Jan 31

Indonezijski trojček in Giliji

Čas trajanja potovanja Indonezija – Giliji: od 17 dni

Cena: od 2199 €

Program

ODHODI:

18.10.2019,   22.12.2019 (let iz Ljubljane, počitnice na Gilijih)

 

1. in 2. dan LJUBLJANA – JAKARTA. Zbor potnikov in polet z ljubljanskega ali bližnjega letališča proti vmesnemu letališču in dalje proti Jakarti v Indoneziji. Pristanek v Jakarti predvidoma v poznopopoldanskih urah naslednjega dne. Selamat datang; dobrodošli v Indoneziji. Vožnja do hotela. Namestitev. Počitek. (H, letalo)

3. dan JAKARTA – polet v MAKASSAR – PARE PARE. Zajtrk. Vožnja na letališče in polet v Makassar na Sulawesiju. Obiščemo staro pristanišče in spoznamo tradicionalne ladje Bugijev, obiščemo Fort Rotterdam in mestno mošejo. Odpeljemo po nižinskem južnem Sulawesiju do tradicionalnega mesta Pare Pare. Na poti spoznamo hišo in tradicijo sulaweških pomorščakov Bugijev. Namestitev v prijetnem preprostem hotelu/penzionu, ribja večerja. Nočitev. (H/P, ZV, letalo)

Poglej celoten program

4. dan PARE PARE – TANA TORAJA. Zajtrk. Potujemo v deželo višinskih Gorenjcev. Šesturna vožnja je polna zanimivih postankov; postanemo pri kokosovih orehih, pri Erotični gori in pri vhodu v mistično deželo Torajo. Po vstopu v Torajo obiščemo otroški grob v drevesu ter si privoščimo prvi sprehod po čudoviti višinski deželi. Prihod v hotel in namestitev. Tradicionalna večerja. Nočitev. (H, ZV)

5. – 6. dan TANA TORAJA. Zajtrk. Utonemo v bujni naravi in tradiciji pravljične dežele. Dva dneva sta namenjena spoznavanju enkratne kombinacije krščanstva in tradicionalnega verovanja aluk-to-dolo, ki največji pomen daje čaščenju prednikov. Vera vsebuje številne elemente kultov, mitov in ritualov. Tu ljudje živijo zato, da bi umrli. Prevzamejo nas skalne “vasi brez dima” ter lutke Tau Tau v Lemu, jamske grobnice in čudovita vasica Kete Kesu. Spoznamo tradicionalne tongokane, obiščemo lokalne megalite in otroške grobove v drevesih … Z nekaj sreče si bomo pogledali tudi ritual pogrebne slovesnosti, ki je ena svetovnih znamenitosti! V hribih nas čaka pravljična dežela Batutumonga s pogledi na najlepša riževa polja in sprehodi po odmaknjeni deželi. Večerjali bomo v lokalnih restavracijah. Nočitvi v hotelu. (H, ZV)

7. dan TANA TORAJA – MAKASSAR – polet na JAVO – YOGYAKARTA. Zelo zgodnji odhod. Zajtrk s panoramskim pogledom. Jutranji spust v dolino. Postanki na poti. Vožnja na letališče in polet proti Yogyakarti na Javi. Vstopili smo v drug svet; javanska civilizacija, muslimanski svet in povsod veliko ljudi. Po prihodu se odpeljemo v hotel in si privoščimo prost čas za uživanje ob bazenu ali lastno raziskovanje mesta. Večerja in nočitev. (H*, ZV, letalo)

8. dan YOGYAKARTA. Zajtrk. Yogyakarta je kulturna prestolnica 110-milijonske Jave, v kateri se živo spletajo kulture tisočletne zgodovine; od hindujskih in budističnih templjev do muslimanskih palač in mošej ter kolonialnih zgradb 18. in 19. stoletja. Mestu še vedno vlada sultan, katerega ime naj ostane skrivnost. Živi v palači Kraton, po kateri nas popelje eden od njegovih sodelavcev. Z rikšami se odpeljemo do ptičje tržnice, spoznamo tradicionalne obrti srebrarjev in izdelovalcev batika. Popoldne obiščemo hindujski tempelj Prambanan, kjer spoznamo hindujsko vizijo življenja, arhitekturo in bogato ornamentiko, prav tako pa nam prija sprehod po idiličnem okolju. Večerja v lokalni restavraciji. Po želji (za doplačilo) si lahko privoščite romantičen balet, v katerem se nam razkrije hindujski ep Ramayana. Vrnitev v hotel in nočitev. (H*, ZV, rikše)

9. dan YOGYAKARTA. Zajtrk. Doživet dan začnemo z vožnjo med riževimi polji in tradicionalnimi prizori proti največjemu budističnemu templju na svetu – čarobnemu Borobudurju (UNESCO), ki je v kamen vklesana vizija budističnega kozmosa, ena najlepših zgradb južne poloble. Na 2672 reliefih templja je vklesano celotno sporočilo budizma, občudujemo pa tudi kar 504 kipe Bude. Morda nam “srečni Buda” izpolni željo. Na poti v mesto postanemo na tradicionalni tržnici, zanimiv pa je tudi ogled senčnih lutk Vayang, ki predstavljajo 1000-letno tradicijo v tem mestu. Kosilo in prosto za lastno raziskovanje. Nočitev. (H*, ZK)

10. dan YOGYAKARTA – vlak v SURABAYO – ognjenik BROMO. Zajtrk. Vožnja na želežniško postajo in  jutranji vlak v Surabayo. Po prihodu vožnja proti gori Bromo. Kmalu doživimo neverjetne strmine, po katerih domačini gojijo vrtnine. Vstop v indonezijsko samobitnost, sprehod skozi vasi in polja, spoznamo življenje domačinov in se sprehodimo po višinski pokrajini. Namestitev v preprostem penzionu. Večerja in nočitev. (P*, ZV, vlak)

11. dan BROMO – BALI – LOVINA. Zgodaj zjutraj se odpeljemo na vrh zunanjega roba, kjer občudujemo tisto, po kar smo sem prišli – sončni vzhod, ki prebuja vulkana Bromo in Semeru! Iz zunanjega kraterja se odpeljemo na “morje peska”, od tam pa peš (ali s konji) na vrh notranjega kraterja, kjer lahko zremo v srčiko vulkana, iz katere se kadi dim in je zadnjič izbruhnil leta 2010. Vrnitev v hotel in zajtrk. Vožnja do Probolingga in z vlakom dalje do Banyuwangija. Vkrcamo se na trajekt že smo na Baliju. Vožnja po severni strani otoka do Lovine, namestitev in nočitev. (H, Z, džipi, trajekt)

12. dan LOVINA – s čolni na DELFINE – jezero BRATAN – TANAH LOT – UBUD. Zgodnje jutranji izlet s čolni na opazovanje delfinov. Vrnitev v hotel. Zajtrk. Vožnja v hrib v balijsko samobitnost proti jezeru Bratan. Na poti obiščemo čudovit slap in se sprehodimo po višinskem zelenju, srečamo se z opicami in končno ugledamo jezero Bratan. Na jezeru obiščemo tempelj jezerske boginje Pura Ulun Danu Bratan, ki odseva v mirni vodni gladini. Obiščemo tržnico z začimbami in tropskim sadjem. Vožnja do templja na otočku Tanah Lot ter doživetje obale Indijskega oceana v sončnem zahodu. Vožnja v Ubud. Namestitev. Prost večer v balijskem vzdušju. Nočitev. (H, Z)

13. dan UBUD – izlet v TAMPAKSIRING in GUNUNG KAWI. Po zajtrku se odpeljemo do Tampaksiringa in obiščemo vodni tempelj Tirta Empul ter tempelj Gunung Kawi. Na povratku obiščemo še začimbni vrt, kjer lahko kupimo najdražjo kavo na svetu in poslikamo riževa polja. Ubud je kulturna prestolnica Balija in če kje, prav tukaj lahko začutimo balijski navdih. Sprehodimo se po opičjem gozdu, ki slovi po odlični zemeljski energiji. Prosto popoldne, ki je namenjeno uživanju v vzdušju Ubuda, ki nas preseneti s trgovinicami z umetno obrtjo brez primere. Zvečer pa si v lokalnem teatru lahko ogledamo folklorno predstavo (za doplačilo). Nočitev. (H, Z)

14. dan UBUD – gliser na otočke GILI. Zajtrk. Vožnja do pristanišča ter vožnja z gliserjem na otočke Gili (okoli 90 minut). Po pristanku odkorakamo do našega hotela. Namestitev in prosto za počitnice. (H, Z, gliser)

15. dan Otočki GILI – počitnice. Zajtrk. Prost dan za počitnice. Otočki Gili so znani po čudovitih koralnih grebenih in odličnem letoviškem vzdušju z dobro hrano in obiljem dodatnih storitev. Nočitev. (H, Z)

16. in 17. dan Otočki GILI – čoln na LOMBOK – polet v JAKARTO – ISTANBUL – LJUBLJANA. Zajtrk. Prosto dopoldne in vožnja s čolnom z Gilijev na Lombok. V skladu s časom obiščemo lokalno tržnico v Mataramu. Vožnja na letališče in polet proti Jakarti. Sledi polet poti Istanbulu. Pristanek v Istanbulu. Počitek v hotelu ali izlet v središče mesta. Vožnja na letališče in polet proti Ljubljani. Konec potovanja. (Z, čoln, letalo)

Koristne informacije

CENA (najmanj 20 udeležencev) vključuje: letalski prevoz do Jakarte in nazaj, vse notranje lete po Indoneziji (Jakarta – Makassar, Makassar – Yogyakarta in Lombok – Jakarta), letališke pristojbine in varnostne takse (375), 12 nočitev z zajtrkom v hotelu 3-4*, 1 noč v preprostem, a čistem penzionu s TWC (Bromo), 1 nočitev v preprostem hotelu TWC AC (Pare Pare), obroke glede na opis v programu, prevoze in oglede s klimatiziranim avtobusom ali kombiji, vožnjo z bečaki v Yogyakarti, vožnjo z vlakom iz Jogyakarte v Surabayo, vožnjo s terenskimi vozili na vulkan Bromo in nazaj, vse izlete po gornjem opisu na Baliju, gliser z Balija na Gilije in čoln iz Gilijev na Lombok, slovensko vodenje in lokalne vodnike, vstopnine, stroške priprave in organizacije potovanja. Kosila in večerje so v hotelih ali v izbranih lokalnih restavracijah.

OBVEZNA DOPLAČILA:

Doplačilo za skupino v velikosti 15 – 19 oseb 150 €

DOPLAČILA PO ŽELJI:

Odstopnina (4,56 %) od vrednosti aranžmaja -TRIGLAV ** 4.56 %
Doplačilo za enoposteljno sobo 390 €
Doplačilo na kraju samem (priporočljive napitnine) 50 €
Zdr. zav. Coris, do 21 dni, posamično * 23.5 €
Zdr. zav. Mondial, do 22 dni, svet, posamično, osnovno kritje – S* 25.09 €
Zdr. zav. AS TUJINA PLUS, osnovno, do 21 dni 25.31 €

 

POPUSTI:

Članski popust od redne cene aranžmaja 3.5 %

Nočitve: 9 nočitev v hotelih 3-4*, na Sulawesiju 3 nočitve z zajtrkom v bolj preprostih hotelih na nivoju 2-3*, 1 nočitev v preprostem penzionu na Bromu, 1 nočitvi v preprostem hotelu/penzionu v Pare Pare.

Doplačilo po želji na kraju samem (na osebo):  balet Ramayana z večerjo v Yogyakarti 40 EUR.

VIZE: Slovenci vizuma za turistična potovanja do 30 dni ne potrebujemo. Potrebujemo potni list, ki je veljaven vsaj še 6 mesecev po zaključku potovanja

VIZE: Slovenski državljani ne potrebujejo vizuma za turistična potovanja do 30 dni. Potrebujemo potni list, ki je veljaven vsaj še 6 mesecev od zaključka potovanja.

ZDRAVJE: Obveznih cepljenj za Indonezijo ni. Na nekaterih območjih obstaja možnost okužbe z malarijo. Nekaj splošnih napotkov o zdravju na potovanju si lahko preberete na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje.

VREME: Zaobjemajoča ekvator ima Indonezija skozi celo leto podobno podnebje. Indonezija ne pozna štirih letnih časov, pač pa suho in mokro sezono, brez temperaturnih ekstremov in večjih nihanj. Večino otočja zajame mokra sezona med oktobrom in aprilom ter suha sezona med majem in septembrom. Mokra sezona pomeni več dežja, včasih v obliki hitre plohe enkrat dnevno, spet drugič s celodnevnim dežjem in tretjič lahko sploh ne dežuje cel dan ali celo več dni skupaj. Padavine se pojavljajo tudi v suhi sezoni in niso zelo predvidljive, je pa suha sezona rahlo toplejša in veliko bolj suha od mokre. Veliko je izjem, saj indonezijski arhipelag zajema ogromno območje. Vlaga v zraku je prisotna skozi celo leto.

Temperature po večini Indonezije so si skozi celo leto zelo podobne. Nižinska območja v bližini morja (do 500 m nadmorske višine) imajo dnevne temperature med 25 in 35°C, nočne med 18 in 25°C, redko nižje in redko višje. Višinska območja Indonezije (vse nad 500 m nadmorske višine) imajo rahlo nižje temperature, dnevne med 20 in 30°C, z naraščujočo nadmorsko višino temperatura lahko še kakšno stopinjo pade in nočne med 10 in 20°C, zelo redko nižje od 10°C. V suhi sezoni so temperature povprečno višje, kot v mokri, a velikih ekstremov in nihanj ni.

Katerikoli čas v letu je primeren za obisk Indonezije, saj so temperature skozi celo leto skoraj enake, padavine pa je zelo težko predvideti in tudi v najbolj »mokrih« obdobjih ni toliko dežja, da bi bilo potovanje zato močno oteženo. Kot najbolj primeren čas pa se omenja obdobje med aprilom in oktobrom za večino arhipelaga.

Več informacij na www.wunderground.com .

HRANA IN PIJAČA: Indonezija ima zaradi svoje velikosti izjemno raznoliko kulinariko glede na območje, kjer se nahajamo. Vsem pa je skupna osnova, katero Indonezijci imenujejo nasi. To je seveda nepogrešljivi riž! Riž pride v Indoneziji na krožnik v mnogo oblikah, najpogostejša in najbolj priljubljena riževa jed pa je nasi goreng. Gre za riž, pražen z različnimi dodatki, ki se spreminjajo od kuharja do kuharja. Pogost je tudi riž z različnimi omakami in dodatki, ki se prav tako spreminjajo in imajo navadno veliko zelenjave in malo mesa. Seveda raznolika indonezijska kuhinja pozna tudi druge jedi in mnogo regionalnih specialitet. Ob morju so seveda na voljo tudi mnoge jedi z morsko hrano, katero v Indoneziji tudi pripravijo na čisto svoj način.

V Indoneziji je na voljo tudi veliko zanimivega tropskega sadja, ki je samo zase poslastica. Dovolj je tudi raznovrstnih slaščic, saj so Indonezijci sami veliki sladkosnedi. Veliko je tudi zanimivih in nenavadnih posebnosti v indonezijski kuhinji, ki so značilne samo za kraj, kjer jih pripravljajo.

Med pijačami prevladujejo brezalkoholne pijače, saj je Indonezija večinsko muslimanska država. Med njimi je veliko svežih sokov in različnih napitkov, sveže kokosove vode in ostalih bolj klasičnih »sladkih« pijač. Alkoholne pijače niso pogoste, a najbolj znano indonezijsko pivo Bintang se dobi skoraj povsod.

Svetujemo vam pitje zgolj ustekleničene vode. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

VARNOST: Indonezija je varna dežela. Ljudje so prijazni in odprti, hitro boste začutili njihovo naklonjenost in prijetnost. Tujce sprejemajo z zanimanjem in odprtimi srci. Če boste spoštovali njihove običaje, jih lahko doživite še veliko močneje. V turističnih krajih, v gneči tržnic, se lahko gibljejo žeparji, ki jim zadiši vaša lastnina.

Priporočamo vam, da ste ves čas pozorni na osebno lastnino in da ne nosite na potovanje dragocenosti ali drugih vrednejših predmetov! Organizator potovanja ne odgovarja za njihovo morebitno izgubo.

OBLEKA: Indonezija je večinoma muslimanska dežela. Predlagamo, da vaša garderoba vključuje obleko, ki zakriva ramena, dekolte in kolena (dolgi kratki rokavi, »kapri« polkratke hlače, zračna krila …). S spoštovanjem lokalne kulture si tudi sami pridobimo spoštovanje domačinov.

Pripravite se na toplo tropsko vreme, ne pozabite pa vzeti s sabo nekaj kosov toplih oblačil, ki vedno lahko pridejo prav. Še posebej, če se odpravljate v kakšne višinske predele, topla oblačila ne bodo odveč. Zelo pomembna je dobra zaščita pred tropskim soncem.

Pri obutvi vam priporočamo odprte čevlje (močnejše sandale z dobrim podplatom) za večji del potovanja in lahke pohodne čevlje, če potovanje vsebuje daljše pohode ali treking.

Ne pozabite na brisačo in kopalke, prav vam pride lahko tudi manjši dežnik, ki ščiti tako pred soncem, kot pred nepričakovano ploho!

LOKALNA VALUTA: Indonezijska Rupija;

KREDITNE KARTICE, BANKOMATI: S kreditnimi karticami lahko plačujete v večjih trgovinah v mestih. Denar lahko dvignete tudi na bankomatih z različnimi provizijami (VISA, MASTERCARD, nekje MAESTRO). Včasih dvigovanje na bankomatih in plačevanje s kreditnimi karticami ne deluje, zato vam priporočamo dovolj gotovine za vsak slučaj! Priporočamo gotovino (če boste imeli USD, vzemite bankovce, ki niso poškodovani in niso starejši od letnika 2003).

PLANIRANI STROŠKI: Za tekočo potrošnjo (hrana, pijača, manjši nakupi) poraba od 20 do 30 EUR na dan. V gornji znesek niso vštete priporočljive napitnine in doplačila.

KOMUNIKACIJA, TELEFON, INTERNET: Klicna številka iz Indonezije v Slovenijo je 00386 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Klicna številka iz Slovenije v Indonezijo je 0062 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Slovenski mobiteli večinoma delujejo, internet je na voljo v večjih krajih.

ELEKTRIČNA NAPETOST: 220 V. Uporabljajo enake vtičnice kot v Sloveniji.

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI

Velikost: 1.904.569 km2
Prebivalstvo: cca. 249 milijonov
Glavno mesto: Jakarta
Jezik: bahasa Indonesia (uradni jezik) + množica neuradnih lokalnih jezikov.
Vera: islam 86,1%, protestantizem 5,7%, rimo-katoliška 3%, hinduizem 1,8%, ostalo oz. neopredeljeni 3,4%
Ureditev: republika, 30 provinc in 2 specialni regiji, predsednik države: Susilo Bambang Yudhoyono
Lokalni čas: GMT + 6, +7, +8 (Indonezija je razdeljena na tri časovne prostore)
Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …

 

Splošni pogoji - organizator potovanja: AGENCIJA OSKAR

I. SPLOŠNA DOLOČILA

Ti splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Oskar d.o.o. (v nadaljevanju Oskar Plus) oziroma v njenem imenu pooblaščena agencija, in potnik, ki se prijavlja za določeno potovanje v organizaciji Oskar Plus. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.

V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje preko interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani www.oskarplus.net oziroma prodajalca www.agencija-oskar.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.

Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup/plačilo potovanja.

Ti splošni pogoji ne veljajo za nakupe letalskih vozovnic ter prodajo aranžmajev v organizaciji drugih ponudnikov turističnih aranžmajev, kjer nastopa Oskar Plus kot posrednik in potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Ti splošni pogoji tudi ne veljajo za pogoje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini (če je vključeno v ceno potovanja), kjer Oskar Plus ravno tako nastopa le kot posrednik in veljajo splošni pogoji zavarovalnice.

II. PRIJAVA IN POGODBA

Za razpisno potovanje v organizaciji Oskar Plus se potnik lahko prijavi v Oskar Plus, d.o.o. ali kateri drugi pooblaščeni agenciji. Program potovanja velja kot ponudba. Na osnovi ponudbe se potnik pisno ali ustno prijavi na ustrezno potovanje. Ob prijavi potnik prejme dokument pooblaščene agencije (račun/pogodbo o potovanju), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem potovanju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnega koli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku 3 (treh) dni po izdaji računa. S plačilom prvega obroka računa (akontacija) se šteje, da je pogodba sklenjena. Potnik je dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter izvršiti plačilo v skladu z določbami iz IV. točke teh splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.

Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev). Za zavezujočo prijavo se poleg plačanega 1. obroka računa šteje tudi vsaka prijava ali naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo ali delno plačilo cene potovanja ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.

Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za potovanja, ki jih organizira Oskar Plus za t.i. zaključene skupine oziroma po naročilu (individualne ponudbe). V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na ustrezno potovanje z izpolnitvijo prijavnice, ki je posebej izdelana na osnovi pogojev iz programa, oziroma s kakršno koli drugo pisno potrditvijo. Z izpolnitvijo prijavnice oziroma predložitvijo osebnih podatkov potnikov se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi potovanja dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev).

Agencija Oskar je v skladu s pogodbo dolžna potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot so napovedane v pogodbi oziroma programu potovanja, in skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.

Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi. Oskar Plus ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma lahko ne bi izpolnjeval tekom potovanja.

III. PRIJAVNINA IN VARŠČINA

Oskar Plus za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev v višini 15 EUR na rezervacijo oziroma v polovični višini za enodnevne izlete. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Oskar Plus lahko zaračuna potniku 21 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. V primeru, da potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.

IV. PLAČILO

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo pri Oskar Plus ali pooblaščeni agenciji, oziroma ko Oskar Plus prejme plačilo na transakcijski račun. Potnik ob prijavi plača 30 % cene potovanja, v kolikor ni na programu potovanja drugače označeno. Preostali del plača potnik najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Oskar Plus (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo prvega obroka pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik na plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved rezervacije in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi potovanja iz IX. točke teh splošnih pogojev.

Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Oskar Plus, Oskar Plus pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.

Oskar Plus lahko v programu določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njenemu predstavniku (“obvezno doplačilo na kraju samem”). V tem primeru Oskar Plus ne nastopa kot organizator niti kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno od izvajalca storitve na kraju samem.

>Kadar za potnika potovanje rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

V. CENE

Cene potovanja so določene s programom potovanja, ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceni so vštete storitve, navedene v programu potovanja. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe/izdaje računa.

V skladu z veljavno zakonodajo lahko Oskar Plus to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe, in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. V primeru spremembe cene iz tega naslova Oskar Plus najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom pisno obvesti potnika oziroma pooblaščeno turistično agencijo, ki je naredila rezervacijo, o tem, ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.

Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunavani v tuji valuti, obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave potovanja (planirana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20 – 23 dni pred odhodom). Za preračun se vzame tečaj Banke Slovenije.

Če zvišanje dogovorjene cene preseže deset odstotkov cene potovanja, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo Oskar Plus potniku vrnila vplačani znesek.

Ravno tako Oskar Plus v programu potovanja določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, katera se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. Oskar Plus lahko v programu navede to dodatno ceno (v obliki “obveznega doplačila v primeru velikosti skupine od/do oseb”). Ob prijavi Oskar Plus oziroma pooblaščena agencija potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz naslova “manjše skupine”, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.

VI. ARANŽMAJI, KJER OSKAR PLUS NI ORGANIZATOR POTOVANJA

V primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, nastopa v vlogi informatorja. V teh primerih podaja prejete informacije od organizatorja potovanja potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja potovanja. Na dokumentu Oskar Plus mora biti naveden organizator potovanja. Šteje se, da Oskar Plus prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.

VII. POSEBNE STORITVE IN DOPLAČILA PO ŽELJI

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni potovanja (enoposteljna soba, posebna prehrana, letalska karta, druga doplačila po želji, …) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

V primeru, da so k posameznemu potovanju razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje. Med samim potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku Oskar Plus v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.

V primeru posamezne prijave za potovanja lahko potnik prepusti Oskar Plus, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo, oziroma ki je pripravljen z njim deliti sobo. Ne glede na omenjeno pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na potovanje prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju potovanje odpove, mora drugi doplačati za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.

VIII. ODSTOPNINA

Potnik se ob prijavi lahko odloči za vplačilo odstopnine. Odstopnina znaša 5 % cene potovanja in se obračuna za vsakega potnika na rezervaciji. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine oziroma da odstopnina ni mogoča. Sporazum o odstopnini velja v primeru vojaškega vpoklica, bolezni in smrti v ožji družini (potnik, zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Potnik je na osnovi potrdil upravičen do vrnitve vplačanega zneska potovanja (brez odstopnine). Ne glede na plačano odstopnino ima Oskar Plus v primeru tovrstne potnikove odpovedi potovanja pravico tudi do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi. Prav tako potnik nima pravice do vračila stroškov za pridobitev vize.

V primeru, da je potnik vplačal odstopnino, vendar odpove potovanje iz drugih razlogov, se višina povračila stroškov odpovedi obračuna v skladu s IX. točko splošnih pogojev, potnik pa tudi nima pravice do vračila administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi, stroškov za pridobitev vize ter odstopnine.

Če potnik potovanja ne odpove pred odhodom, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. Smatra se tudi, da je potnik odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnih koli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali pred pričetkom potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačane odstopnine.

V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v času pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, pa ni položil odstopnine, ima Oskar Plus pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki z odpovedjo potovanja nastanejo. Razliko Oskar Plus vrne potniku.

Zahtevka za uveljavitev odstopnine ni mogoče uveljavljati po začetka potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja.

IX. POTNIKOVA SPREMEMBA POGODBE ALI ODPOVED POTOVANJA

Potnik ima pravico zahtevati spremembo pogodbe (npr. sprememba imena, dodatne storitve, sprememba namestitve ipd.) po njeni sklenitvi, Oskar Plus pa je dolžna preveriti v kolikor je to sploh mogoče. V primeru spremembe pogodbe na zahtevo potnika Oskar Plus lahko zaračuna potniku administrativne stroške v višini 21 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi splošnimi pogoji drugače določeno. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški (npr. sprememba letalske vozovnice), pa Oskar Plus zaračuna tudi povrnitev le-teh.

Potnik ima pravico do odpovedi potovanja, in sicer v poslovalnici, kjer se je prijavil, ali direktno na prijavnem mestu Oskar Plus. V primeru, ko potnik odpove potovanje, ima Oskar Plus pravico do povračila stroškov, ki so odvisni od časa, ki je ostal do pričetka potovanja. V vsakem primeru Oskar Plus zahteva povrnitev administrativnih stroškov rezervacije v višini 15 EUR. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški:

•  odpoved od 60 do 45 dni pred odhodom, 15% cene aranžmaja,
•  odpoved od 44 do 30 dni pred odhodom, 30% cene aranžmaja,
•  odpoved 29 do 22 dni pred odhodom, 50% cene aranžmaja,
•  odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80% cene aranžmaja,
•  odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100% cene aranžmaja.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, torej ki jih Oskar Plus narekujejo veljavni pogoji prodaje in/ali jih pogojujejo poslovni partnerji.

Ne glede na zgoraj določene stroške so stroški odpovedi lahko tudi drugačni, če tako piše v programu potovanja ali pogodbi.

Ob odpovedi potovanja pred odhodom mora potnik napisati pisno odpoved oziroma podpisati odpovedni dokument, ki mu ga v podpis ponudi Oskar Plus. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da potovanja ni odpovedal.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z Oskar Plus, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Oskar Plus zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.

Oskar Plus oziroma pooblaščena oseba lahko kadar koli pred potovanjem ali na dan odhoda zavrne osebo, kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih, oziroma ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Oskar Plus ima pravico tudi med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če sam ne skrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi. Oskar Plus bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja programa potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.

Višina stroškov odpovedi potovanja v primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, je določena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.

 X. ORGANIZATORJEVA SPREMEMBA PROGRAMA ALI ODPOVED POTOVANJA

Oskar Plus si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi minimalno potrebno – v programu navedeno – število potnikov. V primerih, ko Oskar Plus izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati potovanja, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše predvideno število potnikov.

Oskar Plus si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Oskar Plus pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Oskar Plus lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Oskar Plus, predvsem, če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Oskar Plus.
Oskar Plus si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Oskar Plus ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.

Odgovornost Oskar Plus je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Oskar Plus ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.

Oskar Plus ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.

V primeru, da Oskar Plus odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Oskar Plus potnika nemudoma obvesti.

V primeru, da stanje na kraju samem Oskar Plus ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Oskar Plus namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.

 XI. POTNI DOKUMENTI

Potnik mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Veljavnost dokumenta se upošteva na ZADNJI dan potovanja! Oskar za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.
Potnik je dolžan pridobiti vizume, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna Oskar Plus po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum Oskar Plus, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Oskar Plus potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če Oskar Plus ne dostavi vseh potrebnih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri Oskar Plus že vplačal pridobitev teh dokumentov.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam.

Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega potovanja ali povrnitve stroškov.

XII. OBVESTILA PRED ODHODOM/POTOVANJEM
Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve računa in posledično obveščanja o potovanju, nosi potnik. V primeru, da potnik v navedenem roku ne prejme obvestila, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova neprejete pošte Oskar Plus ne bo upoštevala.

XIII. ZDRAVSTVENI PREDPISI

Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Oskar Plus ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.

 XIV. PRTLJAGA

Oskar Plus ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, glasbeni inštrumenti ipd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili letalskega prevoznika, v kolikor v programu potovanja ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Pri nizkocenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo oddate ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo vzamete s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.

XV. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Oskar Plus bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno: pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.

XVI. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE

Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Oskar Plus na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij.

Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Oskar Plus le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.

Oskar Plus je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Oskar Plus dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Oskar Plus dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Oskar Plus ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.

Višina odškodnine je v primeru, če po krivdi Oskar Plus ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, omejena z višino vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Oskar Plus pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.

Neodvisno od tega pa odgovarja Oskar Plus potniku za škodo, ki je temu zaradi neustrezne izvedbe aranžmaja nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.

Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.

XVII. UPORABA PODATKOV

Oskar Plus vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s prijavo na potovanje pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje oz. pisno izrazi kadar koli kasneje.

XVIII. KONČNA DOLOČILA

V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.