Jan 31

Brazilski kalejdoskop

Čas trajanja potovanja Brazilija: od 12 dni

Cena: od 2550 €

Program

ODHODI:

23.10.2019 (zagotovljeno),   12.2.2020

 

1. dan LJUBLJANA – EVROPA. Zbor v Ljubljani in prevoz do letališča v Benetkah, od koder preko Zuricha poletimo proti São Paulu, največjemu brazilskemu mestu. (letalo)

2. dan SÃO PAULO – let v FOZ DO IGUAÇU (argentinska stran). Po jutranjem pristanku v metropolitanskem São Paulu nas čaka še let proti tromeji Brazilije z Argentino in Paragvajem, do ene največjih naravnih atrakcij na svetu slapov Foz do Iguacu. Veličastni slapovi so eno izmed sedmih naravnih čudes sveta širši so od Viktorijinih in višji od Niagarskih! Slapovi se razprostirajo na brazilski in argentinski strani vsaka je vredna ogleda. Vas zanima indijanska legenda o nastanku teh slapov? Popoldne se odpravimo na avanturo ob najmogočnejših slapovih na svetu, ki bučijo v osrčju tropskih gozdov. Prečkamo mejo in si jih ogledamo z argentinske strani narodnega parka. Po “zgornji poti” se sprehodimo vse do navdušujočega Hudičevega grla (Garganta do Diablo), ki zaradi svoje veličine na mnoge naredi največji vtis. Dan namenimo odkrivanju narave v narodnem parku – v iskanju “najboljše” fotografije se odpravimo na krajše sprehode po okolici. Popoldne se vrnemo na brazilsko stran. Nočitev v hotelu. (letalo, H)

Poglej celoten program

3. dan FOZ DO IGUAÇU (brazilska stran). Po zajtrku si ogledamo slapove še z brazilske strani narodnega parka. Skoraj 300 ločenih slapov pada v globino do 80 metrov, bobnenje pa se sliši več kot 25 km daleč. Si predstavljate to veličastno podobo? Obiskali bomo tudi Ptičji park, kjer nam bodo družbo delali tukani, raznobarvne papige, flamingi, kolibriji in ostale eksotične ptičje vrste. Med nami bodo tudi anakonde in aligatorji … Vsem tistim, ki so željni še več dogodivščin, pa je na voljo tudi vožnja s čolnom v neposredno bližino slapov (Macuco safari) ali pa ogled le-teh iz ptičje perspektive s helikopterjem. Ste za večerjo v churrascarii z atraktivno predstavo? Nočitev v hotelu. (H, Z)

4. dan FOZ DO IGUAÇU – let v BELO HORIZONTE. Po zajtrku obiščemo še eno izmed čudes modernega sveta jez Itaipu. Nahaja se na reki Parana, na meji med Brazilijo in Paragvajem, dolg je 7,2 kilometra in širok 225 m. Nato se odpravimo na letališče in poletimo v Belo Horizonte, glavno mesto zvezne države Minas Gerais – po naše »lepo obzorje«. Popoldanski ogled mesta, ki se ponaša z enim izmed največjih nogometnih stadionov na svetu Minerãom. Obiščemo tudi cerkev Sv. Frančiška Asiškega, ki jo je oblikoval slavni brazilski arhitekt Oscar Niemeyer. Poskusimo znamenite sirove kruhke? Nočitev. (H, Z, letalo)

5. dan BELO HORIZONTE – OURO PRETO – MARIANA – let v SALVADOR DE BAHIA. Po zajtrku se po poteh kolonialne Kraljevske poti odpravimo proti še enemu izmed draguljev iz časov brazilske zlate mrzlice rudarskemu mestu Ouro Preto, ki ga lahko prevedemo kot Črno zlato. Ponaša se z odlično ohranjeno kolonialno arhitekturo, zaradi česar ga je pod svoje okrilje vzel tudi UNESCO. Vkrcamo se na starinski vlak in nadaljujemo v Mariano, še eno idilično kolonialno rudarsko mestece. Pokrajina slovi tudi po odlični hrani – nekateri so mnenja, da celo najboljši v celotni Braziliji. Gremo na kosilo in poskusimo, če je temu res tako. Popoldan vrnitev na letališče v Belo Horizonte in polet proti mestu, ki ima najpomembnejši vpliv afriške kulture izven afriške celine in se ponaša kot prva prestolnica Brazilije Salvador de Bahia. Nočitev. (letalo, H, ZK)

6. dan SALVADOR DE BAHIA – izlet v Santo Amaro in Cachoeiro. Zajtrk. Enodnevni izlet v notranjost Bahie. Ogled starega mesta Santo Amaro, nekdaj središča sladkorne industrije v Bahii. Naš naslednji cilj je mesto Cachoeira, ki je bilo v zlati dobi trgovine s sladkorjem in tobakom središče ter pomemben kraj razcveta in dvakrat tudi glavno mesto Bahie. Vas zanima, kako ročno zvijajo cigare? Obiskali bomo tovarno cigar in muzej Hansen Danneman. Na poti mimo plantaž sladkornega trsa in tobaka obiščemo preprost dom potomcev sužnjev ter spoznamo njihov vsakdan in tradicionalen način izdelave mandiokove moke. Spoznali pa bomo tudi drugo plat zgodbe pozno kosilo si bomo privoščili v bivši rezidenci gospodarjev s čudovitim razgledom na reko Paraguaçu in kolonialni mesteci Cachoeira in São Félix. Povratek v Salvador. Zvečer gremo po želji na obisk obreda »condomble« mistične mešanice afriške in brazilske religije, potem pa v raziskovanje večernega življenja Salvadorja ob afro-brazilskih ritmih. Lahko pa tudi uživate v počitku … (H, ZK)

7. dan SALVADOR DE BAHIA – let v RIO DE JANEIRO. Zajtrk. Ogled temperamentne prestolnice »črne« Brazilije z burno zgodovino in raznoliko sedanjostjo. V Pelourinhu, delu mesta, ki ga je zaščitil UNESCO, obiščemo bivšo tržnico za sužnje, si ogledamo prvo afriško cerkev v Novem Svetu in uživamo v uličnih prizorih capoeire. Z dvigalom se spustimo v spodnji del mesta in obiščemo spomenike orišam starodavnim afriškim božanstvom. Poskusimo tipične jedi iz Bahie morda acaraje ali vatapa. Sprehodimo se do marine in obiščemo tržnico rokodelskih izdelkov. Popoldan nas čaka še let v Rio de Janeiro oz. »Čudovito mesto« (Cidade maravilhosa), kot ga imenujejo Brazilci. Nastanitev v hotelu in nočitev. (letalo, H, Z)

8. dan RIO DE JANEIRO. Po zajtrku ob zvokih sambe in bossa nove začnemo odkrivati Čudovito mesto. Povzpnemo se na goro Corcovado, kjer nas v vsej svoji veličini osupne eno izmed sedmih čudes sveta – kip Kristusa Odrešenika. Vrnemo se nazaj v mesto, do predela Santa Tereza, in se po umetniškem stopnišču Selaron spustimo do obokov boemske Lape. Po kosilu si v centru ogledamo katedralo Metropolitan in Cinelandio, nato pa se s kabinsko žičnico povzpnemo na grič Pão de Açúcar z nepozabnim razgledom na mesto. Obiščemo tudi Muzej jutrišnjega dne … Po želji se zvečer odpravimo začutit pristen utrip nočnega Ria. Lapa – bohemski predel mesta – nikogar ne bo pustila ravnodušnega. Prijetno utrujeni prespimo v hotelu. (H, ZK)

9. dan RIO DE JANEIRO – PARATY. Zajtrk. Prosto dopoldne, ki ga lahko izkoristimo za predajanje čarom Ria, za nakupe ali pa za uživanje na Copacabani. Kako postati Carioca (domačin iz Ria) vsaj za en dan? Preprosto – sprehodili se bomo po Copacabani, preko rta Arpoador do Ipaneme in se prepustili ritmu dogajanja: nogomet in odbojka na mivki, zagorela telesa, nasmejani obrazi, surferji, caipirinha ter samba. Stereotipna Brazilija … Po želji se lahko odločite za let z zmajem nad mestom ali pa za varen in voden obisk favele. Popoldne vožnja proti enemu izmed kolonialnih draguljev na brazilski obali slikovitemu mestecu Paraty. Stopimo nazaj v čas in se sprehodimo po ulicah z lepo ohranjeno kolonialno arhitekturo. Ste za degustacijo cachaçe (žganja iz sladkornega trsa), po katerem slovi okoliš? Nočitev v pousadi. (P*, Z)

10. dan PARATY – SÃO PAULO. Odkrivamo čare Paratyja, ki je bil v 18. stoletju drugo najpomembnejše pristanišče v Braziliji, preko katerega so Portugalci v domovino prevažali zlato in dragulje. Mestece je ohranilo svoj kolonialni šarm skupaj z ozkimi tlakovanimi ulicami. Danes je del svetovne kulturne dediščine (UNESCO). Z barko se odpravimo iskat pozabljen zaklad na eno izmed slikovitih plaž oz. jih obiščemo kar več, saj ne vemo, kje je zaklad skrit. Večerna vožnja proti São Paulu. Nočitev. (H, Z, barka)

11. dan SÃO PAULO – let proti EVROPI. Po zajtrku si ogledamo najbolj znamenite točke tega kozmopolitanskega mesta: Avenido Paulista, katedralo, mestno tržnico in Estação da Luz (Postaja Luči). Pozno popoldan transfer na letališče in nočni let proti Evropi. Nočemo še domov! (letalo, Z)

12. dan MADRID – BENETKE – LJUBLJANA. Pristanek na letališču v Madridu in polet do Benetk. Še prevoz do Ljubljane in naša Brazilska pravljica je sklenjena. Konec potovanja. (letalo)

Koristne informacije

CENA (najmanj 20 udeležencev) vključuje: avtobusni prevoz Ljubljana–Benetke–Ljubljana, letalski prevoz po programu, letališke pristojbine in varnostne takse (513,93 EUR), 4 notranji leti, nočitve po spodnjem opisu, prehrano glede na oznake pri vsakem dnevu potovanja, prevoze in oglede s klimatiziranim avtobusom in drugimi vozili, vožnja z vlakom v Mariano, vožnja z barko v Paratyju, slovensko vodenje in lokalne vodnike, vse vstopnine in dovoljenja po programu, stroške priprave in organizacije potovanja.

OBVEZNA DOPLAČILA:

Doplačilo za skupino v velikosti 15 – 19 oseb 90 €
Doplačilo za skupino v velikosti 10 – 14 oseb 120 €

DOPLAČILA PO ŽELJI:

Doplačilo za enoposteljno sobo 345 €
Doplačilo na kraju samem (priporočljive napitnine) 45 €
Odstopnina (4,56 %) od vrednosti aranžmaja -TRIGLAV ** 4.56 %
Zdr. zav. Mondial, do 15 dni, svet, individualno, po osebi* 21.62 €
Zdr. zav. Mondial, do 15 dni, svet, posamično, dvojno kritje – M* 30.73 €

POPUSTI:

Članski popust od redne cene aranžmaja 3.5 %
Popust za otroke 2-12 let na dodatnem ležišču 20 %
Popust za otroke 2-12 let na osnovnem ležišču 10 %

Namestitve: 8 nočitev v hotelih 3* ali 4* (na potovanju), 1 nočitev v pousadah (Paraty). Pousade so manjši, družinsko vodeni hoteli. Odlikuje jih sproščeno, domačno, neformalno vzdušje, kjer lahko spoznamo način življenja domačinov.

Možni dodatni izleti (na kraju samem):vožnja s čolni v Foz do Iguacu (Macuco safari) 55 EUR,polet s helikopterjem preko Foz do Iguacu 100 EUR,obisk obreda »Candomble« 30 EUR,večerni izlet v Lapo 10 EUR,let z zmajem v Rio de Janeiru 50 EUR,voden obisk favele 50 EUR.

VIZE: Slovenci potrebujemo vsaj 6 mesecev veljaven potni list od konca potovanja. Vizum za slovenske državljane ni potreben (za bivanje do 90 dni)

ZDRAVJE: Obvezno cepljenje proti Rumeni mrzlici. O zdravju se posvetujte na Zavodu za zdravstveno varstvo Ljubljana, Zaloška 29, 1000 Ljubljana, tel.: 386 (0) 1 586-39-00, fax.: 386 (0) 1 540-31 90, info@zdravinapot.si.

VREME: Zaradi ogromnega prostora je podnebje Brazilije različno. Jugovzhodna obala in primorje imajo vlažno in vročo podnebje. Območje Amazonke je vroče in mokro z visoko vlažnostjo. Povprečne temperature se gibljejo okoli 30ºC. Obdobje povečane možnosti dežja traja od novembra do maja, med junijem in oktobrom pa je verjetnost za dež manjša.

1. Mesta na severovzhodni obali (Fortaleza, Natal, Recife, Salvador) imajo vse leto bolj toplo vreme, in relativno nizko vlažnost. Ozračje se lahko ogreje tja do 38ºC.

2. Mesta na jugovzhodni obali (Rio De Janiero, Sao Paulo) imajo zmerno klimo. Povprečna temperatura v Riu De Janiero je 26ºC, poleti je lahko enako vroče kot na severovzhodu.

3. Južni del Brazilije (Curitiba, Porto Alegre) ima subtropsko podnebje z vročimi poletji in mrzlimi zimami. Med julijem in avgustom (južna zima) se temperature spustijo tudi pod 0ºC.

4. Večja mesta, ki ležijo v notranjosti države (Brasilia) imajo zmerno toplo podnebje s povprečnimi temperaturami okoli 19ºC.

HRANA IN PIJAČA: Brazilska kuhinja je zelo pestra, saj se je razvila pod mnogimi različnimi vplivi, od kuhinje domorodnih prebivalcev do evropske in afriške kuhinje. Ker je Brazilija ogromna država, se lokalna kulinarika zelo razlikuje. Preden so Evropejci vnesli v brazilsko prehrano žitarice, so domorodni prebivalci uporabljali domače gomoljke, kot je kasava ali manioka (podobno krompirju). Dodatki so bili nekoč odvisni od sezone in tega, kaj je raslo v naravi, kasneje je bilo vedno več različno pripravljenega mesa. Med danes popularnimi jedmi Brazilije kraljuje feijolada, jed iz svinjskega ali govejega mesa in fižola, zraven katere se postreže riž. Na splošno veliko brazilskih jedi pospremi riž, prav tako je na mizi skoraj vedno tudi fižol. Ob morju je veliko morske hrane, kljub veliki ljubezni do mesa pa v Braziliji postajajo priljubljene tudi različne zelenjavne jedi. Veliko je tudi prigrizkov in hitre hrane, pekarskih izdelkov, predjedem podobnim španskim tapasom. Brazilci so veliki ljubitelji slaščic, zato je le – teh v izobilju. Veliko je tudi svežega tropskega sadja, ki je prava poslastica in na voljo tudi v obliki svežih sadnih sokov. Sicer med brezalkoholnimi pijačami kraljuje kava kot najbolj priljubljena, množica ostalih je prav tako na voljo! Med alkoholnimi je izbire zelo veliko, omeniti velja lokalno žganje iz sladkornega trsta, cachaco.

Svetujemo vam pitje zgolj ustekleničene vode. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

VARNOST:

• Bodite pozorni na osebno lastnino.

• Razen v organiziranem spremstvu se revnejših predelov mest (favel) izogibajte.

• Na sprehodih imejte s seboj le manjši znesek denarja in tisto kar resnično potrebujete.

• Ne nosite s sabo dragocenosti, kot so zlatnina, drage ure, draga tehnična oprema.

• Naredite fotokopije osebnih dokumentov.

• Potni list in ostale dokumente shranjujte zaklenjene v hotelskem sefu.

• Ničesar ne jemljite s sabo na plaže v Rio de Janeiru – to vključuje kamero, fotoaparat, torbo in zlatnino.

• Na večernih zabavah pazite na svojo pijačo – ne pustite je z oči.

Organizator potovanja ne odgovarja za morebitno izgubo vaše osebne lastnine. Za vse ostale podatke pa vam bo na voljo vaš vodnik.

OBLEKA:Brazilija je tropska država, zato priporočamo lahka poletna oblačila – kratke majice in hlače. Za zaščito proti soncu je priporočljivo pokrivalo (kapa, klobuk) in sončna očala. V programu so tudi trekingi in pohodi, zato ne pozabite na primerno (lahko) pohodno obutev. Za avanturo v džungli s seboj vzemite dvoje dolge hlače, majico z dolgimi rokavi, pelerino za dež, ročno (ali čelno) svetilko in repelent proti insektom). Ne pozabite na kopalke in sončno kremo!

LOKALNA VALUTA: Brazilski Real; 1 BLR (=100 centavos)

KREDITNE KARTICE, BANKOMATI: S kreditnimi karticami lahko plačujete v trgovinah. Denar lahko dvignete tudi na bankomatih z različnimi provizijami (VISA, MASTERCARD, nekje MAESTRO). Včasih dvigovanje na bankomatih ne deluje, zato vam priporočamo manjši znesek gotovine za vsak slučaj!

PLANIRANI STROŠKI: Za tekočo potrošnjo (hrana, pijača, manjši nakupi) se predvideva poraba od 30 do 40 EUR na dan. V gornji znesek niso vštete priporočljive napitnine in doplačila.

KOMUNIKACIJA, TELEFON, INTERNET: Klicna številka iz Brazilije v Slovenijo je 00 386 + območna št. (brez 0) + klicana številka.

Klicna številka iz Slovenije v Brazilijo 00 55 + območna št. + klicana številka. Pokritje vašega mobilnega omrežja preverite pri vašem operaterju.

Telefoni in internet so na voljo povsod, razen redkih izjem v notranjosti in težko dostopnih krajih.

ELEKTRIČNA NAPETOST: Rio de Janeiro in São Paulo: 127 V, ostali del 220 V.

Uporabljajo različne vtičnice, večinoma klasične na dve luknji, včasih pa boste potrebovali tudi pretvornik, ki ga lahko dobimo v deželi (vprašajte vodnika).

SPLOŠNI PODATKI O DEŽELI

  • Velikost: 8.547.400 km2
  • Prebivalstvo: cca. 200 milijonov
  • Glavno mesto: Brasilia
  • Jezik: portugalščina
  • Vera: rimskokatoliška 77%, protestantska 15%, ateisti 7%, druge vere 1%
  • Ureditev: parlamentarna federativna predsedniška republika, 26 zveznih držav, predsednica države: Dilma Rousseff
  • Lokalni čas: ima več časovnih pasov od GMT -2 do GMT -5
  • Priporočamo: knjige, zemljevidi, vodiči …
Splošni pogoji - organizator potovanja: AGENCIJA OSKAR

I. SPLOŠNA DOLOČILA

Ti splošni pogoji so sestavni del pogodbe, ki jo skleneta Oskar d.o.o. (v nadaljevanju Oskar Plus) oziroma v njenem imenu pooblaščena agencija, in potnik, ki se prijavlja za določeno potovanje v organizaciji Oskar Plus. V primeru, da je posamezna določba v programu urejena drugače kot v teh splošnih pogojih, veljajo določbe, navedene v programu.

V primeru telefonske prodaje oziroma prodaje preko interneta se šteje, da je potnik sprejel določila teh splošnih pogojev takrat, ko je telefonsko oziroma preko interneta naročil potovanje. Z določili splošnih pogojev se potnik lahko seznani na spletni strani www.oskarplus.net oziroma prodajalca www.agencija-oskar.si, kjer so posebej označeni in splošno dostopni.

Naročnik oziroma potnik je vsaka oseba, ki je opravila veljavno rezervacijo ali opravila nakup/plačilo potovanja.

Ti splošni pogoji ne veljajo za nakupe letalskih vozovnic ter prodajo aranžmajev v organizaciji drugih ponudnikov turističnih aranžmajev, kjer nastopa Oskar Plus kot posrednik in potnika zavezujejo splošni pogoji organizatorja oziroma letalskega prevoznika in mednarodna zakonodaja na tem področju. Ti splošni pogoji tudi ne veljajo za pogoje zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini (če je vključeno v ceno potovanja), kjer Oskar Plus ravno tako nastopa le kot posrednik in veljajo splošni pogoji zavarovalnice.

II. PRIJAVA IN POGODBA

Za razpisno potovanje v organizaciji Oskar Plus se potnik lahko prijavi v Oskar Plus, d.o.o. ali kateri drugi pooblaščeni agenciji. Program potovanja velja kot ponudba. Na osnovi ponudbe se potnik pisno ali ustno prijavi na ustrezno potovanje. Ob prijavi potnik prejme dokument pooblaščene agencije (račun/pogodbo o potovanju), iz katerega so razvidni vsi podatki o naročenem potovanju in dodatnih storitvah, kot tudi razpored plačil in morebitni ostali dogovori. Potnik je dolžan dokument pregledati in v primeru kakršnega koli nesoglasja ali napake le-tega reklamirati v roku 3 (treh) dni po izdaji računa. S plačilom prvega obroka računa (akontacija) se šteje, da je pogodba sklenjena. Potnik je dolžan navesti vse podatke in predložiti dokumente, ki jih zahteva program potovanja ter izvršiti plačilo v skladu z določbami iz IV. točke teh splošnih pogojev. V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oziroma posledice, nastale zaradi napačnih podatkov.

Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev). Za zavezujočo prijavo se poleg plačanega 1. obroka računa šteje tudi vsaka prijava ali naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo ali delno plačilo cene potovanja ali drugo konkludentno dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo.

Zgoraj navedeni pogoji ne veljajo za potovanja, ki jih organizira Oskar Plus za t.i. zaključene skupine oziroma po naročilu (individualne ponudbe). V tem primeru velja program potovanja kot ponudba, na osnovi ponudbe pa se potnik pisno prijavi na ustrezno potovanje z izpolnitvijo prijavnice, ki je posebej izdelana na osnovi pogojev iz programa, oziroma s kakršno koli drugo pisno potrditvijo. Z izpolnitvijo prijavnice oziroma predložitvijo osebnih podatkov potnikov se šteje, da je pogodba sklenjena in je potnik ob morebitni odpovedi potovanja dolžan poravnati vse stroške v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja (IX. točka splošnih pogojev).

Agencija Oskar je v skladu s pogodbo dolžna potniku nuditi storitve, ki imajo vsebino in lastnosti, kot so napovedane v pogodbi oziroma programu potovanja, in skrbeti za pravice in interese potnika v skladu z dobrimi poslovnimi običaji.

Potnik je dolžan skrbeti, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi upravnimi predpisi. Oskar Plus ima pravico zavrniti prijavo potnika, za katerega lahko upravičeno vnaprej domneva, da teh pogojev ne izpolnjuje oziroma lahko ne bi izpolnjeval tekom potovanja.

III. PRIJAVNINA IN VARŠČINA

Oskar Plus za svoje storitve zaračunava naročniku standardne rezervacijske stroške in stroške za sestavo ponudbe pri prodaji turističnih aranžmajev v višini 15 EUR na rezervacijo oziroma v polovični višini za enodnevne izlete. V primeru bolj zapletenih ponudb po želji za individualna potovanja Oskar Plus lahko zaračuna potniku 21 EUR v obliki varščine za izdelavo ponudbe. V primeru, da potnik ponudbe ne sprejme, se varščina ne vrača.

IV. PLAČILO

Za dan plačila se šteje dan, ko potnik izvrši vplačilo pri Oskar Plus ali pooblaščeni agenciji, oziroma ko Oskar Plus prejme plačilo na transakcijski račun. Potnik ob prijavi plača 30 % cene potovanja, v kolikor ni na programu potovanja drugače označeno. Preostali del plača potnik najmanj 10 dni pred začetkom potovanja, v kolikor ni na dokumentu Oskar Plus (pogodba, račun) drugače določeno. Pravočasno plačilo prvega obroka pomeni potrjeno rezervacijo. Če potnik na plača v dogovorjenem roku, to pomeni odpoved rezervacije in se smiselno uporabijo določila o potnikovi odpovedi potovanja iz IX. točke teh splošnih pogojev.

Potnik se obvezuje vplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake na izdanem dokumentu Oskar Plus, Oskar Plus pa se obvezuje vrniti potniku eventualno preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja do izteka poslovnega leta.

Oskar Plus lahko v programu določi, da potnik plača določene storitve, ki bodo opravljene na kraju samem, njenemu predstavniku (“obvezno doplačilo na kraju samem”). V tem primeru Oskar Plus ne nastopa kot organizator niti kot posrednik, ampak zgolj kot informator. V tem primeru uveljavlja potnik vse reklamacijske zahtevke izključno od izvajalca storitve na kraju samem.

>Kadar za potnika potovanje rezervira pooblaščena turistična agencija, veljajo vsa določila iz te točke smiselno tudi za pooblaščeno turistično agencijo.

V. CENE

Cene potovanja so določene s programom potovanja, ter veljajo od dneva objave programa do spremembe. V ceni so vštete storitve, navedene v programu potovanja. Za potnika je veljavna cena na dan sklenitve pogodbe/izdaje računa.

V skladu z veljavno zakonodajo lahko Oskar Plus to ceno spremeni tudi po sklenitvi pogodbe, in sicer zaradi sprememb v menjalnem tečaju ali sprememb v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. V primeru spremembe cene iz tega naslova Oskar Plus najkasneje 20 (dvajset) dni pred odhodom pisno obvesti potnika oziroma pooblaščeno turistično agencijo, ki je naredila rezervacijo, o tem, ter izda dodatni dokument (račun), ki ga je potnik dolžan plačati pred odhodom.

Sprememba cene iz naslova tečajnih razlik se obračunava kot razlika vrednosti tistega dela stroškov, ki so izraženi/obračunavani v tuji valuti, obračunana po tečaju (1) tuje valute na dan priprave potovanja (planirana cena po ponudbi) ter (2) na dan priprave obvestila o spremembi cene (običajno 20 – 23 dni pred odhodom). Za preračun se vzame tečaj Banke Slovenije.

Če zvišanje dogovorjene cene preseže deset odstotkov cene potovanja, lahko potrošnik odstopi od pogodbe, ne da bi moral povrniti škodo. V tem primeru bo Oskar Plus potniku vrnila vplačani znesek.

Ravno tako Oskar Plus v programu potovanja določi izhodiščno ceno pri določenem številu potnikov, katera se lahko spremeni, v kolikor se za potovanje prijavi manjše število potnikov. Oskar Plus lahko v programu navede to dodatno ceno (v obliki “obveznega doplačila v primeru velikosti skupine od/do oseb”). Ob prijavi Oskar Plus oziroma pooblaščena agencija potniku zaračuna izhodiščno ceno potovanja. V kolikor nastopijo pogoji za spremembo cene iz naslova “manjše skupine”, potnik ne more odstopiti od pogodbe, saj je bil z njimi seznanjen ob prijavi.

VI. ARANŽMAJI, KJER OSKAR PLUS NI ORGANIZATOR POTOVANJA

V primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, nastopa v vlogi informatorja. V teh primerih podaja prejete informacije od organizatorja potovanja potniku in mu pomaga pri prijavi na potovanje. Pogoji prijave, plačila in morebitne odpovedi potovanja so v skladu z veljavnimi pogoji organizatorja potovanja. Na dokumentu Oskar Plus mora biti naveden organizator potovanja. Šteje se, da Oskar Plus prodaja tovrstne aranžmaje v tujem imenu in za tuj račun. Morebitno reklamacijo ureja potnik z organizatorjem potovanja.

VII. POSEBNE STORITVE IN DOPLAČILA PO ŽELJI

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni potovanja (enoposteljna soba, posebna prehrana, letalska karta, druga doplačila po želji, …) ali so za njih v programu predvidena doplačila (vizumi, druga doplačila ipd.), zato jih potnik plača posebej, razen če ni v programu drugače določeno.

V primeru, da so k posameznemu potovanju razpisane posebne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, doplača pa jih k ceni potovanja. Objavljene cene posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob prijavi na potovanje. Med samim potovanjem potnik doplača posebne storitve vodji potovanja ali predstavniku Oskar Plus v kraju, kjer se storitev opravlja, v ustrezni valuti, če je med potovanjem to storitev še mogoče naročiti, po ceni, veljavni na kraju samem.

V primeru posamezne prijave za potovanja lahko potnik prepusti Oskar Plus, da se mu potrudi najti sopotnika, s katerim bo delil sobo, oziroma ki je pripravljen z njim deliti sobo. Ne glede na omenjeno pa mora posamezno prijavljeni potnik ob prijavi doplačati za enoposteljno sobo. V primeru, da se posamezno prijavljenemu potniku najde sopotnik, se potniku po potovanju vrne doplačilo za enoposteljno sobo. V primeru, da se na potovanje prijavita dva, ki sta skupaj v sobi, pred potovanjem pa eden od njiju potovanje odpove, mora drugi doplačati za enoposteljno sobo, če mu ni možno najti drugega sopotnika.

VIII. ODSTOPNINA

Potnik se ob prijavi lahko odloči za vplačilo odstopnine. Odstopnina znaša 5 % cene potovanja in se obračuna za vsakega potnika na rezervaciji. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine oziroma da odstopnina ni mogoča. Sporazum o odstopnini velja v primeru vojaškega vpoklica, bolezni in smrti v ožji družini (potnik, zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega potrdila. Potnik je na osnovi potrdil upravičen do vrnitve vplačanega zneska potovanja (brez odstopnine). Ne glede na plačano odstopnino ima Oskar Plus v primeru tovrstne potnikove odpovedi potovanja pravico tudi do povrnitve administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi. Prav tako potnik nima pravice do vračila stroškov za pridobitev vize.

V primeru, da je potnik vplačal odstopnino, vendar odpove potovanje iz drugih razlogov, se višina povračila stroškov odpovedi obračuna v skladu s IX. točko splošnih pogojev, potnik pa tudi nima pravice do vračila administrativnih stroškov, ki znašajo 15 EUR po prijavi, stroškov za pridobitev vize ter odstopnine.

Če potnik potovanja ne odpove pred odhodom, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačila na podlagi plačane odstopnine. Smatra se tudi, da je potnik odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnih koli razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede ali se je to zgodilo med potovanjem ali pred pričetkom potovanja. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil na podlagi plačane odstopnine.

V primeru, da potnik odpove potovanje oziroma odstopi od pogodbe zaradi dokumentirane višje sile, ki je ni mogel predvideti ali se ji izogniti v času pred podpisom pogodbe o potovanju, ter ima o tem ustrezne veljavne uradne dokumente, pa ni položil odstopnine, ima Oskar Plus pravico do povračila vseh svojih že nastalih stroškov, kakor tudi vseh tistih, ki z odpovedjo potovanja nastanejo. Razliko Oskar Plus vrne potniku.

Zahtevka za uveljavitev odstopnine ni mogoče uveljavljati po začetka potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja.

IX. POTNIKOVA SPREMEMBA POGODBE ALI ODPOVED POTOVANJA

Potnik ima pravico zahtevati spremembo pogodbe (npr. sprememba imena, dodatne storitve, sprememba namestitve ipd.) po njeni sklenitvi, Oskar Plus pa je dolžna preveriti v kolikor je to sploh mogoče. V primeru spremembe pogodbe na zahtevo potnika Oskar Plus lahko zaračuna potniku administrativne stroške v višini 21 EUR za spremembo, v kolikor ni s temi splošnimi pogoji drugače določeno. V primeru, da s spremembo nastanejo dodatni stroški (npr. sprememba letalske vozovnice), pa Oskar Plus zaračuna tudi povrnitev le-teh.

Potnik ima pravico do odpovedi potovanja, in sicer v poslovalnici, kjer se je prijavil, ali direktno na prijavnem mestu Oskar Plus. V primeru, ko potnik odpove potovanje, ima Oskar Plus pravico do povračila stroškov, ki so odvisni od časa, ki je ostal do pričetka potovanja. V vsakem primeru Oskar Plus zahteva povrnitev administrativnih stroškov rezervacije v višini 15 EUR. Če na programu ni drugače določeno, veljajo spodaj napisani odpovedni stroški:

•  odpoved od 60 do 45 dni pred odhodom, 15% cene aranžmaja,
•  odpoved od 44 do 30 dni pred odhodom, 30% cene aranžmaja,
•  odpoved 29 do 22 dni pred odhodom, 50% cene aranžmaja,
•  odpoved 21 do 15 dni pred odhodom, 80% cene aranžmaja,
•  odpoved kasneje kot 15 dni pred odhodom, 100% cene aranžmaja.

Ne glede na zgoraj določene stroške odpovedi so le-ti lahko tudi višji, kadar to pogojujejo pogoji organiziranja potovanja, torej ki jih Oskar Plus narekujejo veljavni pogoji prodaje in/ali jih pogojujejo poslovni partnerji.

Ne glede na zgoraj določene stroške so stroški odpovedi lahko tudi drugačni, če tako piše v programu potovanja ali pogodbi.

Ob odpovedi potovanja pred odhodom mora potnik napisati pisno odpoved oziroma podpisati odpovedni dokument, ki mu ga v podpis ponudi Oskar Plus. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da potovanja ni odpovedal.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno, ne v celoti. V kolikor potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z Oskar Plus, se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. V tem primeru je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s tem povzročil. V primeru spremembe programa na lastno željo ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani Oskar Plus zaradi nepravilno opravljene storitve, potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene.

Oskar Plus oziroma pooblaščena oseba lahko kadar koli pred potovanjem ali na dan odhoda zavrne osebo, kadar oceni, da bi potnik lahko ogrozil zdravje ali premoženje sebe ali drugih, oziroma ki je ob odhodu očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi.

Oskar Plus ima pravico tudi med potovanjem zahtevati od potnika, da prekine skupno pot s skupino, če sam ne skrbi za to, da sam osebno, njegove osebne listine in njegova prtljaga izpolnjujejo pogoje, ki so predpisani z obmejnimi, carinskimi, sanitarnimi, denarnimi in drugimi predpisi, ali če je očitno pod vplivom alkohola, drog ali drugih tovrstnih substanc ali če se neprimerno obnaša do ostalih sopotnikov in njegovo izločitev zahteva skupina. Oskar Plus v tem primeru ravna po določilih o potnikovi odpovedi. Oskar Plus bo uveljavljala vso škodo, ki bi jo na poti oziroma med trajanjem izvajanja programa potnik povzročil s svojim neustreznim ravnanjem.

Višina stroškov odpovedi potovanja v primeru, da Oskar Plus ni organizator potovanja, je določena s splošnimi pogoji ali drugim aktom organizatorja.

 X. ORGANIZATORJEVA SPREMEMBA PROGRAMA ALI ODPOVED POTOVANJA

Oskar Plus si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi minimalno potrebno – v programu navedeno – število potnikov. V primerih, ko Oskar Plus izrecno pisno jamči odhod, ne more odpovedati potovanja, razen če se prijavi manj kot v programu predvideno najmanjše predvideno število potnikov.

Oskar Plus si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za Oskar Plus pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenila, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.

Oskar Plus lahko odpove pogodbo oziroma odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z Oskar Plus, predvsem, če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil Oskar Plus.
Oskar Plus si pridržuje pravico (in ne odgovarja) za spremembe dneva in časa odhoda oziroma za odpovedi potovanja, zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvideni vzroki, na katere Oskar Plus ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.

Odgovornost Oskar Plus je omejena zgolj na neizvedbo določenega dela programa, v delu, ki pomeni ustrezne materialne stroške. Oskar Plus ne odgovarja za nematerialno škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva.

Oskar Plus ne more prevzeti odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med potekom programa. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.

V primeru, da Oskar Plus odpove potovanje, ima potnik pravico do celotnega povračila vplačane cene aranžmaja, nima pa pravice do povračila stroškov vizuma, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani. O kakršnikoli naknadni spremembi programa Oskar Plus potnika nemudoma obvesti.

V primeru, da stanje na kraju samem Oskar Plus ne dopušča namestitve potnikov v naročenem objektu, lahko Oskar Plus namesti potnika v istem kraju v drug objekt enake kategorije.

 XI. POTNI DOKUMENTI

Potnik mora imeti veljaven potni list ali drug veljaven ustrezen dokument, s katerim lahko vstopi v posamezno državo. Potnik je dolžan paziti na vsa določila glede veljavnosti potovalnega dokumenta. Veljavnost dokumenta se upošteva na ZADNJI dan potovanja! Oskar za morebitne neprijetnosti ali prisilno prekinitev potovanja potnika iz tega naslova ne odgovarja.
Potnik je dolžan pridobiti vizume, ki so za te države zahtevana. Če potnik te obveznosti ne izpolni, ravna Oskar Plus po določilih o potnikovi odpovedi potovanja. V primeru, da potniku ureja vizum Oskar Plus, le-ta ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Stroškov pridobitve vizumov Oskar Plus potniku ne vrača. V primeru zavrnitve vstopa v državo ali druge ovire nosi vse stroške potnik sam. Smatra se, da si potnik ureja vizum sam, če Oskar Plus ne dostavi vseh potrebnih dokumentov v predpisanem roku, ne glede na to, ali je potnik pri Oskar Plus že vplačal pridobitev teh dokumentov.

Zaradi zahtev v mednarodnem potniškem prometu (letalski, ladijski, avtobusni…) je potnik dolžan ob prijavi posredovati vse potrebne podatke o vseh udeležencih potovanja, ki jih prijavlja. Podatki se morajo v celoti ujemati s podatki v uradnih dokumentih, ki so jih udeleženci potovanja dolžni v skladu s predpisi o prestopu državne meje in ustreznimi tujimi zakonodajnimi akti nositi s seboj. V primeru, da napačni podatki povzročijo zamudo, dodatne stroške ali prekinitev potovanja, odgovarja za vse nastale stroške udeležencem potovanja zgolj potnik sam.

Če potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si potnik na lastne stroške priskrbi nove. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega potovanja ali povrnitve stroškov.

XII. OBVESTILA PRED ODHODOM/POTOVANJEM
Potnik prejme končno obvestilo najkasneje 5 (pet) dni pred odhodom. Škodo, ki bi nastala, ker bi potnik podal nepopoln ali nepravilen naslov za namen izpolnitve računa in posledično obveščanja o potovanju, nosi potnik. V primeru, da potnik v navedenem roku ne prejme obvestila, se je dolžan sam javiti na svojem prijavnem mestu in ga zahtevati. Reklamacij iz naslova neprejete pošte Oskar Plus ne bo upoštevala.

XIII. ZDRAVSTVENI PREDPISI

Potnik je dolžan opraviti cepljenja, ki so za državo potovanja zahtevana. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oziroma zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo – rumeno knjižico z vpisanimi opravljenimi cepljenji. Oskar Plus ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, kakor tudi ne za stroške povezane s tem.

 XIV. PRTLJAGA

Oskar Plus ne odgovarja za prevoz, krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz namestitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.). Prijavo izgubljene ali poškodovane prtljage potnik sam naslovi na prevoznika ali hotel. Prevoz posebne prtljage (kot so kolo, surf, golf oprema, glasbeni inštrumenti ipd.) mora potnik najaviti že ob prijavi ter plačati prevozniku v skladu s pravili letalskega prevoznika, v kolikor v programu potovanja ni drugače določeno. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri letalskem prevozu ima potnik pravico do brezplačnega prevoza določene teže prtljage (po določilih prevoznika), vsak dodatni kilogram pa doplača potnik sam na kraju samem v ustrezni valuti oziroma po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Pri nizkocenovnem prevozniku je dovoljena teža prtljage, ki jo oddate ob prijavi na let, običajno nižja od dovoljene pri rednih prevoznikih. Vsak dodatni kilogram se doplača. Tudi dovoljena teža osebne prtljage, ki jo vzamete s seboj na letalo, je lahko nižja, o čemer so potniki obveščeni najkasneje z obvestilom pred odhodom.

XV. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, ne obvezujejo Oskar Plus bolj kot navedbe v programu ali ponudbi. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno: pisna ponudba, račun in pogodba o potovanju, pisna informacija ali pisna razlaga.

XVI. REKLAMACIJE OZIROMA PRITOŽBE

Potnik je dolžan nepravilnosti sporočiti predstavniku Oskar Plus na kraju samem, ko se zgodijo. V primeru, da bi bila reklamacija lahko rešena na kraju samem (na primer pomanjkljiva čistoča sobe, oprema, lega sobe ipd.), potnik pa ni sporočil napake oz. nepravilnosti, se šteje, da se je potnik strinjal s tako storitvijo in je s tem izgubil pravico do vlaganja kasnejših reklamacij.

Potnik lahko vloži reklamacijo pisno v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila storitev nepravilno opravljena, sicer Oskar Plus le-te vsebinsko ne obravnava. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja.

Oskar Plus je dolžna pisno odgovoriti na reklamacijo v 8 dneh po njenem prejemu. Če gre za enostavno pomanjkljivost in napaka ni sporna (oziroma, če potnik ni priložil vseh potrebnih dokumentov, v roku, potrebnem za njihovo pridobitev) je Oskar Plus dolžna po prejemu popolnega reklamacijskega zahtevka zahtevi ugoditi. Če napaka ni enostavna, je Oskar Plus dolžna raziskati vse okoliščine, ki so pripeljale do reklamacije. Dokler Oskar Plus ne odloči o pritožbi, se potnik odreče posredovanju katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom.

Višina odškodnine je v primeru, če po krivdi Oskar Plus ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, omejena z višino vplačanega potovanja oziroma z višino realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, ko ima Oskar Plus pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh splošnih pogojev in zakona.

Neodvisno od tega pa odgovarja Oskar Plus potniku za škodo, ki je temu zaradi neustrezne izvedbe aranžmaja nastala na drugih njegovih dobrinah, in sicer po splošnih pravilih o odškodninski odgovornosti.

Ne glede na vloženo reklamacijo je potnik dolžan poravnati svoje obveznosti po izdanih računih za opravljeno storitev v skladu z razporedom plačil, morebitna odškodnina pa se izplača po končanem reklamacijskem postopku na osebni račun potnika.

XVII. UPORABA PODATKOV

Oskar Plus vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s prijavo na potovanje pristaja na uporabo teh podatkov tudi za namene statistične obdelave in obveščanja o ponudbi. Če potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje oz. pisno izrazi kadar koli kasneje.

XVIII. KONČNA DOLOČILA

V primeru spora med strankami se uporabi pristojno sodišče.

PRIJAVITE SE NA E-NOVICEBodite obveščeni o aktualni ponudbi in naših akcijah.