imenovanega Cruz del Condor. V pečinah pod križem gnezdi nekaj deset kondorjev, teh največjih letalcev na svetu. Če nam bodo bogovi in vreme naklonjeni, bomo priča neverjetni predstavi teh, za Inke svetih živali. Najprej drobne pike globoko pod nami se počasi dvigajo, dokler nas ne preletijo tako rekoč iz oči v oči. Mogočno! Pesem El Condor Pasa šele sedaj dobi pravi pomen. Za kosilo se ustavimo v Chivayu, upravnem središču Colce, potem pa se vrnemo na sinočnjih 4.910 metrov in nadaljujemo pot po sanjavi samotni pokrajini, Altiplanu. V Puno prispemo v večernih urah. Nočitev. (H, Z)

8. dan PUNO – TITICACA (3860 m) – čoln do otoka UROS in TAQUILE. Zajtrk. Titicaca velja s svojimi 3800 metri nadmorske višine za najvišje plovno jezero na svetu. S čolnom se zapeljemo do plavajočih otokov Uros. Domačini jih že tisočletja gradijo iz trsja, ki raste v plitvinah tega jezera. Nekoč so otoki zanje predstavljali varnost pred plemeni s celine, zdaj pa jim vse bolj predstavljajo ekonomsko varnost, nam pa enega najbolj neverjetnih bivalnih okolij. Nadaljujemo do “zaresnega” otoka Taquile, kjer vaščani strogo nadzirajo obisk turistov in s tem ohranjajo pristnost vaškega življenja. Na otoku ni hotelov, zato prespimo pri gostoljubnih domačinih. Čaka nas prijeten večer z domačini. A tu kopalnice ne pričakujte. Večerja in nočitev. (P, ZKV)

9. dan TAQUILE – PUNO – CUSCO. Zgodnji zajtrk in slovo od domačinov, saj na jezeru že čaka barka, ki nas bo odpeljala nazaj na obalo mesta Puno. Nadaljujemo vožnjo po Altiplanu, visoki Andski planoti. Pot nas vodi med samotnimi indijanskimi vasmi, prostranimi pašniki, v ozadju pa kraljujejo mogočni šesttisočaki. Altiplano je bilo nekoč davno morje, od katerega pa je ostalo le jezero Titikaka in pa neskončna planota, polna sonca in visokogorske svetlobe. Prav nič čudnega ni, da so ravno tod Inki pričeli častiti Intija, boga sonca. Med potjo si bomo pogledali še predinkovski Sillustani, ki leži na planoti nad tihim jezerom Umayo in ki nas napolni s prav posebno energijo. Večerni prihod v Cusco (UNESCO). Mesto, ki so ga pred dobrimi petsto leti zgradili Inki, nas navduši s svojo arhitekturo, ki je krasna mešanica monumentalne inkovske gradnje in prefinjene španske kolonialne arhitekture. Nočitev. (H, Z)

10. dan CUSCO. Zajtrk. Sedaj smo že dobro aklimatizirani, zato se peš odpravimo do približno uro oddaljene inkovske trdnjave Sacsayhuaman, ki leži kakšnih dvesto višinskih metrov nad mestom. Mogočni inkovski zidovi nas prvič soočijo z vprašanjem, ki si ga bomo na poti zastavili še mnogokrat – kako jim je uspelo zgraditi tako veličastne zgradbe? Sprehod med njimi nas popelje petsto let nazaj med skrivnostne obrede te neverjetne civilizacije. Z vrha nad trdnjavo pogledamo še na Cusco iz ptičje perspektive, potem pa se vrnemo na glavni mestni trg, ki ga krasita veličastna katedrala in filigranska Jezuitska cerkev. Obisk katedrale nam razodene še drugo zgodbo, tisto o španskem osvajanju inkovskega kraljestva in o moči katoliške cerkve, seznani pa nas tudi z eno najpomembnejših južnoameriških umetnostnih smeri – cuscensko slikarsko šolo. Nedaleč od glavnega trga vstopimo še v glavne inkovske templje, imenovane Quoricancha, ki po natančnosti gradnje mejijo na popolnost. Tukaj je bil za Inke “popek sveta” in od tod so se njihovi svečeniki obračali k bogovom. Kakšno urico, ki nas še loči do noči, izkoristimo za spoznavanje s perujsko kulinariko in domačo obrtjo. Nočitev. (H, Z)

11. dan CUSCO – PISAC – URUBAMBA. Zajtrk. Za tri dni zapuščamo Cusco, kamor se bomo sicer še vrnili, a le za eno kratko noč. Odpeljemo se do inkovskega svetišča Quenko, kjer se sprehodimo skozi kratek labirint, ki sta ga narava in Inki izklesali v veliko monolitno skalo. Sredi veličastne andske narave obiščemo najprej zavetišče za tako ali drugače ogrožene živali, le streljaj naprej pa se seznanimo še z vsemi štirimi andskimi sorodniki kamel: lamo, alpako, vikunjo in gvanakom. Kmalu se globoko pod nami odpre barvita Valle Sagrado, oziroma Sveta dolina z mestecem Pisacom, ki se ponaša z najbolj živopisno tržnico v Peruju. A pred tem nas čaka še sprehod po inkovskih ruševinah, ki bdijo visoko nad Pisacom. Razgledna steza nas vodi nad globokimi pečinami ter skozi predor vse do osrednjih svetišč. Čaka nas prijetna vožnja po rodovitni Sveti dolini, polni indijanskih vasi, pred večerom pa še en sprehod med solinami. Soline v hribih? Dan zaključimo v Urubambi, mestu, ki je dobilo ime po reki Urubambi. Nočitev. (H, Z)

12. dan URUBAMBA – OLLANTAYTAMBO – vlak v AGUAS CALIENTES. Po zajtrku se odpeljemo v še živeče inkovsko mestece, Ollantaytambo. Dvesto stopnic nas pripelje na vrh svetišča v Ollantaytambu. Kako so Inki sem gor spravili vse te kamne, če mi že sami sebe komaj? Po sprehodu se v vasici okrepčamo s kokinim čajem, potem pa se odpravimo na železniško postajo, kjer nas že čaka morda najbolj slaven vlak na svetu. Dolina se počasi zoži in kmalu ostane prostora samo še za divjo reko Urubambo in spretno speljano železniško progo. Okoli nas so vse bolj strmi bregovi, rastje pa vedno bolj podobno tistemu iz deževnega gozda. Po uri in pol se znajdemo v mestecu Aguas Calientes, ki si je z vso muko izborilo svoj prostor v ozki kotanji med skoraj navpičnimi bregovi zelenih hribov. Popoldan preživimo v mestecu in uživamo v njegovem živahnem utripu. Morda nas premami kopanje v toplih izvirih, po katerih je kraj tudi dobil ime. Nočitev. (H, Z)

13. dan AGUAS CALIENTES – MACHU PICCHU – vlak proti CUSCU. Zajtrk. Zelo zgodaj smo že na poti proti najlepšemu kraju na svetu. Ko se umikajo jutranje meglice, je že tako skrivnostni Machu Picchu (UNESCO) še za odtenek bolj čaroben. Ni skrivnost, kdaj in kako je mesto nastalo, še vedno pa ostaja skrivnost čemu je bilo namenjeno. So tod bivali tisti najpomembnejši svečeniki? So morda v mestu bivale device Sonca? Je bil to neke vrste učni center? Kakor koli že, dejstvo je, da ga Španci niso nikoli odkrili in da sedaj stoji pred nami v vsej svoji lepoti. Ta dan si bomo kar največ lepot vzeli zase. Sprehajali se bomo med ruševinami svetišč, ter posedali in uživali v neverjetnih razgledih. Najbolj neutrudni se bomo po tlakovani inkovski poti povzpeli še na bližnja Sončeva vrata. V času kosila se bomo vrnili v Aguas Calientes in nato z vlakom proti nam že znanemu Cuscu. Nočitev. (vlak, H, Z)

14. dan CUSCO – let v LIMO (Miraflores). Po zajtrku prosto do odhoda na letališče. Čas namenimo posedanju ob Plaza de Armas in občudovanju prelepega Cusca. Ali pa zadnjim nakupom. Predvidoma popoldanski polet v Limo, prevoz do hotela in namestitev. (letalo, H, Z)

15. dan LIMA (Miraflores) – EVROPA. Zajtrk. Dopoldan se sprehodimo po pečinah nad Pacifikom, potem pa se odpeljemo do zgodovinskega dela mesta (UNESCO), kjer si pogledamo najbolj pomembne kolonialne zgradbe. Popoldan odidemo proti letališču, od koder zvečer poletimo proti Evropi. (Z, letalo)

16. dan MADRID – LJUBLJANA. Po pristanku na letališču v Madridu še polet do Benetk. Prevoz do Ljubljane. Konec potovanja. (letalo)

Koristne informacije

CENA (najmanj 20 udeležencev) vključuje: avtobusni prevoz Ljubljana – letališče v Benetkah – Ljubljana, letalski prevozi po programu, letališke in varnostne pristojbine (92 EUR), notranji let Cusco – Lima, nočitve glede na spodnji opis, prehrano glede na oznake pri vsakem dnevu potovanja, prevoze in oglede s klimatiziranim avtobusom in drugimi vozili, prevoz s čolnom po jezeru Titikaka, slovensko vodenje in lokalne vodnike, vožnja z vlakom Ollantaytambo – Aguas Calientes, vožnja z vlakom Aguas Calientes – Cusco, vse vstopnine po programu, stroške organizacije potovanja

OBVEZNA DOPLAČILA:

Doplačilo za skupino v velikosti 15 – 19 oseb 90 €
Doplačilo za skupino v velikosti 12 – 14 oseb 120 €

DOPLAČILA PO ŽELJI:

Doplačilo za enoposteljno sobo 399 €
Doplačilo na kraju samem (priporočljive napitnine) 60 €
Doplačilo za panoramski prelet v Nazci 110 €
Odstopnina (4,56 %) od vrednosti aranžmaja -TRIGLAV ** 4.56 %
Vzpon na Wayna Picchu 10 €
Zdr. zav. Mondial, do 22 dni, svet, posamično, osnovno kritje – S* 25.09 €

POPUSTI:

Članski popust od redne cene aranžmaja 3.5 %
Popust za otroke 2-12 let na dodatnem ležišču 20 %
Popust za otroke 2-12 let na osnovnem ležišču 10 %

Namestitev: 12 nočitev v hotelih 3* z zajtrkom, ena nočitev na spalnem avtobusu, ena nočitev pri domačinih na otoku Taquile v dvoposteljnih sobah brez kopalnice s kosilom (brez možnosti enoposteljne sobe), večerjo in zajtrkom.

VIZE: Vize za Peru ne potrebujemo. Potrebujemo le po koncu potovanja še 6 mesecev veljaven potni list.

ZDRAVJE: Cepljenje ni potrebno. Podrobnejše informacije pred potovanjem lahko poiščete tudi na spletnih straneh Zavoda za zdravstveno varstvo v Ljubljani, Zaloška 29, http://www.zdravinapot.net. 

Rumena mrzlica: Po priporočilih Zavoda za zdravstveno varstvo RS naj bi se vsi potniki starejši od 9 mesecev, ki potujejo v predele vzhodno od Andov, in vsi, ki nameravajo obiskati predele džungle pod 2.300 m, cepili proti rumeni mrzlici. Potniki, ki potujejo le v mesta Cuzco in Machu Picchu, cepljenja ne potrebujejo.

Ob vstopu v državo dokazilo o cepljenju običajno ni potrebno, je pa odvisno od potnikovega potovalnega načrta. Po programu potovanja “Med potomci Inkov”, se tem področjem ne približamo. Med potomci Inkov in po tropski Amazoniji je cepljenje proti rumeni mrzlici obvezno. Cepiti se je potrebno najkasneje 10 dni pred potovanjem.

Cepljenje je najpomembnejši ukrep za preprečevanje rumene mrzlice, ki se v Sloveniji izvaja na območnih Zavodih za zdravstveno varstvo. Svetujemo vam, da se za več informacij obrnete na Zavod za zdravstveno varstvo Ljubljana, Ambulanta za potnike, Zaloška cesta 29, 1000 Ljubljana, tel. 01 586-39-00, info@zdravinapot.si.

Vsem potnikom priporočamo sledeča osebna zaščitna sredstva:

OBLEKA: pred piki insektov se zavarujemo z nošenjem obleke svetlih barv, ki prekriva večji del telesa (na svetli barvi so insekti laže opazni in mi bolj pozorni).

REPELENT: je sredstvo, ki odganja insekte in jih ne ubije. Na odkrite dele telesa nanesemo repelent, ki vsebuje več kot 30 odstotkov DEET (N,N-dietil-3-metilbenzamid) – (uporaba repelentov strogo po navodilu proizvajalca, še posebej za otroke). Pri sočasni uporabi repelenta in zaščitne kreme za sonce najprej nanesemo na kožo kremo za sončenje nato pa repelent. Že pripravljene kombinacije repelenta in sončne kreme so običajno blažje in manj učinkovite.

INSEKTICID spray za obleko in mreže, ki odganja insekte.

Višinska bolezen: Del potovanja se bomo gibali po dokaj velikih nadmorskih višinah. Ker bomo na višini pridobivali počasi, ni večje nevarnosti za višinsko bolezen, se pa pojavljajo druge posledice višine, kot sta glavobol in nespečnost. Težave z višino pomaga blažiti zadostno pitje brezalkoholne pijače, najboljše vode (vsaj 2 – 3 litre na dan) in počitek nekaj prvih ur, ko dosežemo visoko nadmorsko višino. Pomaga tudi jemanje Aspirina. Posvetujte se s svojim zdravnikom glede višine in morebitnega jemanja zdravil.

VREME: Barvitost Peruja se kaže tudi v zelo raznolikem podnebju. Obalna pušcava, vkljucno z Limo, skozi celo leto večinoma prekrivajo oblaki. Izjema je obdobje od januarja do marca, ko se nebo zjasni in temperature narastejo. V Cuscu in Andih je od aprila do novembra suha doba. V teh mesecih je običajno jasno z močnim soncem dopoldne, proti popoldnevu pa se sem in tja prikažejo tudi oblaki. V Andih ne smemo biti presenečeni nad nenadnimi spremembami, če se vreme zaradi vpliva iz Amazonije hitro spremeni (dež ali celo sneg). Med suho dobo se ponoči temperature lahko spustijo tudi do 0°C ali celo kakšno stopinjo pod ledišce, še posebej okrog jezera Titicaca. Padavine so v predelu Machu Picchuja skozi celo leto kar pogoste, v Amazoniji pa so tako rekoč vsakodnevni pojav.

Ob obali Pacifika je zrak zelo suh in padavin skoraj ni..

Več informacij na www.wunderground.com .

HRANA IN PIJAČA: Perujska kulinarika je mešanica lokalnih in staroselskih navad ter vplivov priseljencev, kolonizatorjev. Zato med perujskimi specialitetami najdemo vplive španske, kitajske, italijanske in celo japonske kulinarike. Vsi ti vplivi so se v Peruju prilagodili glede na lokalne možnosti in lokalne sestavine. Najpogostejše sestavine perujskih jedi so koruza, krompir in čili paprike. Perujske specialitete so različne najbolj glede na regijo, kjer se nahajamo. Ob obali so zelo priljubljene morske jedi, med katerimi je najbolj značilen ceviche. Gre za surovo morsko hrano, začinjeno z limeto in z dodatkom stročnic ali zelenjave, pripravljeno v glavno jed. Ceviche je znan po celem svetu. V hribih je več mesnih jedi, pogosto je alpakino meso z dodatki. Dovolj je tudi kulinaričnih izzivov, kot je recimo pečen morski prašiček. Najbolj pogosto pa se na perujskih krožnikih znajde piščanec v različnih oblikah, postrežen s krompirjem.

Slaščice v Peruju so večinoma španska zapuščina. Med pijačami je kar nekaj posebnosti že med brezalkoholnimi, recimo chincha morada iz rdeče koruze in začimb ter mnoge druge. Med alkoholnimi je najpogostejše lokalno pivo, obstajajo pa tudi vina in mnoge domače žgane pijače, kot je pisco, nekakšen brandy iz grozdja.

Svetujemo vam pitje zgolj ustekleničene vode. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

VARNOST: Peru je varna dežela. Kljub temu je pomembna previdnost, še posebej v krajih, kjer je veliko gneče, kot so tržnice.

Priporočamo vam, da ste ves čas pozorni na osebno lastnino in da ne nosite na potovanje dragocenosti ali drugih vrednejših predmetov! Organizator potovanja ne odgovarja za njihovo morebitno izgubo.

OBLEKA: V perujski tradiciji ni nobenih omejitev glede oblačenja. Kljub temu vam priporočamo nevpadljiva in seveda udobna oblačila. Pripravite se na zelo raznolike vremenske razmere. V pušcavskem delu vam bo prav prišla bolj lahka in ohlapna obleka, više v Andih pa boste potrebovali topla oblačila. Ne pozabite na dobro vetrovko in termo velur. Dobro se zašcitite pred soncem, saj bomo potovali na velikih nadmorskih višinah, kjer je sonce zelo močno. Priskrbite si zaščitno kremo z močnim zaščitnim faktorjem in ne pozabite na pokrivalo za glavo in vrat. Razen pohodne obutve (lahki treking čevlji) vam priporočamo tudi odprte cevlje (močnejše sandale z dobrim podplatom).

Ne pozabite na kopalke in brisačo.

V primeru, da potujete v Amazonijo, priporočamo enostavno in zelo lahko pelerino, ki po možnosti pokrije tudi nahrbtnik. Obleka naj bo lahka, priporočljive so dolge hlače in srajca z dolgimi rokavi. Obujte lahke treking čevlje in poskrbite za dobro zaščito fotografskega aparata pred vlago.

LOKALNA VALUTA: Perujski Sol; 1 Sol (= 100 centavosov)

KREDITNE KARTICE, BANKOMATI: S kreditnimi karticami lahko plačujete v večjih trgovinah v večjih mestih. Denar lahko dvignete tudi na bankomatih z različnimi provizijami (VISA, MASTERCARD, nekje MAESTRO). Včasih dvigovanje na bankomatih in plačevanje s kreditnimi karticami ne deluje, zato vam priporočamo dovolj gotovine za vsak slučaj! Priporočamo vam ameriške dolarje.

PLANIRANI STROŠKI: Za tekočo potrošnjo (hrana, pijača, manjši nakupi) se predvideva poraba od 20 do 30 USD na dan. V gornji znesek niso vštete priporočljive napitnine in doplačila.

KOMUNIKACIJA, TELEFON, INTERNET: Klicna številka iz Peruja v Slovenijo je 00386 + območna št. (brez 0) + klicana številka.

Klicna številka iz Slovenije v Peru je 0051 + območna št. (brez 0) + klicana številka.

Telefoni so na voljo večino naše poti. Mobilni telefoni delujejo v vseh večjih mestih, na podeželju je pokritost slabša. Priporočamo, da se pred odhodom prepričate pri svojem mobilnem operaterju, če vaš tip aparata deluje na področju Peruja. Internet je na voljo v večjih krajih na naši poti, brezžični internet pa tudi na mnogih krajih.

ELEKTRIČNA NAPETOST: 220 V, uporabljajo enake vtičnice, kot mi.

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI

  • Velikost: 1,285,216 km2
  • Prebivalstvo: cca. 30 milijonov
  • Glavno mesto: Lima
  • Jezik: španski, quechua in aymara (uradni) + drugi jeziki različnih etničnih skupin;
  • Vera: rimskokatoliška 81,3%, evangeličanska 12,5%, ostalo 3,3%, neopredeljeni 2,9%;
  • Ureditev: zvezna republika, 25 regij, predsednik države: Ollanta Humala Tasso
  • Lokalni čas: GMT -5
  • Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …

 

VIZE: Vize za Peru ne potrebujemo. Potrebujemo le potni list, ki je veljaven še 6 mesecev po koncu potovanja.

 

Splošni pogoji - organizator potovanja: AGENCIJA OSKAR

I. SPLOŠNA DOLOČILA

Ti splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Agencija Oskar, d.o.o. (v nadaljevanju Agencija Oskar) oziroma v njenem imenu pooblaščena agencija, in potnik, ki se prijavlja na turistični paket v organizaciji Agencije Oskar. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.
V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje preko interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani www.agencija-oskar.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.
Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup/plačilo turističnega paketa.

Ti splošni pogoji ne veljajo za nakupe letalskih vozovnic ter prodajo turističnih paketov v organizaciji drugih ponudnikov, kjer nastopa Agencija Oskar kot posrednik. V tem primeru potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Ti splošni pogoji ne veljajo za zavarovanje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini, kjer Agencija Oskar nastopa kot posrednik. V tem primeru veljajo splošni pogoji zavarovalnice.

II. PRIJAVA IN POGODBA

Na turistični paket v organizaciji Agencije Oskar se potnik lahko prijavi v Agenciji Oskar ali kateri koli pooblaščeni agenciji. Program potovanja velja kot ponudba. Na osnovi ponudbe se potnik pisno ali ustno prijavi na izbran turistični paket. Ob prijavi potnik prejme dokument Agencije Oskar (račun/pogodbo o potovanju), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem turističnem paketu in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnegakoli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku enega dneva po njegovi izdaji. S plačilom prvega obroka (akontacija) se šteje, da je pogodba sklenjena. Potnik je dolžan ob prijavi navesti zahtevane podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program turističnega paketa ter izvršiti plačilo v skladu z določbami teh splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.

Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja. Za zavezujočo prijavo se poleg plačanega 1. obroka računa šteje tudi vsaka prijava ali naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo ali delno plačilo cene turističnega paketa ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.

Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za turistične pakete, ki jih organizira Agencija Oskar za t. i. zaključene skupine oziroma za turistične pakete po naročilu (individualne ponudbe). V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na turistični paket z izpolnitvijo prijavnice, ki je posebej izdelana na osnovi pogojev iz programa, oziroma s kakršnokoli drugo pisno potrditvijo. Z izpolnitvijo prijavnice oziroma predložitvijo osebnih podatkov potnikov se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi turističnega paketa dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja.
Agencija Oskar je v skladu s pogodbo dolžna potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot so napovedane v pogodbi oziroma programu turističnega paketa in skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.

Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi. Agencija Oskar ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma jih lahko ne bi izpolnjeval tekom potovanja.

III. PRIJAVNINA IN VARŠČINA

Agencija Oskar za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih paketov skladno z razpisom na vsako rezervacijo. Agencija Oskar lahko za posamezni turistični paket določi drugačne rezervacijske stroške. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Agencija Oskar lahko zaračuna potniku 21,00 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. Če potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.

IV. PRODAJA LETALSKIH KART

Pri prodaji letalskih kart veljajo pogoji, katere določi prevoznik. Potnik je o pogojih za prodajo letalskih kart seznanjen pred ali ob nakupu s strani Agencije Oskar. Pri prodaji letalskih kart nastopa Agencije Oskar zgolj kot posrednik za sklenitev rezervacije in izvedbo plačila. V tem primeru potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Agencija Oskar ne odgovarja za izvedbo leta ter ne odgovarja za izbiro prevoznika s strani potnikov. Potnik sam izbere prevoznika po svojih željah in kriterijih in za svojo izbiro odgovarja sam. Agencija Oskar je odgovorna potniku posredovati vse potrebne informacije, ki jih ta potrebuje za svoje potovanje. Potnik lahko pridobi informacije o produktih in storitvah, ki jih posreduje Agencija Oskar, osebno v poslovalnici, po elektronski pošti, prek telefonskih klicev ter spletne strani. Vsak produkt narekuje svoje pogoje in svoj način rezervacije, za katere se šteje, da je potnik z njimi seznanjen ob opravljeni rezervaciji.

Storitev Agencije Oskar je zaključena, ko je potniku posredovana potrditev rezervacije in izdana letalska karta. Od tega trenutka naprej je potnik v neposrednem razmerju z odgovornim letalskim prevoznikom. Ob morebitni ne izvedbi ali pomanjkljivi izvedbi leta, potnik zahtevek za nadomestilo za vplačano letalsko karto naslovi neposredno na prevoznika.

V. PLAČILO

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo neposredno pri Agenciji Oskar ali pooblaščeni agenciji, oziroma ko Agencija Oskar prejme plačilo na transakcijski račun. Potnik ob prijavi plača 30 % cene potovanja. Preostali del potnik plača najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Agencije Oskar (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik ne plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved turističnega paketa in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi turističnega paketa.

Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Agencije Oskar, Agencija Oskar pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.

Agencija Oskar lahko v programu določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njenemu predstavniku (»obvezno doplačilo na kraju samem«). V tem primeru Agencija Oskar ne nastopa kot organizator niti kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno od izvajalca storitve na kraju samem.

Kadar za potnika turistični paket rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

VI. CENE

Cene turističnega paketa so določene s programom ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceno so vštete storitve, ki so navedene v programu turističnega paketa. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe/izdaje računa.

V skladu z veljavno zakonodajo lahko Agencija Oskar to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe, in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali zaradi sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno turističnega paketa. V primeru spremembe cene iz tega naslova Agencija Oskar o tem najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom pisno obvesti potnika oziroma pooblaščeno turistično agencijo, ki je naredila rezervacijo, ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.

Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunani v tuji valuti, in je obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave turističnega paketa (načrtovana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20 – 23 dni pred odhodom). Za preračun se upošteva tečaj Banke Slovenije.
Če zvišanje dogovorjene cene preseže 8 odstotkov cene turističnega paketa, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo Agencija Oskar potniku vrnila vplačani znesek.

Prav tako Agencija Oskar v programu turističnega paketa določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, ki se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. Agencija Oskar v programu navede to dodatno ceno v obliki »obveznega doplačila v primeru velikosti skupine od/do oseb«. Ob prijavi Agencija Oskar potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz naslova »manjše skupine«, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.

VII. CENE LETALSKIH KART

Cene produktov, navedene na spletnih straneh in reklamnem materialu, so informativne narave. Natančne cene posameznih produktov potniki dobijo v poslovalnici, prek telefona ali elektronske pošte. Podane cene, ki jih potnik prejme v ponudbi, vključujejo vse pristojbine in dodatke, razen če je zaradi narave storitve ali produkta drugače določeno. Posredovane cene letalskih kart s strani Agencije Oskar so veljavne le na dan rezervacije! Letalska karta se sicer lahko izda v določenem časovnem roku, vendar si letalski prevoznik pridržuje pravico do spremembe cene.

VIII. ARANŽMAJI, KJER AGENCIJA OSKAR NI ORGANIZATOR POTOVANJA

V primeru, da Agencija Oskar ni organizator turističnega paketa, nastopa v vlogi informatorja. V tem primeru podaja prejete informacije od organizatorja turističnega paketa potniku in mu pomaga pri prijavi. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi turističnega paketa so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja potovanja. Na dokumentu Agencije Oskar je naveden organizator turističnega paketa. Šteje se, da Agencija Oskar prodaja tovrstne turistične pakete v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja, Agencija Oskar pa mu ob tem nudi vso potrebno pomoč.

IX. POSEBNE STORITVE

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceno turističnega paketa (enoposteljna soba, posebna prehrana, druga doplačila po želji …) ali pa so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

V primeru, da so k posameznemu turističnemu paketu razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje. Med potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku Agencije Oskar v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.

Če se potnik sam prijavi na turistični paket, lahko prepusti Agenciji Oskar, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo, oziroma ki je pripravljen z njim deliti sobo. Ne glede na omenjeno pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na turistični paket prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju turistični paket odpove, drugi potnik nosi stroške doplačila za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.

X. ODSTOPNINA

Potnik se ob prijavi lahko odloči za vplačilo odstopnine. Pogoji odstopnine so določeni s splošnimi pogoji zavarovalnice in skladno z njenim veljavnim cenikom.

XI. POTNIKOVA SPREMEMBA POGODBE ALI ODPOVED TURISTIČNEGA PAKETA

Potnik ima pravico zahtevati spremembo pogodbe (npr. sprememba imena, dodatne storitve, sprememba namestitve ipd.) po njeni sklenitvi, Agencija Oskar pa je dolžna preveriti, če je to sploh mogoče. V primeru spremembe pogodbe na zahtevo potnika Agencija Oskar lahko zaračuna potniku administrativne stroške v višini 21,00 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi splošnimi pogoji drugače določeno. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški (npr. sprememba letalske karte), jih je potnik dolžan poravnati.
Potnik ima pravico do odpovedi turističnega paketa, in sicer v poslovalnici, kjer se je prijavil, ali direktno na prijavnem mestu Agencije Oskar. V primeru, ko potnik odpove turistični paket, ima Agencija Oskar pravico do povračila stroškov, ki so odvisni od časa, ki je ostal do začetka potovanja. V vsakem primeru Agencija Oskar zahteva povrnitev administrativnih stroškov rezervacije v višini 21,00 EUR. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški:

Za turistične pakete:
• odpoved od 60 do 45 dni pred odhodom, 15 % cene aranžmaja,
• odpoved od 44 do 30 dni pred odhodom, 30 % cene aranžmaja,
• odpoved 29 do 22 dni pred odhodom, 50 % cene aranžmaja,
• odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80 % cene aranžmaja,
• odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100 % cene aranžmaja.

Za enodnevne turistične pakete:
• odpoved od 45 do 30 dni pred odhodom, 7 % cene aranžmaja,
• odpoved od 29 do 22 dni pred odhodom, 20 % cene aranžmaja,
• odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 30 % cene aranžmaja,
• odpoved 14 do 8 dni pred odhodom, 50 % cene aranžmaja,
• odpoved 7 do 1 dan (24 ur) pred odhodom, 80 % cene aranžmaja,
• odpoved na dan (manj kot 24 ur), 100 % cene aranžmaja.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi so le-ti lahko drugačni, kadar to narekujejo pogoji organiziranja potovanja, torej ki jih Agenciji Oskar narekujejo veljavni pogoji prodaje in/ali jih pogojujejo poslovni partnerji.
Ne glede na zgoraj določene stroške so stroški odpovedi lahko tudi drugačni, če so navedeni v programu turističnega paketa ali pogodbi.

Ob odpovedi turističnega paketa pred odhodom potnik poda pisno odpoved oziroma podpiše odpovedni dokument, ki mu ga izda Agencija Oskar. Če potnik zavrne podpis ali potrditev tega dokumenta, se šteje, da potovanja ni odpovedal. Med potovanjem lahko potnik prekine turistični paket na svojo željo. Če potnik med potovanjem turistični paket prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z Agencijo Oskar, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jih je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Agencije Oskar zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.

Agencija Oskar oziroma pooblaščena oseba lahko kadar koli pred potovanjem ali na dan odhoda zavrne osebo, kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih, oziroma ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc. Agencija Oskar v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Agencija Oskar ima pravico med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če ne poskrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Agencija Oskar v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Agencija Oskar bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja turističnega paketa potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.

Višina stroškov odpovedi turističnega paketa v primeru, da Agencija Oskar ni organizator potovanja, je določena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.

 XII. ORGANIZATORJEVA SPREMEMBA PROGRAMA ALI ODPOVED POTOVANJA

Agencija Oskar si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi turističnega paketa, če se na turistični paket ne prijavi minimalno potrebno število potnikov, ki je navedeno v programu.

Agencija Oskar potnika obvesti o odstopu pogodbe, če se ni prijavilo minimalno število potnikov, najkasneje:
– 20 dni pred začetkom turističnega paketa, ki traja več kot 6 dni,
– 7 dni pred začetkom turističnega paketa, ki traja od 2 do 6 dni,
– 2 dni (48 ur) pred začetkom turističnega paketa, ki traja manj kot 2 dni.

V primerih, ko Agencija Oskar izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati turističnega paketa, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše število potnikov.

Agencija Oskar si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Agencijo Oskar pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Agencija Oskar lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Agencijo Oskar, predvsem če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Agencije Oskar. Agencija Oskar si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi turističnega paketa zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Agencija Oskar ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.

Odgovornost Agencije Oskar je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Agencija Oskar ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.

Agencija Oskar ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.
V primeru, da Agencija Oskar odpove turistični paket, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Agencija Oskar potnika nemudoma obvesti.

V primeru, da stanje na kraju samem Agenciji Oskar ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Agencija Oskar namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake ali višje kategorije.

XIII. SPREMEMBE IN ODPOVEDI LETALSKIH KART

Sprememba produkta ali storitve (npr. sprememba datuma, destinacije …) je možna, vendar le v primeru, kadar pogoji produkta ali storitve to dopuščajo. Vsaka izvedba spremembe je povezana z dodatnimi stroški, ki so določeni v pogojih ponudnika produkta ali storitev in o katerih je bil potnik predhodno seznanjen in če omenjeni pogoji želene spremembe omogočajo.
Potnik ima pravico produkt ali storitev kadarkoli odpovedati, vendar v trenutku odpovedi začnejo veljati odpovedni stroški po pogojih posameznega produkta ali storitve.
Kadar potnik ob potrditvi letalske vozovnice predvideva, da se morda zaradi določenih okoliščin (ki utegnejo nastopiti pri njem ali v njegovi ožji družini) potovanja ne bo udeležil, lahko vplača odstopnino. Pogoji odstopnine so določeni s splošnimi pogoji zavarovalnice in skladno z njenim veljavnim cenikom.
V primeru, da letalska družba odpove let, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi potoval, stroškov cepljenj, ki jih ta država zahteva ali stroškov vplačane odstopnine.

XIV. POTNI DOKUMENTI

Potnik mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven dokument, s katerim lahko vstopi v državo, v katero ali skozi katero potuje. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Veljavnost dokumenta se upošteva na ZADNJI dan potovanja! Agencija Oskar za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.

Potnik je dolžan pridobiti vizume, ki so za te države zahtevani. Če potnik te obveznosti ne izpolni, Agencija Oskar ravna po določilih o potnikovi odpovedi turističnega paketa. V primeru, da potniku ureja vizum Agencija Oskar, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Agencija Oskar potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če Agenciji Oskar ne dostavi vseh potrebnih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri Agenciji Oskar že vplačal pridobitev teh dokumentov.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni …) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja drugim udeležencem potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja potnik sam.

Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti turistični paket, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega turističnega paketa ali do povrnitve stroškov.

XV. OBVESTILA PRED ODHODOM

Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov, nosi potnik. V primeru, da potnik v navedenem roku ne prejme obvestila, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova ne prejete pošte Agencija Oskar ne upošteva.

XVI. ZDRAVSTVENI PREDPISI

Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Agencija Oskar ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev turističnega paketa zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.

  XVII. CARINSKI IN DEVIZNI PREDPISI

Potnik je dolžan spoštovati vse carinske in devizne predpise Republike Slovenije, kakor tudi predpise vseh drugih držav v katere in skozi katere potuje. Če zaradi nespoštovanja predpisov potnik potovanja ne bi mogel nadaljevati, sam nosi vse posledice in stroške, ki nastanejo v zvezi s tem njemu in vsem drugim sopotnikom.

 XVIII. PRTLJAGA

Agencija Oskar ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, smuči, glasbeni inštrumenti ipd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili prevoznika, v kolikor v programu turističnega paketa ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Pri nizkocenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo potnik odda ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo vzame potnik s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.

XIX. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Agencije Oskar bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.

XX. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE

Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Agencije Oskar na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti predstavniku agencije, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in s tem je izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij. Potnik lahko vloži pisno reklamacijo v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Agencija Oskar le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik uveljavlja svoj zahtevek.

Agencija Oskar je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Agencija Oskar dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Agencija Oskar dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Agencija Oskar ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.

Višina odškodnine je omejena z višino cene vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Agencija Oskar pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.

Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.

XXI. ODGOVORNOST ZA TOČNOST LETALSKIH PREVOZNIKOV

Agencija Oskar ne odgovarja za točnost letalskih prevozov na rednih ali izrednih poletih in tudi ne za zamude letal kakor tudi ne za spremembe potovanja potnika, ki bi nastale kot posledica takšnih zamud. V primeru, da letalska družba odpove let še pred pričetkom potovanja, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene. V primeru odpovedi leta potnik nima pravice do povračila stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi potoval, ali stroškov cepljenj, ki jih ta država zahteva.

XXII. UPORABA PODATKOV

Agencija Oskar vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Agencija Oskar vse pridobljene podatke o potnikih obdeluje skladno s Politiko varstva osebnih podatkov, dostopno na www.agencija-oskar.si

XXIII. KONČNA DOLOČILA

V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.

Agencija Oskar, d.o.o., Kranj, 1. september 2019

PRIJAVITE SE NA E-NOVICEBodite obveščeni o aktualni ponudbi in naših akcijah.