Feb 25

Iransko doživetje

Čas trajanja: od 16 dni

Cena: od 1740 €

Program

ODHODI;

21.9.2019 (zagotovljeno, odličen potovalni čas)

 

1. dan LJUBLJANA – TEHERAN. Zbor na ljubljanskem letališču in polet preko Istanbula v Teheran. (letalo)

2. dan TEHERAN – KAŠAN – ABIYANEH – ISFAHAN. Po pristanku letala (zgodaj zjutraj) se vkrcamo na avtobus. Odpeljemo se do bližnjega Kašana, ki je bilo priljubljeno mesto šaha Abasa. Ogledamo si tradicionalno kašansko palačo oz. hišo bogatih trgovcev. Navduši nas vrt Fin, ki predstavlja iransko vizijo raja! Pot nadaljujemo do romantične rdeče vasice na koncu sveta, Abiyaneh (Unesco). Prebivalci vasice pod vznožjem gora živijo v svojem filmu. Ohranili so tradicionalen način življenja in nam s tem dajejo priložnost, da spoznamo njihov vsakdan, pokukamo v njihove domove. Sprehodimo se po vasici. Prija nam narava, tradicija, spokojnost, … Vožnja do Isfahana. Namestitev in nočitev. (H, Z)

3. dan ISFAHAN. Zajtrk. “Isfahan je pol sveta!”, očaran nad njegovo lepoto vzklikne francoski pesnik Rainer. Vzklik nas spremlja tudi danes, ko vstopimo v srčiko starega mesta, slast arhitektov in umetnikov z vsega sveta. Ogledamo si glavne znamenitosti; v seldžuški preprostosti čarobno Petkovo mošejo, mestno tržnico in Naqsh-e Jahan – drugi največji trg na svetu, obkrožen z veličastnimi zgradbami preteklosti (Imamova mošeja, palača, dekliška mošeja). Čajček v skrivnostni čajnici, kjer se najde tudi vodna pipa. Prosto popoldne na mestni tržnici je priložnost za nakup eksotičnih spominkov, letečih preprog in preizkus pogajalskih sposobnosti s prekaljenimi poliglotskimi trgovci. Ogledamo si palačo 40-ih stebrov, še eno izmed mojstrovin šaha Abasa. Prost večer lahko preživimo v mestnem središču, ki je pravi kraj za druženje z domačini, ki nas radovedni z veseljem povabijo v pogovor. Spoznajte neskončno prijaznost iranske duše. Nočitev. (H, Z)

Poglej celoten program

4. dan ISFAHAN – NAIN – PUŠČAVSKA VASICA. Zajtrk. Obiščemo armensko četrt s katedralo Vank ter muzej armenske kulturne dediščine. Nato se odpravimo do Naina in se sprehodimo po starem mestnem jedru. Vstopimo v puščavo. Popoldne preživimo v vzdušju peščene arhitekture, se sprehodimo po sipini in obiščemo slano jezero, obiščemo tkalce kamelje volne. Kaj pa puščavske soline … Čudovito doživetje! Namestimo se v puščavski hiši in začutimo mehkobo in prijaznost domačinov. Večerja in nočitev pri domačinih. (nočitev pri domačinih, ZV)

5. dan PUŠČAVSKA VASICA – MEYBOD – CHAK CHAK – YAZD. Zajtrk. Slovo od domačinov, kajti tu, kjer se je ustavil čas, bi še ostali. V Meybodu obiščemo ledeno hišo, golobnjak ter karavanski dvorec. Vožnja v slano puščavo, kjer visoko v skalovju pred nami vznikne zaratustrijanski tempelj večnega ognja Chak Chak. Vožnja do Yazda. Nočitev. (H, Z)

6. dan YAZD. Zajtrk. Yazd (Unesco) je eno najlepših mest puščavske arhitekture in svetovno središče sledilcev Zaratustre, ki je začetnik prve monoteistične vere v tem delu sveta. Pretresljiv je vzpon do stolpov tišine – starih zoroastrianskih pokopališč, kjer se v tišini poklonimo pokojnim dušam. Obiščemo hram večnega ognja, kajti luč, dragi moji, je nasprotje teme (prerok Zaratustra). Zanimiv je Muzej vode, v katerem podrobno spoznamo kako so se puščavski ljudje prilagodili življenju v puščavi. Popoldne vstopimo v pravljico starega Yazda. Tu se je ustavil čas. Zaživimo v labirintu uličic, spoznavamo blatno arhitekturo puščavskih krajev, pritegnejo nas ulični prizori, kanati (podzemni jarki za vodo) in badgirji (iranska klima naprava). Ujemite veter tudi vi! Obiščemo Petkovo mošejo, ki je ena najstarejših na iranskih tleh. Nočitev. (H, Z)

7. dan YAZD – PASARGADE – PERZEPOLIS – ŠIRAZ. Zajtrk. Sledi vožnja po stepski iranski plošči, srčiki iranske civilizacije, vse do začetka Velike puščave. Okoli nas bežijo tradicionalni prizori iranskega življenja. Prispemo na iransko ploščo ter si ogledamo grobnico kralja Kira v Pasargadu. Zdi se kot bi Kirov duh še danes lebdel nad deželo … Vožnja po slikoviti ravnici do največje antične perzijske znamenitosti – Perzepolisa. Prestolnica nad prestolnicami Darijevega časa izpred 2.500 let še danes na obiskovalca naredi nepozaben vtis. Če kje, tu spoznamo vso slavo, moč in bogastvo prvega perzijskega cesarstva. V sosednjem Naqsh-e-Rostamu se pri v skalo vklesanih grobnicah poklonimo perzijskim kraljem. Vožnja do Širaza. Nočitev. (H, Z)

8. dan ŠIRAZ. Zajtrk. Mesto pesnikov, iranski Pariz, kulturna prestolnica Irana, stara prestolnica dinastije Zand na stiku iranske plošče z visokim gorovjem Zagros; pravijo mu tudi mesto vrtnic, vina in ljubezni … Poznan je po prebivalcih, ki znajo uživati v radostih življenja. Od zunaj si ogledamo citadelo iz 18. stoletja ter se sprehodimo do Nasir ol Molk mošeje, kjer spoznamo pisano notranjost zgradbe v značilnih barvah mesta. Obiščemo eno lepših iranskih tržnic, doživimo pa tudi pietetno vzdušje “emam-zade”, svete grobnice šiitov. Prosto za kosilo. Vrhunec dneva nas čaka v čarobnem vzdušju parkov z mavzolejem velikega pesnika Sadija in Hafisa. Postanemo ob grobu, prisluhnemo njegovim pesmim in doživimo čutnost domačinov. Čudovit vpogled v iransko dušo. Nočitev. (H, Z)

9. dan ŠIRAZ – polet v AHWAZ – SHUSTAR – SUSA – DEZFUL. Zajtrk. Zgodnji odhod na letališče in polet v Ahvaz v mezopotamski nižini. Po pristanku v Shustarju obiščemo mestne slapove in zgodovinske jezove čez reke, ki tečejo skozi mesto. Preseneti nas mezopotamsko vzdušje v raziskovanju mesteca. Pot nadaljujemo skozi nasade sladkornega trsa Haftepe do zigurata Choghzanbil (Unesco) iz 13. stol. pr. n. št.. Vožnjo nadaljujemo do Suse, ki je bila tretja prestolnica ahamenidskega cesarstva. Obiščemo palačo Apadana in občutimo sveto vzdušje pri grobu preroka Danijela. Še vožnja do Dezfula. Namestitev in nočitev. (H, Z, letalo)

10. dan DEZFUL – HORRAMABAD. Zajtrk. Zgodnji odhod. Vožnja po in zgodovinske dežele Elam do Pol Dokhtar, kjer se sprehodimo po čudoviti soteski, si privoščimo čaj in postanek. Vstopimo v gorovje Zagros in po panoramski cesti potujemo v Horramabad. Horramabad je prestolnica Lorestana, kjer živijo plemenski Lori in tudi sem le redko zanese nogo tujega popotnika. Lori govorijo svoj jezik in živijo na samosvoj način. Obiščemo etnografski muzej o Lorih v utrdbi Falak-o-Aflak in v skladu s časom zaživimo na mestni tržnici. Namestitev in nočitev. (H, Z)

11. dan HORRAMABAD – KERMANŠAH – PALANGAN. Zajtrk. Vožnja v Kermanšah, kjer obiščemo zanimive ahamenidske v skalo vklesane reliefe Takht-e-Bostan. Odpeljemo se med hribe v kurdsko deželo, kjer imamo prosto popoldne za raziskovanje idilične vasice, zaživimo s prebivalci pri dnevnih opravilih, sprehodimo se po bližnji okolici in uživamo v odmaknjenosti in idili življenja. Večerja in nočitev pri domačinih, kjer spoznamo njihovo kulinariko in življenje na najbližji način. (ZV, nočitev pri domačinih ali v šoli)

12. dan PALANGAN – SANADAJ – HAMADAN. Zajtrk. Slovo od domačinov in vožnja v Sanadaj, ki je glavno mesto iranske province Kordestan, samo po sebi muzej na prostem. Sprehodimo se do mestnega obzidja in v graščini Asef obiščemo zanimiv muzej o življenju Kurdov. Prosto za raziskovanje mesta in stik s prijaznimi domačini. Popoldne se odpeljemo po panoramski cesti čez hribe v Hamadan. Namestitev. Prost večer in nočitev. (H, Z)

13. dan HAMADAN – GAZVIN – ALAMUT. Zajtrk. Hamadan je nekdanja prestolnica perzijskega cesarstva. V mestu obiščemo nekoč najpomembnejše judovsko svetišče v Iranu grob Ester in Mordekaja, grob enega pomembnih filozofov ter znanstvenikov Ibn Sine (Avicenna). Popoldanska vožnja v Gazvin. Presedemo v lokalna vozila in odrinemo proti Alamutu. Že pot je doživetje zase; zdaj se strmo vzpenja navzgor, že v naslednjem trenutku se spušča v dolino in v nov vzpon … Večerja. Nočitev v preprostem penzionu ali pri domačinih. (ZV, nočitev pri domačinih ali v šoli, lokalni prevoz)

14. dan ALAMUT – GAZVIN. Zajtrk. Sprehos skozi v vasico pod Alamutom, neosvojljivo trdnjavo iranskih Ismailcev, ki je od nekdaj buril duhove in navdihnil tudi pisatelja Bartola. Na sprehodu na grad se nam dogajajo vasice in enkratna narava. Uščipnemo se v lice – je to ista resničnost, ki jo živimo? Spust v dolino je poln panoramskih postankov morda obiščemo domače čebelarje, sprehodimo se med riževimi polji do slanih izvirov. Vrnitev v Gazvin in namestitev v hotel. Prost večer na prijetni lokalni tržnici in v središču mesta. Nočitev. (H, Z)

15. dan GAZVIN – TEHERAN. Zajtrk. Vožnja v Teheran. Obiščemo Muzej draguljev in čudovito palačo Golestan. Poleg je tržnica, kjer si privoščimo zadnje nakupe. Potem pa se odpeljemo do 435 m visokega stolpa Melal, s čudovitim pogledom na mesto, v njegovem sklopu pa je mnogo restavracij, trgovinic in druge zabave. Tu preživimo večer do odhoda na letališče. (Z, lokalni prevoz)

16. dan TEHERAN – LJUBLJANA. Polet preko Istanbula do ljubljanskega letališča. (letalo)

Potovanje Iransko doživetje je krovno potovanje, katerega del sta Iranski kalejdoskop in Skrivnostni neznani Iran. V primeru, da je Iranski kalejdoskop združen z Iranskim doživetjem, obračunamo sorazmerno doplačilo za skupino v velikosti (manjša skupina), če je manj potnikov le na delu potovanja.

Koristne informacije

Cena (najmanj 20 udeležencev) vključuje: letalski prevoz po programu, letališke pristojbine in varnostne takse (223 EUR), notranji let Širaz – Ahvaz, nočitve in prehrana po spodnjem opisu, prevoze in oglede s klimatiziranim avtobusom in lokalnimi sredstvi, slovensko vodenje in lokalne vodnike, stroške priprave in organizacijo potovanja. Vstopnine v ceno potovanja niso vključene, znašajo okoli 130 EUR in jih potnik poravna na kraju samem.

OBVEZNA DOPLAČILA:

Iranski vizum 65 €
Doplačilo za skupino v velikosti 15 – 19 oseb 150 €

DOPLAČILA PO ŽELJI:

Odstopnina (4,56 %) od vrednosti aranžmaja -TRIGLAV ** 4.56 %
Doplačilo na kraju samem (priporočljive napitnine) 60 €
Doplačilo za enoposteljno sobo 195 €
Zdr. zav. Mondial, do 22 dni, svet, posamično, osnovno kritje – S* 25.09 €

POPUSTI:

Popust za otroke 2-12 let na dodatnem ležišču 20 %
Popust za otroke 2-12 let na osnovnem ležišču 10 %
Članski popust od redne cene aranžmaja 3.5 %

Namestitev in prehrana: 10 nočitev v hotelih 3* z zajtrkom, 3 nočitve pri domačinih in/ali v vaški šoli s polpenzionom (puščavska vasica, Palangan, Alamut).

VIZE: Slovenci potrebujemo iranski vizum. Dober mesec pred odhodom vas bomo pozvali, da nam pošljete izpolnjen obrazec v excellu (pošljemo mi), kopijo 2. in 3. strani potnega lista ter barvno fotografijo. Mesec pred odhodom pa boste prejeli nov dopis s prošnjo da predložite original potni list (v njem ne sme biti izraelskega žiga), fotografijo dimenzije 3,5×4,5cm in izpolnjen obrazec iranske ambasade (pošljemo mi). Vizum bo urejal organizator potovanja na iranski ambasadi v Ljubljani, potne liste pa vam bo organizator potovanja vrnil na dan odhoda. V času urejanja vizuma (približno tri tedne pred odhodom pa do potovanja) ne boste imeli dostopa do potnega lista!

ZDRAVJE: Obveznih cepljenj ni. O zdravju se posvetujte na Zavodu za zdravstveno varstvo Ljubljana, Zaloška 29, 1000 Ljubljana, tel.: 386 (0) 1 586-39-00, fax.: 386 (0) 1 540-31 90, info@zdravinapot.si.

VREME: Zaradi svoje velikosti, razgibanosti terena in nadmorskih višin pozna Iran velike podnebne ekstreme. Zime (december – februar) so izjemno hladne, poletja (junij – avgust) so lahko zelo vroča. Padavine so najbolj pogoste v severo – zahodnem predelu Irana, a še tam jih ni zelo veliko. Drugod so zelo redke, saj je precej Irana pol – puščavskega oz. puščavskega.

Za najbolj prijetno obdobje za potovanje z vidika vremena velja čas med marcem in junijem ter september in oktober (pomlad in jesen). Prav tako sta za potovanje primerna poletna meseca julij in avgust z določeno mero prilagoditve na visoke temperature.

Spomladi in jeseni so temperature v večjem delu Irana najbolj prijetne in se gibljejo med 20 in 30°C podnevi (lahko tudi več ali manj glede na območje), ponoči lahko padejo do 10°C ali nižje. Padavin je malo ali nič. Poletni meseci imajo znatno višje dnevne temperature, ki sežejo tudi do 40°C, nočne pa so lahko tudi precej nižje.

Več informacij na www.wunderground.com .

HRANA IN PIJAČA: Iranska kulinarika je zelo pestra in nekaj posebnega. Zaradi svoje strateške lokacije na trgovskih poteh, so na iransko kulinariko močno vplivale tudi sosednje dežele. Mnogo jedi, ki so danes značilne v deželah Bližnjega vzhoda, ima tudi svoj izvor v Iranu. V Iranu je med jedmi mnogo mesnih v obliki tako praženega mesa, kot mesa na žaru, mesa v obliki kakšnih omak. Seveda so na voljo tudi zelenjavne omake in druge brezmesne jedi. Pogoste so tudi goste juhe in solate. Priloga je največkrat beli riž. Iranci so tudi umetniki v uporabi začimb in s posebnimi mešanicami le-teh ustvarijo še posebej nepozabne okuse.

Na voljo je tudi mnogo odličnih slaščic, že sam sladoled naj bi izviral prav iz Irana in sezonsko tudi različno sadje. Od pijač so na voljo raznovrstne okusne brezalkoholne pijače, saj zakon prepoveduje alkohol v kakršnikoli obliki. Lahko pa boste poizkusili številne šerbete, sadne sokove, različne čaje, jogurtove napitke,…

Svetujemo vam pitje zgolj ustekleničene vode. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

VARNOST: Iran je varna dežela. Ljudje so prijazni in odprti. Kljub prijaznim in poštenim ljudem pa se v gneči tržnic in turističnih krajev vedno gibljejo tudi žeparji, ki jim diši vaša lastnina.

Priporočamo vam, da ste pozorni na osebno lastnino in da ne nosite na potovanje dragocenosti ali drugih vrednejših predmetov! Organizator potovanja ne odgovarja za njihovo morebitno izgubo.

OBLEKA: V Iranu so uradno predpisana naslednja pravila oblačenja:

Moški: Obvezno dolge hlače. Kratkih hlač ne potrebujemo in jih lahko pustite doma. Majice s kratkimi rokavi so dovoljene.

Ženske: Lasje morajo biti pokriti z ruto (ruta je lahko katerikoli barve). Tunika mora segati do zapestja in do sredine stegen (še bolje do gležnjev). Naj bo zelo ohlapna in ne prosojna, da se ne opazi silhueta. Pod tuniko lahko nosite karkoli želite, spodaj pa so obvezne dolge hlače ali dolgo krilo do gležnjev. Vzemite torej s seboj vsaj 1 ruto, ki vam pokrije lase in kakšne sponke za lase, da vam ne bodo nagajali. Rute in mantle (iranske tunike) bomo lahko prve dni kupili v Iranu.

Pripravite se na toplo vreme, nekaj tople obleke pa nikoli ne škodi. Dobro se pripravite za zaščito pred soncem (glava, vrat). Razen udobne in uhojene pohodniške obutve, vam priporočamo odprte čevlje (močnejše sandale z dobrim podplatom) za pretežni del potovanja. Sandale so lahko spredaj odprte tudi za ženske.

LOKALNA VALUTA: Iranski rial

KREDITNE KARTICE, BANKOMATI: Kreditne kartice niso v uporabi, bankomati na tuje kartice ne delujejo. S seboj vzemite dovolj gotovine za celotno potovanje.

PLANIRANI STROŠKI: Za tekočo potrošnjo (hrana, pijača, manjši nakupi) se predvideva poraba od 10 do 15 EUR na dan. V gornji znesek niso vštete priporočljive napitnine in doplačila.

KOMUNIKACIJA, TELEFON, INTERNET: Klicna številka iz Irana v Slovenijo je 00 386 + območna št. (brez 0) + klicana številka.

Klicna številka iz Slovenije v Iran je 00 98 + območna št. (brez 0) + klicana številka.

Telefoni in internet so na voljo v večjih krajih, mobiteli delujejo v večjih mestih, sicer pa povezave niso dobre.

ELEKTRIČNA NAPETOST: Napetost 220 V in uporabljajo enake vtičnice, kot v Sloveniji.

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI

Velikost: 1.648.195 km2
Prebivalstvo: cca. 79 milijonov
Glavno mesto: Tehran
Jezik: perzijski (uradni jezik) + množica jezikov različnih etničnih skupin
Vera: šiitski islam 89%, sunitski islam 9%, ostalo 2% (zoroastrianizem, judovstvo, krščanstvo)
Ureditev: teokratska republika, 31 provinc, suvereni vodja: Ali Hoseini – Khamenei
Lokalni čas: GMT + 3,5
Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …

Splošni pogoji - organizator potovanja: AGENCIJA OSKAR

I. SPLOŠNA DOLOČILA

Ti splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Oskar d.o.o. (v nadaljevanju Oskar Plus) oziroma v njenem imenu pooblaščena agencija, in potnik, ki se prijavlja za določeno potovanje v organizaciji Oskar Plus. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.

V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje preko interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani www.oskarplus.net oziroma prodajalca www.agencija-oskar.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.

Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup/plačilo potovanja.

Ti splošni pogoji ne veljajo za nakupe letalskih vozovnic ter prodajo aranžmajev v organizaciji drugih ponudnikov turističnih aranžmajev, kjer nastopa Oskar Plus kot posrednik in potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Ti splošni pogoji tudi ne veljajo za pogoje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini (če je vključeno v ceno potovanja), kjer Oskar Plus ravno tako nastopa le kot posrednik in veljajo splošni pogoji zavarovalnice.

II. PRIJAVA IN POGODBA

Za razpisno potovanje v organizaciji Oskar Plus se potnik lahko prijavi v Oskar Plus, d.o.o. ali kateri drugi pooblaščeni agenciji. Program potovanja velja kot ponudba. Na osnovi ponudbe se potnik pisno ali ustno prijavi na ustrezno potovanje. Ob prijavi potnik prejme dokument pooblaščene agencije (račun/pogodbo o potovanju), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem potovanju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnega koli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku 3 (treh) dni po izdaji računa. S plačilom prvega obroka računa (akontacija) se šteje, da je pogodba sklenjena. Potnik je dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter izvršiti plačilo v skladu z določbami iz IV. točke teh splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.

Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev). Za zavezujočo prijavo se poleg plačanega 1. obroka računa šteje tudi vsaka prijava ali naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo ali delno plačilo cene potovanja ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.

Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za potovanja, ki jih organizira Oskar Plus za t.i. zaključene skupine oziroma po naročilu (individualne ponudbe). V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na ustrezno potovanje z izpolnitvijo prijavnice, ki je posebej izdelana na osnovi pogojev iz programa, oziroma s kakršno koli drugo pisno potrditvijo. Z izpolnitvijo prijavnice oziroma predložitvijo osebnih podatkov potnikov se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi potovanja dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev).

Agencija Oskar je v skladu s pogodbo dolžna potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot so napovedane v pogodbi oziroma programu potovanja, in skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.

Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi. Oskar Plus ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma lahko ne bi izpolnjeval tekom potovanja.

III. PRIJAVNINA IN VARŠČINA

Oskar Plus za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev v višini 15 EUR na rezervacijo oziroma v polovični višini za enodnevne izlete. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Oskar Plus lahko zaračuna potniku 21 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. V primeru, da potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.

IV. PLAČILO

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo pri Oskar Plus ali pooblaščeni agenciji, oziroma ko Oskar Plus prejme plačilo na transakcijski račun. Potnik ob prijavi plača 30 % cene potovanja, v kolikor ni na programu potovanja drugače označeno. Preostali del plača potnik najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Oskar Plus (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo prvega obroka pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik na plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved rezervacije in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi potovanja iz IX. točke teh splošnih pogojev.

Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Oskar Plus, Oskar Plus pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.

Oskar Plus lahko v programu določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njenemu predstavniku (“obvezno doplačilo na kraju samem”). V tem primeru Oskar Plus ne nastopa kot organizator niti kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno od izvajalca storitve na kraju samem.

>Kadar za potnika potovanje rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

V. CENE

Cene potovanja so določene s programom potovanja, ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceni so vštete storitve, navedene v programu potovanja. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe/izdaje računa.

V skladu z veljavno zakonodajo lahko Oskar Plus to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe, in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. V primeru spremembe cene iz tega naslova Oskar Plus najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom pisno obvesti potnika oziroma pooblaščeno turistično agencijo, ki je naredila rezervacijo, o tem, ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.

Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunavani v tuji valuti, obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave potovanja (planirana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20 – 23 dni pred odhodom). Za preračun se vzame tečaj Banke Slovenije.

Če zvišanje dogovorjene cene preseže deset odstotkov cene potovanja, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo Oskar Plus potniku vrnila vplačani znesek.

Ravno tako Oskar Plus v programu potovanja določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, katera se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. Oskar Plus lahko v programu navede to dodatno ceno (v obliki “obveznega doplačila v primeru velikosti skupine od/do oseb”). Ob prijavi Oskar Plus oziroma pooblaščena agencija potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz naslova “manjše skupine”, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.

VI. ARANŽMAJI, KJER OSKAR PLUS NI ORGANIZATOR POTOVANJA

V primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, nastopa v vlogi informatorja. V teh primerih podaja prejete informacije od organizatorja potovanja potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja potovanja. Na dokumentu Oskar Plus mora biti naveden organizator potovanja. Šteje se, da Oskar Plus prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.

VII. POSEBNE STORITVE IN DOPLAČILA PO ŽELJI

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni potovanja (enoposteljna soba, posebna prehrana, letalska karta, druga doplačila po želji, …) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

V primeru, da so k posameznemu potovanju razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje. Med samim potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku Oskar Plus v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.

V primeru posamezne prijave za potovanja lahko potnik prepusti Oskar Plus, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo, oziroma ki je pripravljen z njim deliti sobo. Ne glede na omenjeno pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na potovanje prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju potovanje odpove, mora drugi doplačati za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.

VIII. ODSTOPNINA

Potnik se ob prijavi lahko odloči za vplačilo odstopnine. Odstopnina znaša 5 % cene potovanja in se obračuna za vsakega potnika na rezervaciji. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine oziroma da odstopnina ni mogoča. Sporazum o odstopnini velja v primeru vojaškega vpoklica, bolezni in smrti v ožji družini (potnik, zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Potnik je na osnovi potrdil upravičen do vrnitve vplačanega zneska potovanja (brez odstopnine). Ne glede na plačano odstopnino ima Oskar Plus v primeru tovrstne potnikove odpovedi potovanja pravico tudi do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi. Prav tako potnik nima pravice do vračila stroškov za pridobitev vize.

V primeru, da je potnik vplačal odstopnino, vendar odpove potovanje iz drugih razlogov, se višina povračila stroškov odpovedi obračuna v skladu s IX. točko splošnih pogojev, potnik pa tudi nima pravice do vračila administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi, stroškov za pridobitev vize ter odstopnine.

Če potnik potovanja ne odpove pred odhodom, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. Smatra se tudi, da je potnik odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnih koli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali pred pričetkom potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačane odstopnine.

V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v času pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, pa ni položil odstopnine, ima Oskar Plus pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki z odpovedjo potovanja nastanejo. Razliko Oskar Plus vrne potniku.

Zahtevka za uveljavitev odstopnine ni mogoče uveljavljati po začetka potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja.

IX. POTNIKOVA SPREMEMBA POGODBE ALI ODPOVED POTOVANJA

Potnik ima pravico zahtevati spremembo pogodbe (npr. sprememba imena, dodatne storitve, sprememba namestitve ipd.) po njeni sklenitvi, Oskar Plus pa je dolžna preveriti v kolikor je to sploh mogoče. V primeru spremembe pogodbe na zahtevo potnika Oskar Plus lahko zaračuna potniku administrativne stroške v višini 21 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi splošnimi pogoji drugače določeno. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški (npr. sprememba letalske vozovnice), pa Oskar Plus zaračuna tudi povrnitev le-teh.

Potnik ima pravico do odpovedi potovanja, in sicer v poslovalnici, kjer se je prijavil, ali direktno na prijavnem mestu Oskar Plus. V primeru, ko potnik odpove potovanje, ima Oskar Plus pravico do povračila stroškov, ki so odvisni od časa, ki je ostal do pričetka potovanja. V vsakem primeru Oskar Plus zahteva povrnitev administrativnih stroškov rezervacije v višini 15 EUR. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški:

•  odpoved od 60 do 45 dni pred odhodom, 15% cene aranžmaja,
•  odpoved od 44 do 30 dni pred odhodom, 30% cene aranžmaja,
•  odpoved 29 do 22 dni pred odhodom, 50% cene aranžmaja,
•  odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80% cene aranžmaja,
•  odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100% cene aranžmaja.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, torej ki jih Oskar Plus narekujejo veljavni pogoji prodaje in/ali jih pogojujejo poslovni partnerji.

Ne glede na zgoraj določene stroške so stroški odpovedi lahko tudi drugačni, če tako piše v programu potovanja ali pogodbi.

Ob odpovedi potovanja pred odhodom mora potnik napisati pisno odpoved oziroma podpisati odpovedni dokument, ki mu ga v podpis ponudi Oskar Plus. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da potovanja ni odpovedal.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z Oskar Plus, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Oskar Plus zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.

Oskar Plus oziroma pooblaščena oseba lahko kadar koli pred potovanjem ali na dan odhoda zavrne osebo, kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih, oziroma ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Oskar Plus ima pravico tudi med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če sam ne skrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi. Oskar Plus bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja programa potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.

Višina stroškov odpovedi potovanja v primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, je določena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.

 X. ORGANIZATORJEVA SPREMEMBA PROGRAMA ALI ODPOVED POTOVANJA

Oskar Plus si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi minimalno potrebno – v programu navedeno – število potnikov. V primerih, ko Oskar Plus izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati potovanja, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše predvideno število potnikov.

Oskar Plus si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Oskar Plus pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Oskar Plus lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Oskar Plus, predvsem, če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Oskar Plus.
Oskar Plus si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Oskar Plus ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.

Odgovornost Oskar Plus je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Oskar Plus ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.

Oskar Plus ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.

V primeru, da Oskar Plus odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Oskar Plus potnika nemudoma obvesti.

V primeru, da stanje na kraju samem Oskar Plus ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Oskar Plus namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.

 XI. POTNI DOKUMENTI

Potnik mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Veljavnost dokumenta se upošteva na ZADNJI dan potovanja! Oskar za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.
Potnik je dolžan pridobiti vizume, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna Oskar Plus po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum Oskar Plus, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Oskar Plus potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če Oskar Plus ne dostavi vseh potrebnih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri Oskar Plus že vplačal pridobitev teh dokumentov.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam.

Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega potovanja ali povrnitve stroškov.

XII. OBVESTILA PRED ODHODOM/POTOVANJEM
Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve računa in posledično obveščanja o potovanju, nosi potnik. V primeru, da potnik v navedenem roku ne prejme obvestila, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova neprejete pošte Oskar Plus ne bo upoštevala.

XIII. ZDRAVSTVENI PREDPISI

Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Oskar Plus ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.

 XIV. PRTLJAGA

Oskar Plus ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, glasbeni inštrumenti ipd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili letalskega prevoznika, v kolikor v programu potovanja ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Pri nizkocenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo oddate ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo vzamete s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.

XV. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Oskar Plus bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno: pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.

XVI. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE

Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Oskar Plus na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij.

Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Oskar Plus le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.

Oskar Plus je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Oskar Plus dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Oskar Plus dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Oskar Plus ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.

Višina odškodnine je v primeru, če po krivdi Oskar Plus ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, omejena z višino vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Oskar Plus pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.

Neodvisno od tega pa odgovarja Oskar Plus potniku za škodo, ki je temu zaradi neustrezne izvedbe aranžmaja nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.

Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.

XVII. UPORABA PODATKOV

Oskar Plus vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s prijavo na potovanje pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje oz. pisno izrazi kadar koli kasneje.

XVIII. KONČNA DOLOČILA

V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.