Jan 31

CHEJEVA ZGODBA

Čas trajanja: od 16 dni

Cena: od 2358 €

Program

ODHODI:

19.7.2019 (zagotovljeno),   19.10.2019 (zagotovljeno, posebna ponudba),   27.11.2019 (zagotovljeno, izjemna cena),   17.12.2019,   24.1.2020,   21.2.2020

 

1. dan LJUBLJANA – HAVANA. Zbor v Ljubljani in prevoz do letališča v Benetkah od koder poletimo v Havano. Namestitev in nočitev. (letalo, H)

2. dan HAVANA. Po zajtrku nas čaka raziskovanje mesta iz nekega drugega časa. Najprej obiščemo stari del mesta, kjer stoji katedrala in kjer Havana kaže svojo pravo staro podobo. Obiščemo tudi muzej ruma Havana Club ter si pogledamo, kako se pripravi pravi koktajl. Kratek počitek in čas za kosilo v kolonialnem središču. Potem sedemo v slovite stare kubanske avtomobile in si v njih privoščimo ogled novega mestnega jedra – avenija Malecon, Trg revolucije, predsedniška palača, Centralni park, Kapitol, univerza, predel Miramar. Prevoz do hotela, večerja in nočitev. (H, ZV)

3. dan HAVANA – SANTA CLARA – TOPPES DE COLLANTES. Zajtrk. Nato nas čaka vožnja proti Santa Clari. Popestrili jo bomo z zanimivimi zgodbami iz kubanske stvarnosti – s poudarkom na revoluciji seveda, saj nas čaka revolucionarna poslastica in ena največjih otoških znamenitosti – mavzolej Cheja Guevare, tvorca naše zgodbe! Vožnja v gorsko letovišče Toppes de Collantes (770m) – gorovje Esacambay, kjer nas preplavi svež, višinski zrak. V skladu s časom obiščemo muzej kave in uživamo v okušanju več vrst te opojne pijače. Večerja in nočitev. (H, ZV)

Poglej celoten program

4. dan TOPES DE COLLANTES – NP GUANAYARA – TRINIDAD. Zajtrk. Čaka nas doživet pohod v čudovitem okolju pogorja Escambray. V starem ruskem tovornjaku se odpeljemo do vstopa v narodni park Guanayara, kjer si privoščimo čudovit, nekaj kilometrov dolg sprehod po tropskem zelenju in pestrem ekosistemu nacionalnega parka do džungelskega slapu. Lahko se okopamo v naravnih bazenih in si privoščimo tuš pod slapom! Čaka nas tudi kosilo. Po vrnitvi s sprehoda se popoldne spustimo do kolonialnega mesta Trinidad. Namestitev, večerja in nočitev pri domačinih. (casa particular, ZKV)

5. dan TRINIDAD – izlet VALEE DE LOS INGENIOS. Zajtrk. Vstopimo v kubanski biser – staro prestolnico sladkornega trsa Trinidad (Unesco). Najprej se skupaj sprehodimo po mestu in si ogledamo Plaza Mayor, ter po želji katerega od muzejev: arheološki muzej, Museo Historico Municipal, Museo Romantico. Vožnja v slikovito dolino Los Ingenios. Z višinske panoramske točke si ogledamo dolino. Popoldne se po želji zapeljemo v Playa Ancon. Vrnitev v Trinidad. Večerja in nočitev. (casa particular, ZV)

6. dan TRINIDAD – CAYO COCO. Zajtrk. Pot nadaljujemo proti severu, do slovitega kubanskega letovišča Cayo Coco. Na poti se ustavimo še v mestecu Sancti Spiritus. Namestitev v hotelu po sistemu vse vključeno. Nočno kopanje – zakaj pa ne? Nočitev. (H, ZV)

7. dan CAYO COCO – počitnice!!! Zajtrk. Kočno smo na enih lepših kubanskih plaž, s fino belo mivko in turkiznim morjem. Prepustimo se počitniškemu dnevu in uživamo v hotelu “all inclusive”. (H, vse vključeno)

8. dan CAYO COCO – CAMAGUEY. Zajtrk in prosto dopoldne še za zadnji skok v morje. Po kosilu sledi vožnja čez 27 km dolgi nasip do celine in naprej po nižinski Kubi med polji sladkornega trsa in mogočnimi pašniki do Camagueya. V prestolnici kubanskih kavbojev se izgubimo v večernem labirintu. Namestitev v hotelu in nočitev. (H, ZK)

9. dan CAMAGUEY – BAYAMO/SANTO DOMINGO. Zajtrk. Dan začnemo aktivno, “bicikletarji” nas s kolesi popeljejo na raziskovanje mestnih trgov, nekateri so nalašč za filmske kulise, drugi odražajo kolonialno ozadje, tretji duh revolucije. Po opcijskem kosilu ali kavi v mestni kolonialni kavarni se odpravimo do izhodišča za naslednji dan, v pogorje Sierra Maestre, kjer spomini na Castrovo revolucijo zaživijo. Namestitev v hotelu, večerja in nočitev. (H, ZV)

10. dan BAYAMO/SANTO DOMINGO – COMANDANCIA DE LA PLATA – SANTIAGO DE CUBA. Zajtrk. Zjutraj se odpravimo v slovito Comandancio de la Plata – hodimo po stopinjah Cheja Guevare, Castra in drugih revolucionarjev, ki so tu dve leti bojevali gverilsko vojno. “”Comandancio”” je eno izmed najbolj fascinantnih in avtentičnih kubanskih doživetij! Po terenski vožnji do izhodišča nam za dosego našega cilja ostane le še okoli 3 km hoje (in prav toliko nazaj!). Popoldne se odpeljemo proti Santiagu de Cuba. Namestimo se pri domačinih, nato pa zaživimo s tistim, po kar smo sem prišli – temperamentnim vzdušjem glasbe in plesa, kot ga ne moremo najti nikjer drugje! (casa particular, Z)

11. dan SANTIAGO DE CUBA. Zajtrk. Santiago – zibelka kubanske glasbe in revolucije, je zgrajen na neštetih gričih, ter se ponaša s pisano karibsko tradicijo in kulturo. Ulice se v valovih dvigajo in spuščajo, krasijo jih raznobarvne kolonialne stavbe, v ozadju pa se kot kulisa nad mestom dviga gorovje Sierra Maestra. Se nam na raziskovanju utrne priložnost za ples na ulici? Obiščemo “plesišče” Casa de La Trovo in se naužijemo vzdušja v njej? Seveda! Ogledali pa si bomo tudi pokopališče Santa Ifigenia z mavzolejem Josea Martija, Trg Revolucije, hišo Diega Velazqueza, Muzej karnevala in trdnjavo del Morro in z ladjico zapluli po zalivu. Nočitev pri domačinih. (casa particular, Z)

12. dan SANTIAGO DE CUBA – let v HAVANO iz SANTIAGA ali HOLGUINA – LAS TERRAZAS – VINALES. Po zajtrku vožnja na letališče Santiago de Cuba ali Holguin in polet do kubanske prestolnice. Že drvimo naprej proti hribovju Guaniguanico do Las Terrazas na prijetni nadmorski višini okoli 500 metrov, s čudovitimi priložnostmi za sprehode po pokrajini valovitih hribčkov, bogatih z raznovrstno floro in favno. Postanek za kosilo. Čaka nas še vožnja do Vinalesa. Namestitev in nočitev pri domačinih. (casa particular, ZK)

13. dan VINALES. Zajtrk. Najlepše smo prihranili za konec! Vinales je ugnezden v Sierra de Los Organos in nudi neverjetne panorame ter najlepše barve na Kubi. Milijone let so reke glodale podzemne tunele v mehki apnenec in nastajale so mogočne jame. Nad njimi se je pokrajina sesedala in nastala je čudovita pokrajina mogotov. Privoščimo si sprehod po tem spektakularnem okolju do El Palmaita, uživamo v vzdušju mogotov nad nami in tobačnih ter kavnih polj okoli nas. Na poti spoznavamo prijazne domačine, ki nam z nekaj sreče zvijejo cigaro ali nam ponudijo domače vino. Pred ogledom jame Cueva de India se ustavimo za kosilo, v jami uživamo v čudovitih konturah podzemnega sveta, nato pa se iz nje s čolni odpeljemo na prostost. Obiščemo tudi prazgodovinski Mural. Vrnitev v Vinales, kjer se morda na dodatno raziskovanje odpravimo na konjskem hrbtu? Nočitev pri domačinih. (casa particular, ZK)

14. dan VINALES – izlet s katamaranom na Cayo Levisa. Po zajtrku se odpravimo na severno obalo. Kratka vožnja s trajektom nas popelje na koralni otoček v arhipelagu de Colorados. In kaj je lahko lepšega, kot da si proti koncu potovanja lahko privoščimo sproščen počitniški dan v tropskem raju – uživamo v sončenju in kopanju, gotovo pa nas najbolj navduši opazovanje podmorskega koralnega bogastva. Vključeno je tudi kosilo. Popoldne vrnitev v Vinales in še en romantičen večer pod slikovitimi mogoti. Nočitev pri domačinih. (casa particular, ZK)

15. dan VINALES – SOROA – COJIMAR – HAVANA. Zajtrk. Na poti proti Havani obiščemo vrt orhidej v Soroi. Odpravimo se do ribiške vasice Cojimar, od koder je Hemingway hodil na ribolov in obiščemo Hemingwayev muzej. Dan zaključimo v Havani. Po želji si zvečer za doplačilo ogledamo znamenito Tropicano. (H, Z)

16. dan HAVANA – let v EVROPO. Zajtrk. Naš Kubanski krog je sklenjen, zaživeli smo s Chejevo zgodbo. Pred nami je zadnji dan za uživanje v kubanski stvarnosti. Vzemite si čas za nakupovanje, samostojno raziskujte skrite kotičke kubanske prestolnice ali pa si privoščite še zadnje kulinarične užitke. Prevoz do letališča v Havani in večerni polet proti Evropi. (letalo, Z)

17. dan MADRID – LJUBLJANA. Pristanek v Madridu in polet naprej do Benetk. Prevoz do Ljubljane. Konec potovanja. (letalo)

Kuba je socialistična država in zaradi posebne državne ureditve se lahko zgodi, da brez opozorila zaprejo nekatere muzeje ali pa so ogledi dovoljeni izključno domačim kubanskim skupinam.

Koristne informacije

CENA (najmanj 20 udeležencev) vključuje: letalski prevoz po programu, letališke pristojbine in varnostne takse (73 EUR), prevoz do letališča v Benetkah in nazaj, notranji let Santiago de Cuba – Havana, nočitve po spodnjem opisu, prehrano glede na oznake pri vsakem dnevu potovanja, prevoze in oglede s klimatiziranim avtobusom in drugimi vozili, izlet s katamaranom in vključenim kosilom, obisk Havana Cluba, ogled Havane v starih kubanskih avtomobilih, ruski tovornjak za izlet v Toppes de Collantes, terenska vozila do izhodišča za pohod do Comandacio, vožnja s čolni v Vinalesu, vse vstopnine po programu, stroške pridobitve kubanske turistične kartice, slovensko vodenje in lokalne vodnike, stroške priprave in organizacije potovanja.

OBVEZNA DOPLAČILA:

Doplačilo za skupino v velikosti 15 – 19 oseb 140 €

DOPLAČILA PO ŽELJI:

Doplačilo na kraju samem – Kabare Tropicana v Havani 110 €
Odstopnina (4,56 %) od vrednosti aranžmaja -TRIGLAV ** 4.56 %
Doplačilo za enoposteljno sobo 460 €
Doplačilo na kraju samem (priporočljive napitnine) 60 €
Zdr. zav. Mondial, do 22 dni, svet, posamično, osnovno kritje – S* 25.09 €
Zdr. zav. Mondial, do 22 dni, svet, posamično, dvojno kritje – M* 38.97 €

Namestitve: HAVANA: hotel 3-4* z zajtrkom, TOPPES DE COLLANTES: hotel 3* s polpenzionom, TRINIDAD: nočitev s polpenzionom pri domačinih, CAYO COCO: hotel 3-4* po sistemu “vse vključeno”, CAMAGUEY: hotel 2-3* z zajtrkom, BAYAMO/VILLA SANTO DOMINGO: hotel 3* s polpenzionom, SANTIAGO DE CUBA: nočitev z zajtrkom pri domačinih, VINALES: nočitev z zajtrkom pri domačinih.

Nočitve pri domačinih (Casas particulares) – preprosta namestitev pri domačinih. Vsaka hiša lahko oddaja eno ali več sob. V sobi je običajno ena velika postelja za dve osebi ali dve ločeni postelji. Vsaka soba ima svojo kopalnico z WC-jem. Domačini poskrbijo za brisače, včasih tudi za osnovno toaleto kot so milo, šampon in wc papir. V ceno je vključen zajtrk, v Trinidadu tudi večerja. V Vinalesu je večerja za doplačilo (po želji). Izbirate lahko med več jedmi, cena pa je okoli 8-12 EUR (doplačilo na kraju samem).

Vstopnine: Havana Club, Hemingwayev muzej, tobačna tovarna, NP Guanayara, Cueva del Indio, sušilnica tobaka, botanični vrt, pokopališče Santa Ifigenija, trdnjava El Morro.

Doplačilo po želji (na kraju samem): – kabare Tropicana v Havani 110 €. Cena vključuje prevoz, show in sedeže v sredini kabareja, welcome cocktail, 1 steklenico ruma na mizo, 1 brezalkoholno pijačo in manjši prigrizek.

VIZE: Slovenci potrebujemo vsaj 6 mesecev veljaven potni list ob vstopu v državo in kubansko vizo (turistični kartonček), ki ga priskrbi organizator potovanja. Ob prijavi (vsaj 17 dni pred odhodom) je potrebno agenciji dostaviti čitljivo fotokopijo potnega lista.

 

ZAVAROVANJE: Za vstop v državo je obvezna sklenitev zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini.

ZDRAVJE: Obveznih cepljenj ni. O zdravju se posvetujte na Zavodu za zdravstveno varstvo Ljubljana, Zaloška 29, 1000 Ljubljana, tel.: 386 (0) 1 586-39-00, fax.: 386 (0) 1 540-31 90, info@zdravinapot.si.

VREME: Kuba ima tropsko klimo. Vse leto je primerno za kopanje in plavanje. Poleti se temperature gibljejo okrog 30°C, pozimi pa okoli 24 – 28 stopinj. Deževno obdobje je od maja do oktobra. Kratki nalivi so sicer možni skozi vse leto, vendar jih sonce hitro prepodi.

Več informacij na www.wunderground.com .

HRANA IN PIJAČA: Kubanska hrana je raznovrstna in pestra. Vrti se predvsem okoli priprave prašičjega in piščančjega mesa na več načinov. Priloge so ponavadi zelenjavna juha, riž, črni fižol in veliko sadja. Jastog je rezerviran za turiste (v turističnih restavracijah – drago), lahko pa se dobi jastogov rep (domača kuhinja – poceni). Kravjega in konjskega mesa načeloma ne strežejo. Ribe so na voljo v obmorskih mestih.

Kava in gazirane pijače so na voljo povsod. Poskusite lahko tudi sveže sokove. Najbolj razširjena alkoholna pijača je rum.

Svetujemo vam pitje zgolj ustekleničene vode. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

VARNOST: Kuba je varna dežela. Kljub temu je pomembna previdnost, še posebej v krajih, kjer je veliko gneče, kot so tržnice.

Priporočamo vam, da ste ves čas pozorni na osebno lastnino in da ne nosite na potovanje dragocenosti ali drugih vrednejših predmetov! Organizator potovanja ne odgovarja za njihovo morebitno izgubo.

OBLEKA: Na Kubi ni nobenih omejitev glede oblačenja. Kljub temu vam priporočamo nevpadljiva in seveda udobna oblačila.

Pripravite se na toplo vreme in na možnost padavin. Kuba je tropska dežela. Večinoma bomo lahko v lahkih poletnih oblačilih (kratki rokavi in hlače), kakšen topel kos obleke pa nikoli ni odveč. Priporočamo tudi vetrovko oz. dežni plašč. Za pretežni del potovanja vam priporočamo odprte čevlje (močnejše sandale z dobrim podplatom), za trekinge/sprehode pa športne copate oz. lažje pohodne čevlje. Ne pozabite na kopalke in brisačo. Priporočamo tudi zaščito pred soncem (glava, ramena, noge).

LOKALNA VALUTA: Na Kubi uporabljajo dve valuti, in sicer Moneda Nacional (lokalna – za domačine) in Moneda Convertibil CUC.

KREDITNE KARTICE, BANKOMATI: Priporočamo gotovino v EUR (boljša menjava). Najbolje je menjati denar že na letališču, možno pa je tudi na poti v večjih mestih. USD imajo slabo menjavo; ob menjavi se zaračunava tudi dodatnih 10%. S kreditnimi karticami lahko plačujete v bolj turističnih trgovinah, v večjih krajih lahko denar dvignete tudi na bankah z 11 % provizije – če kartica ne prihaja iz Amerike (american express, maestro), uporabo kartic odsvetujemo. Sicer pa je na Kubi gotovina zakon.

PLANIRANI STROŠKI: Za tekočo potrošnjo (hrana, pijača, manjši nakupi) se predvideva poraba od 15 do 20 EUR na dan. V gornji znesek niso vštete priporočljive napitnine in doplačila.

KOMUNIKACIJA, TELEFON, INTERNET: Klicna številka iz Kube v Slovenijo je 00386 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Klicna številka iz Slovenije na Kubo je 0053 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Pokritje vašega mobilnega omrežja preverite pri vašem operaterju. Telefoni in internet so na voljo v večjih krajih.

ELEKTRIČNA NAPETOST: Napetost je 110/220 V. Vsi hoteli nimajo enakih vtičnic kot jih uporabljamo doma, zato priporočamo, da s seboj vzamete poseben podaljšek (dva ravna ploščata vtiča; doma uporabljamo okrogle).

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI

  • Velikost: 110 860 km2
  • Prebivalstvo: cca. 11 milijonov
  • Glavno mesto: Havana
  • Jezik: španski
  • Vera: rimskokatoliška 85%, protestantizem, jehove priče, judovstvo;
  • Ureditev: komunistična država, 15 provinc, predsednik države: Raul Castro Ruz
  • Lokalni čas: GMT -5
  • Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …

 

Splošni pogoji - organizator potovanja: AGENCIJA OSKAR

I. SPLOŠNA DOLOČILA

Ti splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Oskar d.o.o. (v nadaljevanju Oskar Plus) oziroma v njenem imenu pooblaščena agencija, in potnik, ki se prijavlja za določeno potovanje v organizaciji Oskar Plus. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.

V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje preko interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani www.oskarplus.net oziroma prodajalca www.agencija-oskar.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.

Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup/plačilo potovanja.

Ti splošni pogoji ne veljajo za nakupe letalskih vozovnic ter prodajo aranžmajev v organizaciji drugih ponudnikov turističnih aranžmajev, kjer nastopa Oskar Plus kot posrednik in potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Ti splošni pogoji tudi ne veljajo za pogoje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini (če je vključeno v ceno potovanja), kjer Oskar Plus ravno tako nastopa le kot posrednik in veljajo splošni pogoji zavarovalnice.

II. PRIJAVA IN POGODBA

Za razpisno potovanje v organizaciji Oskar Plus se potnik lahko prijavi v Oskar Plus, d.o.o. ali kateri drugi pooblaščeni agenciji. Program potovanja velja kot ponudba. Na osnovi ponudbe se potnik pisno ali ustno prijavi na ustrezno potovanje. Ob prijavi potnik prejme dokument pooblaščene agencije (račun/pogodbo o potovanju), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem potovanju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnega koli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku 3 (treh) dni po izdaji računa. S plačilom prvega obroka računa (akontacija) se šteje, da je pogodba sklenjena. Potnik je dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter izvršiti plačilo v skladu z določbami iz IV. točke teh splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.

Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev). Za zavezujočo prijavo se poleg plačanega 1. obroka računa šteje tudi vsaka prijava ali naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo ali delno plačilo cene potovanja ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.

Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za potovanja, ki jih organizira Oskar Plus za t.i. zaključene skupine oziroma po naročilu (individualne ponudbe). V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na ustrezno potovanje z izpolnitvijo prijavnice, ki je posebej izdelana na osnovi pogojev iz programa, oziroma s kakršno koli drugo pisno potrditvijo. Z izpolnitvijo prijavnice oziroma predložitvijo osebnih podatkov potnikov se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi potovanja dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev).

Agencija Oskar je v skladu s pogodbo dolžna potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot so napovedane v pogodbi oziroma programu potovanja, in skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.

Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi. Oskar Plus ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma lahko ne bi izpolnjeval tekom potovanja.

III. PRIJAVNINA IN VARŠČINA

Oskar Plus za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev v višini 15 EUR na rezervacijo oziroma v polovični višini za enodnevne izlete. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Oskar Plus lahko zaračuna potniku 21 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. V primeru, da potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.

IV. PLAČILO

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo pri Oskar Plus ali pooblaščeni agenciji, oziroma ko Oskar Plus prejme plačilo na transakcijski račun. Potnik ob prijavi plača 30 % cene potovanja, v kolikor ni na programu potovanja drugače označeno. Preostali del plača potnik najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Oskar Plus (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo prvega obroka pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik na plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved rezervacije in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi potovanja iz IX. točke teh splošnih pogojev.

Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Oskar Plus, Oskar Plus pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.

Oskar Plus lahko v programu določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njenemu predstavniku (“obvezno doplačilo na kraju samem”). V tem primeru Oskar Plus ne nastopa kot organizator niti kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno od izvajalca storitve na kraju samem.

>Kadar za potnika potovanje rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

V. CENE

Cene potovanja so določene s programom potovanja, ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceni so vštete storitve, navedene v programu potovanja. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe/izdaje računa.

V skladu z veljavno zakonodajo lahko Oskar Plus to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe, in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. V primeru spremembe cene iz tega naslova Oskar Plus najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom pisno obvesti potnika oziroma pooblaščeno turistično agencijo, ki je naredila rezervacijo, o tem, ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.

Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunavani v tuji valuti, obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave potovanja (planirana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20 – 23 dni pred odhodom). Za preračun se vzame tečaj Banke Slovenije.

Če zvišanje dogovorjene cene preseže deset odstotkov cene potovanja, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo Oskar Plus potniku vrnila vplačani znesek.

Ravno tako Oskar Plus v programu potovanja določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, katera se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. Oskar Plus lahko v programu navede to dodatno ceno (v obliki “obveznega doplačila v primeru velikosti skupine od/do oseb”). Ob prijavi Oskar Plus oziroma pooblaščena agencija potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz naslova “manjše skupine”, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.

VI. ARANŽMAJI, KJER OSKAR PLUS NI ORGANIZATOR POTOVANJA

V primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, nastopa v vlogi informatorja. V teh primerih podaja prejete informacije od organizatorja potovanja potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja potovanja. Na dokumentu Oskar Plus mora biti naveden organizator potovanja. Šteje se, da Oskar Plus prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.

VII. POSEBNE STORITVE IN DOPLAČILA PO ŽELJI

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni potovanja (enoposteljna soba, posebna prehrana, letalska karta, druga doplačila po želji, …) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

V primeru, da so k posameznemu potovanju razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje. Med samim potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku Oskar Plus v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.

V primeru posamezne prijave za potovanja lahko potnik prepusti Oskar Plus, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo, oziroma ki je pripravljen z njim deliti sobo. Ne glede na omenjeno pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na potovanje prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju potovanje odpove, mora drugi doplačati za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.

VIII. ODSTOPNINA

Potnik se ob prijavi lahko odloči za vplačilo odstopnine. Odstopnina znaša 5 % cene potovanja in se obračuna za vsakega potnika na rezervaciji. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine oziroma da odstopnina ni mogoča. Sporazum o odstopnini velja v primeru vojaškega vpoklica, bolezni in smrti v ožji družini (potnik, zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Potnik je na osnovi potrdil upravičen do vrnitve vplačanega zneska potovanja (brez odstopnine). Ne glede na plačano odstopnino ima Oskar Plus v primeru tovrstne potnikove odpovedi potovanja pravico tudi do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi. Prav tako potnik nima pravice do vračila stroškov za pridobitev vize.

V primeru, da je potnik vplačal odstopnino, vendar odpove potovanje iz drugih razlogov, se višina povračila stroškov odpovedi obračuna v skladu s IX. točko splošnih pogojev, potnik pa tudi nima pravice do vračila administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi, stroškov za pridobitev vize ter odstopnine.

Če potnik potovanja ne odpove pred odhodom, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. Smatra se tudi, da je potnik odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnih koli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali pred pričetkom potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačane odstopnine.

V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v času pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, pa ni položil odstopnine, ima Oskar Plus pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki z odpovedjo potovanja nastanejo. Razliko Oskar Plus vrne potniku.

Zahtevka za uveljavitev odstopnine ni mogoče uveljavljati po začetka potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja.

IX. POTNIKOVA SPREMEMBA POGODBE ALI ODPOVED POTOVANJA

Potnik ima pravico zahtevati spremembo pogodbe (npr. sprememba imena, dodatne storitve, sprememba namestitve ipd.) po njeni sklenitvi, Oskar Plus pa je dolžna preveriti v kolikor je to sploh mogoče. V primeru spremembe pogodbe na zahtevo potnika Oskar Plus lahko zaračuna potniku administrativne stroške v višini 21 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi splošnimi pogoji drugače določeno. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški (npr. sprememba letalske vozovnice), pa Oskar Plus zaračuna tudi povrnitev le-teh.

Potnik ima pravico do odpovedi potovanja, in sicer v poslovalnici, kjer se je prijavil, ali direktno na prijavnem mestu Oskar Plus. V primeru, ko potnik odpove potovanje, ima Oskar Plus pravico do povračila stroškov, ki so odvisni od časa, ki je ostal do pričetka potovanja. V vsakem primeru Oskar Plus zahteva povrnitev administrativnih stroškov rezervacije v višini 15 EUR. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški:

•  odpoved od 60 do 45 dni pred odhodom, 15% cene aranžmaja,
•  odpoved od 44 do 30 dni pred odhodom, 30% cene aranžmaja,
•  odpoved 29 do 22 dni pred odhodom, 50% cene aranžmaja,
•  odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80% cene aranžmaja,
•  odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100% cene aranžmaja.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, torej ki jih Oskar Plus narekujejo veljavni pogoji prodaje in/ali jih pogojujejo poslovni partnerji.

Ne glede na zgoraj določene stroške so stroški odpovedi lahko tudi drugačni, če tako piše v programu potovanja ali pogodbi.

Ob odpovedi potovanja pred odhodom mora potnik napisati pisno odpoved oziroma podpisati odpovedni dokument, ki mu ga v podpis ponudi Oskar Plus. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da potovanja ni odpovedal.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z Oskar Plus, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Oskar Plus zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.

Oskar Plus oziroma pooblaščena oseba lahko kadar koli pred potovanjem ali na dan odhoda zavrne osebo, kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih, oziroma ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Oskar Plus ima pravico tudi med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če sam ne skrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi. Oskar Plus bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja programa potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.

Višina stroškov odpovedi potovanja v primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, je določena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.

 X. ORGANIZATORJEVA SPREMEMBA PROGRAMA ALI ODPOVED POTOVANJA

Oskar Plus si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi minimalno potrebno – v programu navedeno – število potnikov. V primerih, ko Oskar Plus izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati potovanja, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše predvideno število potnikov.

Oskar Plus si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Oskar Plus pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Oskar Plus lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Oskar Plus, predvsem, če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Oskar Plus.
Oskar Plus si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Oskar Plus ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.

Odgovornost Oskar Plus je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Oskar Plus ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.

Oskar Plus ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.

V primeru, da Oskar Plus odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Oskar Plus potnika nemudoma obvesti.

V primeru, da stanje na kraju samem Oskar Plus ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Oskar Plus namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.

 XI. POTNI DOKUMENTI

Potnik mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Veljavnost dokumenta se upošteva na ZADNJI dan potovanja! Oskar za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.
Potnik je dolžan pridobiti vizume, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna Oskar Plus po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum Oskar Plus, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Oskar Plus potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če Oskar Plus ne dostavi vseh potrebnih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri Oskar Plus že vplačal pridobitev teh dokumentov.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam.

Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega potovanja ali povrnitve stroškov.

XII. OBVESTILA PRED ODHODOM/POTOVANJEM
Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve računa in posledično obveščanja o potovanju, nosi potnik. V primeru, da potnik v navedenem roku ne prejme obvestila, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova neprejete pošte Oskar Plus ne bo upoštevala.

XIII. ZDRAVSTVENI PREDPISI

Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Oskar Plus ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.

 XIV. PRTLJAGA

Oskar Plus ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, glasbeni inštrumenti ipd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili letalskega prevoznika, v kolikor v programu potovanja ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Pri nizkocenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo oddate ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo vzamete s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.

XV. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Oskar Plus bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno: pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.

XVI. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE

Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Oskar Plus na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij.

Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Oskar Plus le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.

Oskar Plus je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Oskar Plus dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Oskar Plus dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Oskar Plus ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.

Višina odškodnine je v primeru, če po krivdi Oskar Plus ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, omejena z višino vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Oskar Plus pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.

Neodvisno od tega pa odgovarja Oskar Plus potniku za škodo, ki je temu zaradi neustrezne izvedbe aranžmaja nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.

Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.

XVII. UPORABA PODATKOV

Oskar Plus vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s prijavo na potovanje pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje oz. pisno izrazi kadar koli kasneje.

XVIII. KONČNA DOLOČILA

V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.