Feb 01

Čarobna Namibija

Čas trajanja potovanja Čarobna Namibija: od 12 dni

Cena: od 2397 €

Program

ODHODI:

26.3.2020 (polno, čakalna vrsta)   9.4.2020 (zagotovljeno),   21.4.2020 (zagotovljeno),   20.9.2020

 

– puščava Namib, sipine Sossusvlei, letoviški Swakopmund
– pravi safari v Nacionalnem parku Etosha,
– Himbe in Bušmani

 

1. dan  LJUBLJANA – ZAGREB – DOHA – WINDHOEK. Zbor v Ljubljani v jutranjih urah ter vožnja v Zagreb, od koder preko Dohe poletimo proti Windhoeku. (letalo)

2. dan  WINDHOEK. Po pristanku v prestolnici Namibije uredimo mejne formalnosti in se odpeljemo v središče namibijskega glavnega mesta. Dan je namenjen ogledu glavnih znamenitosti, aklimatizaciji in pripravi na pot. Priložnost za nakupe, saj bomo že kmalu v puščavi, kjer je vsak priboljšek luksuz. Nastanitev v hotelu ali penzionu na obrobju mesta. (H)

Poglej celoten program

3. dan  WINDHOEK – NAMIB – NP NAUKLUFT – SESRIEM. Čas za akcijo! Vkrcamo se na terenski avtobus, ki bo naš prijatelj celotno potovanje. Kam nas danes pelje prašna cesta? Oranžno gorovje in oranžni pesek … Vozimo po robu puščave Namib. Puščava se razteza skoraj 2000 km ob atlantski obali, vse od Republike Južne Afrike in Namibije do južne Angole. V odmaknjeni naravi kosilo. Vstopimo v Nacionalni park Namib-Naukluft, zagotovo največjo atrakcijo Namibije. Peščeno morje, ki je veliko za dve in pol Sloveniji, je pravi raj za ljubitelje puščav. Na poti do cilja prečkamo lunino pokrajino, golo puščavo, se ustavimo pri napajališčih, postavimo kamp in uživamo v naravi. Večerja. Doživetje noči z zvezdami prekritega neba, tišine puščave, ki jo le občasno pretrga klic šakala ali oglašanje puščavskega gekona … (O, ZKV)

4. dan SESRIEM – SOSSUSVLEI – SWAKOPMUND. Zajtrk. Med najvišjimi sipinami na svetu se podamo do Sossusvleija. Osrčje peščenega morja nas očara, kljub za življenje neprijaznemu okolju opazimo v pesku sledi živali in afriške rože. Tu so najslavnejša sipina “Dune 45”, najvišja sipina na svetu “Big Daddy” (325 m), mrtvo jezero Deadvlei in drugi puščavski spomeniki. Sprehajamo se med sipinami, se na kakšno povzpnemo, občutimo drsenje mivke skozi prste, prevzame nas občutek svobode na vrhu puščave. Pot nadaljujmo proti atlantski obali. Na poti bo kar nekaj priložnosti za postanek in fotografiranje ter tudi kosilo. Proti večeru prispemo do nekdanjega nemškega kolonialnega letovišča. Namestitev v penzionu in nočitev. (P*, ZK)

5. dan  SWAKOPMUND – izlet na Cape Cross. Zajtrk. Odpravimo se na izlet do bližnjega rta Cape Cross, kjer živi največja kolonija morskih levov na svetu (odvisno od sezone, a stalno jih je tu okoli 80.000). Vrnitev v Swakopmund. Prosto popoldne izkoristimo za samostojno raziskovanje mesta. Swakopmund je bilo glavno pristanišče nemške jugozahodne Afrike in je lep primer kolonialne arhitekture, danes pa slovi tudi kot center za take in drugačne avanture. Za doplačilo se lahko podate v puščavo s štirikolesniki, deskate po sipinah, skočite s padalom, preletite puščavo Namib z lahkim letalom … ali pa preprosto uživate prost dan v mestu. Nočitev v penzionu. (P*, Z)

6. dan SWAKOPMUND – SPITZKOPPE – TWYFELFONTEIN. Zajtrk. Potujemo skozi sušno pokrajino proti gorovju Spitzkoppe. Ogromne megalitske skale ležijo razmetane po sicer ravni pokrajini. Slikovita pokrajina izmenjuje prizore iz kilometra v kilometer, dokler ne prispemo v dolino Twyfelfontein, ki je znana po številnih poslikavah Bušmanov. Kosilo in raziskovanje naj se začne. Danes je to eno izmed pomembnejših nahajališč petroglifov (skalnih poslikav), teh je kar 2000. Večinoma gre za živalske motive, ki nam razkrijejo povezavo med njihovimi obredi in lovom kot načinom preživetja. Postavimo kamp in si privoščimo večerjo. Nočitev v šotorih. (O, ZKV)

7. dan TWYFELFONTEIN – OTJITOTONGWE – KAMANJAB. Zjutraj pospravimo šotore, pozajtrkujemo, nato pa nas pot vodi proti zavetišču Otjitotongwe, kjer si ogledamo hranjenje gepardov, gremo z njimi na sprehod in se jih morda celo dotaknemo. Ves čas so ob nas številne ptice in kakšen dik-dik. Smo v naravi, ne živalskem vrtu. Nočitev v šotorih. (O, ZKV)

8. dan KAMANJAB (Himbe) – NP ETOSHA. Po zajtrku obiščemo skupnost plemena Himba. V vasi v bližini spoznamo njihovo kulturo. Razkrijejo nam skrivnost njihove lepote, način življenja, domove, z nami pa seveda malo tudi trgujejo. Himbe so eno redkih ljudstev v Afriki, ki se še trudijo ohraniti svojo tradicionalno kulturo. Trenutno jih je še okoli 30.000. Popoldan vstopimo v narodni park Etosha, prvi safari. Nočitev v kampu, v šotorih. (O, ZKV)

9. dan  NP ETOSHA. Zgodaj vstanemo, pospravimo šotore, si privoščimo zajtrk in začnemo z raziskovanjem parka. NP Etosha je malenkost večji od Slovenije, ime pa pomeni “velik bel prostor suhe vode”, saj tretjino parka pokriva slana puščava, ki se le nekajkrat letno ob močnih padavinah spremeni v plitko jezero, ob robu katerega se nato zbirajo flamingi in pelikani. Preostanek parka je savana, posejana z grmičevjem, na vsake toliko pa izstopi še kakšna akacija. Ustavimo se pri številnih napajališčih, kjer se predvsem zjutraj in popoldne zadržujejo živali. Kaj točno bomo videli, ne vemo, a z malo sreče se znajdemo sredi črede slonov, zeber, žiraf … Morda opazimo levinjo z mladički, prebudimo spečega leoparda na drevesu … Le kakšne prizore nam ta dan ponudi narava? Kosilo si privoščimo na poti. Proti večeru prihod v kamp, postavitev šotorov in večerja. Nočitev v šotorih. (O, ZKV)

10. dan NP ETOSHA – WINDHOEK. Zajtrk. Slovo do Etoshe, čas za vožnjo proti jugu, na izhodišče naše namibijske poti. Vračamo se namreč v prestolnico, kamor prispemo pozno popoldan, tako da bo dovolj časa za sprostitev, dober obrok in spanec v hotelčku oz. penzionu. No, seveda se bomo na tej 450-kilometrski poti ustavljali in še kaj ogledali, pojedli. Za pravi občutek po našem vozilu spustimo lokalno glasbo in … ostane le še užitek na poti. (H, ZK)

11.-12. dan WINDHOEK – DOHA – ZAGREB – LJUBLJANA. V miru pozajtrkujemo, spijemo kavico, morda še sprehod ali zadnji nakup in vožnja na letališče. Naš krog je sklenjen in za nami je polno doživetij. Tudi mi smo drugačni. Let preko Dohe v Zagreb, od koder bo organiziran avtobusni prevoz do Ljubljane. Nam bodo doma sploh verjeli, kaj vse smo doživeli? (Z, letalo)

Dokončen program potovanja se lahko razlikuje od gornjega opisa. Pridržujemo si pravico do sprememb in prilagoditev potovanja zaradi voznih redov letal ali drugih izrednih okoliščin, ki jih ni bilo mogoče pričakovati ob njegovi pripravi.

Koristne informacije

CENA vključuje (najmanj 7 potnikov): povratni prevoz iz Ljubljane na odhodno letališče, mednarodni let Zagreb-Windhoek-Zagreb, letališke in varnostne pristojbine (97 EUR), najem in vsi stroški terenskega safari tovornjaka za potovanja po Afriki z gorivom in vso potrebno kamp opremo, lokalni vodnik in kuhar, namestitve in prehrano po spodnjem opisu s taksami, spodaj navedene vstopnine, slovensko vodenje, stroške priprave in organizacije potovanja.

OBVEZNA DOPLAČILA:

Vizum za Namibijo 120 €
Doplačilo za skupino v velikosti 10 – 14 oseb 100 €

DOPLAČILA PO ŽELJI:

Doplačilo na kraju samem (priporočljive napitnine) 50 €
Odstopnina (4,56 %) od vrednosti aranžmaja -TRIGLAV ** 4.56 %
Doplačilo za enoposteljno sobo 210 €
Zdr. zav. Mondial, do 15 dni, svet, posamično, osnovno kritje – S* 19.78 €

POPUSTI:

Popust za otroke 2-12 let na osnovnem ležišču 5 %

Namestitve in prehrana: lepi in urejeni penzioni, kampi; raznoliko, a vedno udobno in čisto.

Penzioni/hoteli: 4 nočitve v dvoposteljnih sobah z zajtrkom.

Kampiranje:5x kampiramo na poti, polni penzion pri kampiranju. Kampe postavimo v urejenem okolju, v nekaterih kampih je tudi bazen in bar. Kamp postavimo skupaj v ekipnem duhu, sodelovanje je ključnega pomena za hitro postavljanje in pospravljanje kampa. Vsa oprema je že na kamionu: šotori (2.1 m x 2.1 m za dve osebi), podloge (s seboj vzamemo le spalno vrečo), mize, stoli, oprema za kuhanje, voda … Kuhinjo pa prepustimo lokalni ekipi.

Vključene vstopnine: Sesriem, Sossusvlei, Cape Cross, Spitzkoppe, obisk Himb, NP Etosha, gepardi.

CENA NE VKLJUČUJE: vizumov, hrane in pijače, ki ni vključena v program, spalne vreče, dodatnih izletov in aktivnosti, napitnin.

Predvideni stroški na potovanju:

– tekoči stroški (hrana, pijača, drobne malenkosti): približno 150 EUR za celotno potovanje.

Doplačila po želji na kraju samem (informativne cene):

– deskanje po pesku v Swakopmundu: 45 EUR,

– štirikolesniki Swakopmund: 70 EUR,

– polet z letalom nad puščavo Namib: 120 EUR.

– skok s padalom na puščavo Namib: 150 EUR.

Kako potujemo?

Prevoz: glavnino poti po Namibiji opravimo s terenskim tovornjakom, predelanim prav v te namene. Sedeži so dovolj udobni za daljšo vožnjo, vozilo pa varno in masivno za premagovanje ovir na poti. Okna tovornjaka so zatemnjena zaradi močnega sonca, lahko pa se odprejo za lepši razgled na okolico in možnost fotografiranja. V vozilu se nahaja prostor za shranjevanje prtljage, elektrika (vtičnice), hladilna torba ter mize in stoli, ki nam dobro služijo ob postankih za kosilo na poti ter preživljanje skupnega časa ob večerih.

Razdalje med obiskanimi kraji v Afriki so velike. Odvisno od ceste in vremena ipd. je potovalna hitrost med 50 in 90 km/h. Nekatere ceste so dobre, asfaltirane, druga slabše, tudi makadamske.

Prtljaga: v našem vozilu so sefi, kamor vsak dan spravljamo prtljago tekom vožnje. Sefi so globoki, vendar ne tudi široki. S tem namenom toplo priporočamo »mehko« prtljago, torej takšno, ki se jo da nekoliko stisniti. Nahrbtniki oz. športne potovalne torbe vseh velikosti so najboljša izbira. Za večje kovčke v predalnikih ne bo prostora, kar posledično pomeni manj prostora v vozilu za vse in prah na vaši prtljagi. Ker bo glavna prtljaga večino dneva spravljena, priporočamo, da imate pri sebi manjši nahrbtnik oz. potovalno vrečo, kamor spravite vse dnevne potrebščine.

Nastanitev: različno. V Windhoeku in Swakopmundu smo nastanjeni v sobah (hotelček ali penzion), povsod drugod kampiramo.

Po prihodu v kamp vsak član skupine aktivno sodeluje: vsak večer sam (oz. v dvoje) postavi svoj šotor in ga naslednje jutro tudi podre, pospravi in skrbi za vzdrževanje. Pri tem si seveda pomagamo, skupaj smo najmočnejši.

Kamp oprema vključuje: šotor velikosti za dve osebi, podlogo za spanje; mize in stole; krožnike, pribor; spalno vrečo potniki prinesemo od doma oz. si jo po predhodnem naročilu sposodimo od organizatorja potovanja.

Obroki: različno. Večino dni so na poti vključeni vsi obroki (zajtrk, kosilo, večerja). Večino teh obrokov pripravimo kar sami. Obroke pripravi lokalni vodnik oz. kuhar, mi pa mu z veseljem priskočimo na pomoč tako pri pripravi hrane (drobna opravila kot so rezanje solate) kot postavljanju mize, stolov ter po koncu tudi pomivanju (izmenično po dogovoru). Kosila na poti so preprosta, večerja pa je družaben večerni dogodek.

Na dneve, ko kosilo ali večerja nista vključena, pokušamo lokalno hrano v restavracijah.

Svetujemo vam ZGOLJ pitje ustekleničene vode.

VIZE:
NAMIBIJA: Slovenci potrebujemo namibijski vizum. Pridobimo ga na veleposlaništvu na Dunaju. Dober mesec pred odhodom vas bomo pozvali, da nam pošljete izpolnjen obrazec (pošljemo mi), 1 fotografijo za dokumente in original potni list. Potni list vam bo organizator potovanja vrnil na dan odhoda. V času urejanja vizuma ( približno mesec pred odhodom in do potovanja) ne boste imeli dostopa do potnega lista!

ZDRAVJE: obveznih cepljenj ni. Priporočljivo je cepljenje za rumeno mrzlico. Namibija (nekatera območja) spada tudi med malarična območja. Nekaj splošnih napotkov o zdravju na potovanju si lahko preberete na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje Ljubljana, Zaloška 29, 1000 Ljubljana, telefon: (01) 586 39 00. Za več informacij obiščite: http://www.nijz.si

V primeru, da bomo leteli čez Johannesburg, bomo morali pridobiti tudi južnoafriški tranzitni vizum. Prav tako ga pridobimo na veleposlaništvu na Dunaju.

ZDRAVJE: Obveznih cepljenj ni. Pogojno obvezno je cepljenje za rumeno mrzlico. Namibija spada tudi med malarična območja. O zdravju se posvetujte na Zavodu za zdravstveno varstvo Ljubljana, Zaloška 29, 1000 Ljubljana, tel.: 386 (0) 1 586-39-00, fax.: 386 (0) 1 540-31 90, info@zdravinapot.si;

VREME:Namibija je delno prekrita s puščavo Namib, eno najbolj suhih puščav na svetu. Zato je njeno podnebje večino leta pretežno suho in prijetno. Padavin na splošno ni veliko in se pojavljajo zgolj v določenih območjih.

Zelo prijetna v Namibiji sta meseca april in maj, ko je zelo malo padavin, zrak je svež, narava je zelena, ni prahu v zraku. Tudi temperature so prijetne in se redko dvignejo do sicer pogostih 40°C. Med junijem in avgustom postane namibijsko vreme še hladnejše in bolj suho, noči so ekstremno hladne in pojavljajo se velike temperaturne razlike med dnevom in nočjo, ponoči lahko padejo temperature pod 0°C.

September in oktober sta ponovno toplejša v Namibiji, noči niso tako hladne, je pa to obdobje zelo suho in pogosto je veliko prahu v zraku. November je v Namibiji spremenljiv in nepredvidljiv, je zadnji suh mesec pred dežjem, lahko pa se padavine pojavijo tudi takrat. Med decembrom in marcem je v Namibiji največ padavin, ki se najpogosteje pojavljajo v obliki lokalnih popoldanskih neviht.

Najbolj priporočljivi meseci za potovanje v Namibijo so med aprilom in oktobrom. To je tudi čas, ko se v narodnih parkih lahko vidi veliko živali.

Za več informacij lahko pogledate: www.wunderground.com .

HRANA IN PIJAČA: Namibijska kulinarika se je razvila na podlagi vplivov staroselskih etničnih skupin (Himba, Herero in San) ter vplivov nemških in britanskih kolonizatorjev. Prehrana domordnih ljudstev je preprosta in sestavljena iz tega, kar raste in živi v divjini ter zelo odvisna od sezone. Največkrat so na jedilniku sadje, oreščki, čebulnice, listje različnih rastlin in dreves ter mleko in mlečni izdelki udomačenih živali. Meso je na jedilniku občasno in je tako meso domačih kot divjih živali. Mnogo je lokalnih specialitet, ki si jih Namibija deli z Južnoafriško republiko, kot so različne mesne enolončnice, meso različnih (tudi nam nevsakdanjih) živali z žara, tudi koruzna kaša z mesnimi omakami in jedi, ki so jih predstavili tujci, npr. dunajski in podobni zrezki z bolj evropskimi prilogami, kot je krompir. Ob morju so na voljo tudi ribe in ostala morska hrana.

Sezonsko je v Namibiji moč poizkusiti tudi različno sadje. Slaščice so večinoma posledice kolonizatorjev, od pijač je na voljo vrsta brezalkoholnih, mnogo med njimi uvoženih. Od alkoholnih je zelo priljubljeno pivo (nemška zapuščina), od katerih prevladuje pivo znamke Hansa. Od vina je na voljo širok izbor uvoženih vin iz svetovno znane proizvajalke odličnega vina, sosede Južnoafriške republike.

Svetujemo vam pitje zgolj ustekleničene vode. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

VARNOST: Namibija je pretežno varna dežela. Kljub pretežno prijaznim in poštenim ljudem pa se lahko najdejo tudi nepridipravi, ki lahko izkoristijo priložnost.

Priporočamo vam, da ste skozi ves čas potovanja pozorni na osebno lastnino in da ne nosite na potovanje dragocenosti ali drugih vrednejših predmetov! Organizator potovanja ne odgovarja za morebitno izgubo vaše osebne lastnine. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

OBLEKA: Glede tradicije v Namibiji ni posebnosti pri oblačilih, kljub vsemu domačini pokažejo več spoštovanja, če ste oblečeni tako, da so kolena in ramena pokrita – to velja za mesta in vasi. Za večji del potovanja priporočamo lahka, zračna oblačila naravnih materialov. Za večere in noči je priporočljivo imeti pri sebi tudi kakšen dodaten kos toplih oblačil, saj so noči lahko zelo hladne. Priporočamo »čebulno« oblačenje. Prav pride tudi lahek anorak, odporen proti vodi in vetru. Od obutve priporočamo dobre odprte čevlje, v katerih lahko dobro hodite za večji del potovanja ter zaprte čevlje za hladne večere in noči. Izjemnega pomena je dobra zaščita pred soncem (klobuček, kapa, sončna očala) in morebitnim prahom (ruta).

LOKALNA VALUTA: Namibijski Dolar; 1 Dolar (= 100 centov)

KREDITNE KARTICE, BANKOMATI: S kreditnimi karticami lahko plačujete v večjih trgovinah. Denar lahko dvignete tudi na bankomatih z različnimi provizijami (VISA, MASTERCARD) v večjih mestih. Včasih dvigovanje na bankomatih in plačilo s kreditno kartico ne deluje, zato vam priporočamo dovolj gotovine v EUR za vsak slučaj.

PLANIRANI STROŠKI: Za tekočo potrošnjo (hrana, pijača, manjši nakupi) se predvideva poraba od 20 do 30 EUR na dan. V gornji znesek niso vštete priporočljive napitnine in doplačila.

KOMUNIKACIJA, TELEFON, INTERNET: Klicna številka iz Namibije v Slovenijo je 00 386 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Klicna številka iz Slovenije v Namibijo je 00 264 + območna št. (brez 0) + klicana številka.
Telefoni in internet so na voljo v večjih krajih, mobiteli delujejo povsod.

ELEKTRIČNA NAPETOST: Napetost je 220 V ali 240 V in uporabljajo Angleške vtičnice. Priporočamo nakup adapterja.

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI

Velikost: 824 292 km2
Prebivalstvo: cca. 2,2 milijona
Glavno mesto: Windhoek
Jezik: angleški (uradni, a ga govori le 7% prebivalcev), afrikaanški jezik (govori ga večina prebivalstva, je germanski jezik prvotnih kolonizatorjev) ter jeziki domorodnih prebivalcev in nemški jezik;
Vera: krščanstvo 80 – 90%, animizem 10 – 20%;
Ureditev: republika, 13 regij, predsednik države: Hifikepunye Pohamba
Lokalni čas: GMT + 1
Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …

Splošni pogoji - organizator potovanja: AGENCIJA OSKAR

I. SPLOŠNA DOLOČILA

Ti splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Agencija Oskar, d.o.o. (v nadaljevanju Agencija Oskar) oziroma v njenem imenu pooblaščena agencija, in potnik, ki se prijavlja na turistični paket v organizaciji Agencije Oskar. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.
V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje preko interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani www.agencija-oskar.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.
Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup/plačilo turističnega paketa.

Ti splošni pogoji ne veljajo za nakupe letalskih vozovnic ter prodajo turističnih paketov v organizaciji drugih ponudnikov, kjer nastopa Agencija Oskar kot posrednik. V tem primeru potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Ti splošni pogoji ne veljajo za zavarovanje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini, kjer Agencija Oskar nastopa kot posrednik. V tem primeru veljajo splošni pogoji zavarovalnice.

II. PRIJAVA IN POGODBA

Na turistični paket v organizaciji Agencije Oskar se potnik lahko prijavi v Agenciji Oskar ali kateri koli pooblaščeni agenciji. Program potovanja velja kot ponudba. Na osnovi ponudbe se potnik pisno ali ustno prijavi na izbran turistični paket. Ob prijavi potnik prejme dokument Agencije Oskar (račun/pogodbo o potovanju), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem turističnem paketu in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnegakoli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku enega dneva po njegovi izdaji. S plačilom prvega obroka (akontacija) se šteje, da je pogodba sklenjena. Potnik je dolžan ob prijavi navesti zahtevane podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program turističnega paketa ter izvršiti plačilo v skladu z določbami teh splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.

Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja. Za zavezujočo prijavo se poleg plačanega 1. obroka računa šteje tudi vsaka prijava ali naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo ali delno plačilo cene turističnega paketa ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.

Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za turistične pakete, ki jih organizira Agencija Oskar za t. i. zaključene skupine oziroma za turistične pakete po naročilu (individualne ponudbe). V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na turistični paket z izpolnitvijo prijavnice, ki je posebej izdelana na osnovi pogojev iz programa, oziroma s kakršnokoli drugo pisno potrditvijo. Z izpolnitvijo prijavnice oziroma predložitvijo osebnih podatkov potnikov se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi turističnega paketa dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja.
Agencija Oskar je v skladu s pogodbo dolžna potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot so napovedane v pogodbi oziroma programu turističnega paketa in skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.

Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi. Agencija Oskar ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma jih lahko ne bi izpolnjeval tekom potovanja.

III. PRIJAVNINA IN VARŠČINA

Agencija Oskar za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih paketov skladno z razpisom na vsako rezervacijo. Agencija Oskar lahko za posamezni turistični paket določi drugačne rezervacijske stroške. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Agencija Oskar lahko zaračuna potniku 21,00 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. Če potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.

IV. PRODAJA LETALSKIH KART

Pri prodaji letalskih kart veljajo pogoji, katere določi prevoznik. Potnik je o pogojih za prodajo letalskih kart seznanjen pred ali ob nakupu s strani Agencije Oskar. Pri prodaji letalskih kart nastopa Agencije Oskar zgolj kot posrednik za sklenitev rezervacije in izvedbo plačila. V tem primeru potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Agencija Oskar ne odgovarja za izvedbo leta ter ne odgovarja za izbiro prevoznika s strani potnikov. Potnik sam izbere prevoznika po svojih željah in kriterijih in za svojo izbiro odgovarja sam. Agencija Oskar je odgovorna potniku posredovati vse potrebne informacije, ki jih ta potrebuje za svoje potovanje. Potnik lahko pridobi informacije o produktih in storitvah, ki jih posreduje Agencija Oskar, osebno v poslovalnici, po elektronski pošti, prek telefonskih klicev ter spletne strani. Vsak produkt narekuje svoje pogoje in svoj način rezervacije, za katere se šteje, da je potnik z njimi seznanjen ob opravljeni rezervaciji.

Storitev Agencije Oskar je zaključena, ko je potniku posredovana potrditev rezervacije in izdana letalska karta. Od tega trenutka naprej je potnik v neposrednem razmerju z odgovornim letalskim prevoznikom. Ob morebitni ne izvedbi ali pomanjkljivi izvedbi leta, potnik zahtevek za nadomestilo za vplačano letalsko karto naslovi neposredno na prevoznika.

V. PLAČILO

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo neposredno pri Agenciji Oskar ali pooblaščeni agenciji, oziroma ko Agencija Oskar prejme plačilo na transakcijski račun. Potnik ob prijavi plača 30 % cene potovanja. Preostali del potnik plača najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Agencije Oskar (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik ne plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved turističnega paketa in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi turističnega paketa.

Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Agencije Oskar, Agencija Oskar pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.

Agencija Oskar lahko v programu določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njenemu predstavniku (»obvezno doplačilo na kraju samem«). V tem primeru Agencija Oskar ne nastopa kot organizator niti kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno od izvajalca storitve na kraju samem.

Kadar za potnika turistični paket rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

VI. CENE

Cene turističnega paketa so določene s programom ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceno so vštete storitve, ki so navedene v programu turističnega paketa. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe/izdaje računa.

V skladu z veljavno zakonodajo lahko Agencija Oskar to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe, in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali zaradi sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno turističnega paketa. V primeru spremembe cene iz tega naslova Agencija Oskar o tem najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom pisno obvesti potnika oziroma pooblaščeno turistično agencijo, ki je naredila rezervacijo, ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.

Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunani v tuji valuti, in je obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave turističnega paketa (načrtovana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20 – 23 dni pred odhodom). Za preračun se upošteva tečaj Banke Slovenije.
Če zvišanje dogovorjene cene preseže 8 odstotkov cene turističnega paketa, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo Agencija Oskar potniku vrnila vplačani znesek.

Prav tako Agencija Oskar v programu turističnega paketa določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, ki se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. Agencija Oskar v programu navede to dodatno ceno v obliki »obveznega doplačila v primeru velikosti skupine od/do oseb«. Ob prijavi Agencija Oskar potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz naslova »manjše skupine«, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.

VII. CENE LETALSKIH KART

Cene produktov, navedene na spletnih straneh in reklamnem materialu, so informativne narave. Natančne cene posameznih produktov potniki dobijo v poslovalnici, prek telefona ali elektronske pošte. Podane cene, ki jih potnik prejme v ponudbi, vključujejo vse pristojbine in dodatke, razen če je zaradi narave storitve ali produkta drugače določeno. Posredovane cene letalskih kart s strani Agencije Oskar so veljavne le na dan rezervacije! Letalska karta se sicer lahko izda v določenem časovnem roku, vendar si letalski prevoznik pridržuje pravico do spremembe cene.

VIII. ARANŽMAJI, KJER AGENCIJA OSKAR NI ORGANIZATOR POTOVANJA

V primeru, da Agencija Oskar ni organizator turističnega paketa, nastopa v vlogi informatorja. V tem primeru podaja prejete informacije od organizatorja turističnega paketa potniku in mu pomaga pri prijavi. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi turističnega paketa so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja potovanja. Na dokumentu Agencije Oskar je naveden organizator turističnega paketa. Šteje se, da Agencija Oskar prodaja tovrstne turistične pakete v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja, Agencija Oskar pa mu ob tem nudi vso potrebno pomoč.

IX. POSEBNE STORITVE

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceno turističnega paketa (enoposteljna soba, posebna prehrana, druga doplačila po želji …) ali pa so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

V primeru, da so k posameznemu turističnemu paketu razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje. Med potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku Agencije Oskar v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.

Če se potnik sam prijavi na turistični paket, lahko prepusti Agenciji Oskar, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo, oziroma ki je pripravljen z njim deliti sobo. Ne glede na omenjeno pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na turistični paket prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju turistični paket odpove, drugi potnik nosi stroške doplačila za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.

X. ODSTOPNINA

Potnik se ob prijavi lahko odloči za vplačilo odstopnine. Pogoji odstopnine so določeni s splošnimi pogoji zavarovalnice in skladno z njenim veljavnim cenikom.

XI. POTNIKOVA SPREMEMBA POGODBE ALI ODPOVED TURISTIČNEGA PAKETA

Potnik ima pravico zahtevati spremembo pogodbe (npr. sprememba imena, dodatne storitve, sprememba namestitve ipd.) po njeni sklenitvi, Agencija Oskar pa je dolžna preveriti, če je to sploh mogoče. V primeru spremembe pogodbe na zahtevo potnika Agencija Oskar lahko zaračuna potniku administrativne stroške v višini 21,00 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi splošnimi pogoji drugače določeno. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški (npr. sprememba letalske karte), jih je potnik dolžan poravnati.
Potnik ima pravico do odpovedi turističnega paketa, in sicer v poslovalnici, kjer se je prijavil, ali direktno na prijavnem mestu Agencije Oskar. V primeru, ko potnik odpove turistični paket, ima Agencija Oskar pravico do povračila stroškov, ki so odvisni od časa, ki je ostal do začetka potovanja. V vsakem primeru Agencija Oskar zahteva povrnitev administrativnih stroškov rezervacije v višini 21,00 EUR. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški:

Za turistične pakete:
• odpoved od 60 do 45 dni pred odhodom, 15 % cene aranžmaja,
• odpoved od 44 do 30 dni pred odhodom, 30 % cene aranžmaja,
• odpoved 29 do 22 dni pred odhodom, 50 % cene aranžmaja,
• odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80 % cene aranžmaja,
• odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100 % cene aranžmaja.

Za enodnevne turistične pakete:
• odpoved od 45 do 30 dni pred odhodom, 7 % cene aranžmaja,
• odpoved od 29 do 22 dni pred odhodom, 20 % cene aranžmaja,
• odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 30 % cene aranžmaja,
• odpoved 14 do 8 dni pred odhodom, 50 % cene aranžmaja,
• odpoved 7 do 1 dan (24 ur) pred odhodom, 80 % cene aranžmaja,
• odpoved na dan (manj kot 24 ur), 100 % cene aranžmaja.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi so le-ti lahko drugačni, kadar to narekujejo pogoji organiziranja potovanja, torej ki jih Agenciji Oskar narekujejo veljavni pogoji prodaje in/ali jih pogojujejo poslovni partnerji.
Ne glede na zgoraj določene stroške so stroški odpovedi lahko tudi drugačni, če so navedeni v programu turističnega paketa ali pogodbi.

Ob odpovedi turističnega paketa pred odhodom potnik poda pisno odpoved oziroma podpiše odpovedni dokument, ki mu ga izda Agencija Oskar. Če potnik zavrne podpis ali potrditev tega dokumenta, se šteje, da potovanja ni odpovedal. Med potovanjem lahko potnik prekine turistični paket na svojo željo. Če potnik med potovanjem turistični paket prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z Agencijo Oskar, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jih je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Agencije Oskar zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.

Agencija Oskar oziroma pooblaščena oseba lahko kadar koli pred potovanjem ali na dan odhoda zavrne osebo, kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih, oziroma ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc. Agencija Oskar v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Agencija Oskar ima pravico med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če ne poskrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Agencija Oskar v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Agencija Oskar bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja turističnega paketa potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.

Višina stroškov odpovedi turističnega paketa v primeru, da Agencija Oskar ni organizator potovanja, je določena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.

 XII. ORGANIZATORJEVA SPREMEMBA PROGRAMA ALI ODPOVED POTOVANJA

Agencija Oskar si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi turističnega paketa, če se na turistični paket ne prijavi minimalno potrebno število potnikov, ki je navedeno v programu.

Agencija Oskar potnika obvesti o odstopu pogodbe, če se ni prijavilo minimalno število potnikov, najkasneje:
– 20 dni pred začetkom turističnega paketa, ki traja več kot 6 dni,
– 7 dni pred začetkom turističnega paketa, ki traja od 2 do 6 dni,
– 2 dni (48 ur) pred začetkom turističnega paketa, ki traja manj kot 2 dni.

V primerih, ko Agencija Oskar izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati turističnega paketa, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše število potnikov.

Agencija Oskar si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Agencijo Oskar pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Agencija Oskar lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Agencijo Oskar, predvsem če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Agencije Oskar. Agencija Oskar si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi turističnega paketa zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Agencija Oskar ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.

Odgovornost Agencije Oskar je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Agencija Oskar ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.

Agencija Oskar ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.
V primeru, da Agencija Oskar odpove turistični paket, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Agencija Oskar potnika nemudoma obvesti.

V primeru, da stanje na kraju samem Agenciji Oskar ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Agencija Oskar namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake ali višje kategorije.

XIII. SPREMEMBE IN ODPOVEDI LETALSKIH KART

Sprememba produkta ali storitve (npr. sprememba datuma, destinacije …) je možna, vendar le v primeru, kadar pogoji produkta ali storitve to dopuščajo. Vsaka izvedba spremembe je povezana z dodatnimi stroški, ki so določeni v pogojih ponudnika produkta ali storitev in o katerih je bil potnik predhodno seznanjen in če omenjeni pogoji želene spremembe omogočajo.
Potnik ima pravico produkt ali storitev kadarkoli odpovedati, vendar v trenutku odpovedi začnejo veljati odpovedni stroški po pogojih posameznega produkta ali storitve.
Kadar potnik ob potrditvi letalske vozovnice predvideva, da se morda zaradi določenih okoliščin (ki utegnejo nastopiti pri njem ali v njegovi ožji družini) potovanja ne bo udeležil, lahko vplača odstopnino. Pogoji odstopnine so določeni s splošnimi pogoji zavarovalnice in skladno z njenim veljavnim cenikom.
V primeru, da letalska družba odpove let, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi potoval, stroškov cepljenj, ki jih ta država zahteva ali stroškov vplačane odstopnine.

XIV. POTNI DOKUMENTI

Potnik mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven dokument, s katerim lahko vstopi v državo, v katero ali skozi katero potuje. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Veljavnost dokumenta se upošteva na ZADNJI dan potovanja! Agencija Oskar za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.

Potnik je dolžan pridobiti vizume, ki so za te države zahtevani. Če potnik te obveznosti ne izpolni, Agencija Oskar ravna po določilih o potnikovi odpovedi turističnega paketa. V primeru, da potniku ureja vizum Agencija Oskar, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Agencija Oskar potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če Agenciji Oskar ne dostavi vseh potrebnih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri Agenciji Oskar že vplačal pridobitev teh dokumentov.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni …) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja drugim udeležencem potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja potnik sam.

Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti turistični paket, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega turističnega paketa ali do povrnitve stroškov.

XV. OBVESTILA PRED ODHODOM

Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov, nosi potnik. V primeru, da potnik v navedenem roku ne prejme obvestila, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova ne prejete pošte Agencija Oskar ne upošteva.

XVI. ZDRAVSTVENI PREDPISI

Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Agencija Oskar ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev turističnega paketa zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.

  XVII. CARINSKI IN DEVIZNI PREDPISI

Potnik je dolžan spoštovati vse carinske in devizne predpise Republike Slovenije, kakor tudi predpise vseh drugih držav v katere in skozi katere potuje. Če zaradi nespoštovanja predpisov potnik potovanja ne bi mogel nadaljevati, sam nosi vse posledice in stroške, ki nastanejo v zvezi s tem njemu in vsem drugim sopotnikom.

 XVIII. PRTLJAGA

Agencija Oskar ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, smuči, glasbeni inštrumenti ipd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili prevoznika, v kolikor v programu turističnega paketa ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Pri nizkocenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo potnik odda ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo vzame potnik s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.

XIX. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Agencije Oskar bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.

XX. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE

Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Agencije Oskar na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti predstavniku agencije, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in s tem je izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij. Potnik lahko vloži pisno reklamacijo v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Agencija Oskar le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik uveljavlja svoj zahtevek.

Agencija Oskar je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Agencija Oskar dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Agencija Oskar dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Agencija Oskar ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.

Višina odškodnine je omejena z višino cene vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Agencija Oskar pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.

Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.

XXI. ODGOVORNOST ZA TOČNOST LETALSKIH PREVOZNIKOV

Agencija Oskar ne odgovarja za točnost letalskih prevozov na rednih ali izrednih poletih in tudi ne za zamude letal kakor tudi ne za spremembe potovanja potnika, ki bi nastale kot posledica takšnih zamud. V primeru, da letalska družba odpove let še pred pričetkom potovanja, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene. V primeru odpovedi leta potnik nima pravice do povračila stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi potoval, ali stroškov cepljenj, ki jih ta država zahteva.

XXII. UPORABA PODATKOV

Agencija Oskar vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Agencija Oskar vse pridobljene podatke o potnikih obdeluje skladno s Politiko varstva osebnih podatkov, dostopno na www.agencija-oskar.si

XXIII. KONČNA DOLOČILA

V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.

Agencija Oskar, d.o.o., Kranj, 1. september 2019

PRIJAVITE SE NA E-NOVICEBodite obveščeni o aktualni ponudbi in naših akcijah.